Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , planuję podłączyć koparkę łańcuchową do lamborghini lampo 70, koparka potrzebuje niby przepływu oleju mdz. 45 max. 57 L/min a z instrukcji wynika ze ciągnik posiada dwie pompy:

-pompa 14cm3/ob.

nośność 34,5 l/min zasila dystrybutory hydrauliczne zewnętrne i podnośnik hydrauliczny

-lub pompa 19 cm3/ob.

wydajność 47l/ min, zasila dystrybutor hamulców hydr. przyczepy, zewnętrzne dystrybutory hydrauliczne i podnośnik hydrauliczny.

 

ciśnienie nominalne obwodu hydraulicznego wynosi 180 bar.

mam 4 wyjscia zewnętrzne.

 

Moje pytanie brzmi następująco:

przy jakiej prędkości obrotowej silnika uzyskam mniej wiecej te 47l/min czy ta wartośc jest dostępna od razu, czy też może się zwiększyć gdy obroty będa miały wartość powiedzmy 2100obr. ?? Czy waszym zdaniem podane wartości mogą być mniejsze? pomijając zapchany filtr itp. i czy na drugiej parze wyjść podłącze siłownik dwustronnego działania to wydatek na pierwszym silniku hydr. spadnie?

Gdy będę chciał użyc podnośnika wydatek również spadnie?

 

Pozdrawiam Bartek.

Opublikowano

W instrukcji powinno być podane przy jakiej prędkości silnika jest osiągana zakładana wydajność pompy, ale najczęściej jest to przedział między 1800 a 2000obr/min.

To że ciągnik ma minimalnie mniejszą wydajność nie oznacza że koparka nie będzie działać, będzie działać po prostu trochę wolniej. Jeżeli w czasie pracy koparki będziesz używał podnośnika lub drugiej sekcji to sama koparka będzie pracować jeszcze wolniej ponieważ wszystko korzysta z jednej pompy. Jeżeli masz wolny WOM to można zamontować pompę o dowolnej wydajności i podłączyć ją pod silnik hydrauliczny

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź. Właśnie też o takim rozwiązaniu myślałem, tylko znowu koszta dodatkowe... wystarczy do tego sama przekładnia na wom np. o wydatku 50-55 L/min i podłączyć bezpośrednio z silnikiem hydr. maszyny w układzie zamknietym?? Czy lepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie zbiornika i obiegu?? Wtedy najlepiej chybą prędkość ustawić na 540 eco co daje wolniejszą jazdę a wydajność jak 540. Posiadam biegi pełzające i instrukcja też podaje tylko wartości rzy obr. 2350 a nie wiem np. jaka prędkość będzie przy 1400 obr. muszę sam zmierzyć. Jak to zrobić wg. Was by było jak najtaniej? Oprócz tego muszę jeszcze dorobić sobie zawieszenie na tuz i siłownik podwójnego działania, a to też narazie plany bo jeszcze maszyny nie mam w domu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bartone
Opublikowano

Kolega wyżej ma rację, lepiej byłoby gdybyś założył sobie pompę na wom bo po co męczyć hudraulikę ciągnika jak pompa padnie to mniejsze koszty serwisu. Co do zasilania przez zewnętrzną pompę nie możesz zrobić na sztywno bo gorący olej zwiększa objętość i może coś rozwalić a tak zbiornik na wolny spływ robi niejako za zbiornik wyrównawczy.

Opublikowano

Musi być zbiornik, ponieważ będzie służył on częściowo jako chłodnica oleju, czasem może się okazać że sama chłodnica też będzie potrzebna, ciężko stwierdzić jakie to będzie obciążenie dla oleju. Dodatkowo zawór bezpieczeństwa żeby nie rozerwało całego układu i tu można by zrobić taki myk żeby zastosować rozdzielacz który ma już w sobie zawór bezpieczeństwa, rozdzielacz musiałby mieć zapadkę żeby mógł przepuszczać olej w trybie ciągłym a jak by jeszcze miał regulator wydajności tu zupełnie luksus. Dodatkowo na zasilaniu pompy hydraulicznej filtr ssawny oleju i wtedy masz układ tak jak powinien być.

Opublikowano

A mozecie mi podpowiedzieć jakiś gotowy zestaw od innej maszyny ? Chce to rozwiązać jak najtańszym kosztem. Może sprobuje samym ciągnikiem bo kilka dni napędzał dwie piły do marchwi i nic się nie działo specjalnego.

Opublikowano

Nie ma wydatku - nie ma ciśnienia. Przy silnikach napędzających wentylatory pracujemy przepływem cieczy. obciążenie nie jest zbyt duże. Jeżeli zaspokoisz chłonność silnika to będzie się kręcić.

Opublikowano

Nie ma wydatku - nie ma ciśnienia. Przy silnikach napędzających wentylatory pracujemy przepływem cieczy. obciążenie nie jest zbyt duże. Jeżeli zaspokoisz chłonność silnika to będzie się kręcić.

Mirro ma racje, aby mieć pewność poproś handlowca o przetestowanie maszyny, a jakie masz lampo? U mnie wg instrukcji jest 47 l dokładnie ale moze wystarczyc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v