Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Mam oto taki problem z którym nie mogę na razie sobie poradzić

Mianowicie pewnego razu zaczął zapowietrzać mi się ciągnik. Myślałem że to wina ręcznej pompki bo przy pompowaniu strasznie się z niej lało. Wymieniłem. Nic nie pomogło. Teraz objawy są następujące. Gdy pompuję paliwo ręczną pompką w żaden sposób nie może zaciągnąć paliwa tylko mieli powietrze. Gdy poluzuje śrubę odpowietrzającą na filtrach to zaciągnie paliwo. Po zakręceniu śruby dalej normalnie zaciąga paliwo ale tylko do pewnego momentu. Gdy już ciężko pompować tą ręczną pompką jest moment że w odstojniku pojawia się duży bąbel powietrza a paliwo wraz z powietrzem wraca wężem zasilającym do zbiornika. Na powrocie z pompy prawie w ogóle nie ma paliwa. Sprawdziłem że po odpowietrzeniu paliwo do pompy dochodzi ale dalej nie idzie. Poluzowałem śruby na wtryskiwaczach i kręciłem rozrusznikiem i nic. Na wtryskiwacze paliwo nie dochodzi. Za radą znajomego wymieniłem też taką pompkę (tłoczek) która siedzi za odstojnikiem i wkręca się od dołu. Siedzi tam też zaworek zwrotny który też wymieniłem. I nic. Dalej to samo. Jakby przez pompę nie daje rady przejść paliwo.

Skończyły mi się już pomysły więc może ktoś z was pomoże. Może ktoś miał podobny przypadek.

Opublikowano

witam

 

 miałem dokładnie takie same objawy w zetorze 5320 2004r . nie szlo zaciagnac pomka paliwa wg nie podawala do pompy , kupilem pompke 260-280 zl cos takiego nie pamietam . i dalej tak samo jak w ciezkiej pracy to juz zaczyna na slabnac i jak na 3 cylindrach chodzic . Jest jedna rada przewody wyczycic te co ida od filtra do ziornika i  caly bak zdemontowac wyczyscic i powinno pomóc . U mnie byly takie same objawy jak u cb , u mnie siedzie metalowa rurka do zbiornika a na koncu jej jest sitko i te sitko bylo zawalone , zdemontowalem zbiornik wymylem woda z 3 razy i na slonce  i tak to ;]

 

Opublikowano

Ja też myślałem na początku że coś tam w baku przytkane. Ale jak wziąłem sprężarkę i dmuchnąłem do zbiornika to paliwo swobodnie popłynęło przewodem zasilającym. Ponadto jak poluzuje śrubę na filtrach i powietrze z odstojnika zejdzie to pompka zaciąga i podaje paliwo do pompy (co też sprawdziłem bo jest tam śrubka odpowietrzająca) Problem myślę że jest gdzieś w pompie bo w żaden sposób nie przechodzi paliwo do wtryskiwaczy ani też na powrót do zbiornika. Tak jakby podczas pompowania ciśnienie wzrasta do pewnego momentu aż puści powietrze jakiś zaworek a wtedy paliwo ucieka z powrotem do przewodu zasilającego. Może w pompie jest jakiś zaworek który się przyciął albo filterek co się zapchał. Nie chce mi się ruszać tej pompy bo nigdy nikt jej nie wyjmował. Ciągnik jest z 89r od nowości u nas w gospodarstwie i ma coś około 6tyś mtg.

Opublikowano (edytowane)

Pompując  pompką  zasilająca  ,  chcesz żeby paliwo  poszło na  wtryskiwacze? niby w jaki sposób? 

Zadbaj o  szczelność  całego  układu paliwowego  i na przewodzie  zasilającym  ze  zbiornika wstaw  zaworek  zwrotny .

 

korek  w  zbiorniku powinien  mieć  drożny  otworek odpowietrzający

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Już pisałem. Zaworek i tłoczek wymienione na nowe. Korek jest taki jak trzeba, oryginalny choć jakiś czas temu wymieniony. Odstojnik czyściutki a siateczka wewnątrz wygląda jak nowa. Teraz jestem na etapie wymiany przewodów wychodzących ze zbiornika i tego łączącego odstojnik z filtrami. Są już stare i wiać na nich drobne pęknięcia choć są suche i wycieków na nich nie stwierdziłem.

Co do wtryskiwaczy to myślałem że jak pompka wytwarza ciśnienie to po przejściu przez pompę paliwo dojdzie choć w niewielkiej ilości do wtryskiwaczy. Zastanawia mnie czemu paliwo nie przechodzi na powrót choć w układzie pompka wytwarzane jest ciśnienie.

Opublikowano

Sprawdz pompkę zasilającą ,tam są dwa zaworki a z tyłu pompy trzeci.Miałem kiedyś tak że był pęknięty przewód od pompki do filtra i nic nie ciekło tylko łapał powietrze.Któryś może być uszkodzony a nie będzie widać wycieku bo zbiornik jest niżej.

Opublikowano

Problem rozwiązany. Na szczęście obyło się bez wyciągania pompy i dość tanim kosztem. Mianowicie wymieniłem 2 przewody idące do baku i ten który łączy pompkę z filtrami. I to właśnie jego podejrzewam za te kłopoty. Nie ciekło z niego ale w jednym miejscu był lekko wilgotny i dość luźno siedział ma rurce przy pompce. Wymieniłem i ciągnik odpalił.

A w baku w tym modelu nie ma żadnego filtra czy siateczki, przynajmniej u mnie.

Opublikowano

Kolego miałem takie same objawy w swoim zetorze 6245 też wymieniałem po kolei wszystko bez potrzeby w wadliwy był zaworek z tyłu pompy koszt 7 zł ale on jest dostępny po odkręceniu i obróceniu pompy

 

Opublikowano

No tak. Czasem znalezienie usterki jest droższe niż jej naprawienie zwłaszcza jak nie daje jednoznacznych objawów. Mnie na szczęście wyciąganie pompy ominęło choć tego właśnie się spodziewałem.

Opublikowano

A po co ją wykręcać tymi małymi śrubkami. Od dołu jest dojście na duży śrubokręt. Odkręcasz i wypada zaworek, sprężyna, tłoczek i palec. Wiem bo wymieniałem. Żeby to złożyć trochę zabawy jest ale sposobem dało się w kilka minut. No chyba  że nie o tym myślę

Opublikowano

Sądzę że po pierwsze to kupić znanej marki, po drugie dobrze ustawić ciśnienie na wtryskach, sprawdzić pompę. A z takich przyziemnych to dbać o czystość paliwa i broń boże nie lać ropy zanieczyszczonej wodą, ale to tylko moje przemyślenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v