Polecane posty

slajders25    11

Witam

Mam oto taki problem z którym nie mogę na razie sobie poradzić

Mianowicie pewnego razu zaczął zapowietrzać mi się ciągnik. Myślałem że to wina ręcznej pompki bo przy pompowaniu strasznie się z niej lało. Wymieniłem. Nic nie pomogło. Teraz objawy są następujące. Gdy pompuję paliwo ręczną pompką w żaden sposób nie może zaciągnąć paliwa tylko mieli powietrze. Gdy poluzuje śrubę odpowietrzającą na filtrach to zaciągnie paliwo. Po zakręceniu śruby dalej normalnie zaciąga paliwo ale tylko do pewnego momentu. Gdy już ciężko pompować tą ręczną pompką jest moment że w odstojniku pojawia się duży bąbel powietrza a paliwo wraz z powietrzem wraca wężem zasilającym do zbiornika. Na powrocie z pompy prawie w ogóle nie ma paliwa. Sprawdziłem że po odpowietrzeniu paliwo do pompy dochodzi ale dalej nie idzie. Poluzowałem śruby na wtryskiwaczach i kręciłem rozrusznikiem i nic. Na wtryskiwacze paliwo nie dochodzi. Za radą znajomego wymieniłem też taką pompkę (tłoczek) która siedzi za odstojnikiem i wkręca się od dołu. Siedzi tam też zaworek zwrotny który też wymieniłem. I nic. Dalej to samo. Jakby przez pompę nie daje rady przejść paliwo.

Skończyły mi się już pomysły więc może ktoś z was pomoże. Może ktoś miał podobny przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    17

witam

 

 miałem dokładnie takie same objawy w zetorze 5320 2004r . nie szlo zaciagnac pomka paliwa wg nie podawala do pompy , kupilem pompke 260-280 zl cos takiego nie pamietam . i dalej tak samo jak w ciezkiej pracy to juz zaczyna na slabnac i jak na 3 cylindrach chodzic . Jest jedna rada przewody wyczycic te co ida od filtra do ziornika i  caly bak zdemontowac wyczyscic i powinno pomóc . U mnie byly takie same objawy jak u cb , u mnie siedzie metalowa rurka do zbiornika a na koncu jej jest sitko i te sitko bylo zawalone , zdemontowalem zbiornik wymylem woda z 3 razy i na slonce  i tak to ;]

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

slajders25    11

Ja też myślałem na początku że coś tam w baku przytkane. Ale jak wziąłem sprężarkę i dmuchnąłem do zbiornika to paliwo swobodnie popłynęło przewodem zasilającym. Ponadto jak poluzuje śrubę na filtrach i powietrze z odstojnika zejdzie to pompka zaciąga i podaje paliwo do pompy (co też sprawdziłem bo jest tam śrubka odpowietrzająca) Problem myślę że jest gdzieś w pompie bo w żaden sposób nie przechodzi paliwo do wtryskiwaczy ani też na powrót do zbiornika. Tak jakby podczas pompowania ciśnienie wzrasta do pewnego momentu aż puści powietrze jakiś zaworek a wtedy paliwo ucieka z powrotem do przewodu zasilającego. Może w pompie jest jakiś zaworek który się przyciął albo filterek co się zapchał. Nie chce mi się ruszać tej pompy bo nigdy nikt jej nie wyjmował. Ciągnik jest z 89r od nowości u nas w gospodarstwie i ma coś około 6tyś mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    495

Pompując  pompką  zasilająca  ,  chcesz żeby paliwo  poszło na  wtryskiwacze? niby w jaki sposób? 

Zadbaj o  szczelność  całego  układu paliwowego  i na przewodzie  zasilającym  ze  zbiornika wstaw  zaworek  zwrotny .

 

korek  w  zbiorniku powinien  mieć  drożny  otworek odpowietrzający

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    25

Może zaworek z tyłu pompy ma za mocną sprężynę i nie może przebić.Jest na przewodzie powrotnym.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Już pisałem. Zaworek i tłoczek wymienione na nowe. Korek jest taki jak trzeba, oryginalny choć jakiś czas temu wymieniony. Odstojnik czyściutki a siateczka wewnątrz wygląda jak nowa. Teraz jestem na etapie wymiany przewodów wychodzących ze zbiornika i tego łączącego odstojnik z filtrami. Są już stare i wiać na nich drobne pęknięcia choć są suche i wycieków na nich nie stwierdziłem.

Co do wtryskiwaczy to myślałem że jak pompka wytwarza ciśnienie to po przejściu przez pompę paliwo dojdzie choć w niewielkiej ilości do wtryskiwaczy. Zastanawia mnie czemu paliwo nie przechodzi na powrót choć w układzie pompka wytwarzane jest ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    25

Sprawdz pompkę zasilającą ,tam są dwa zaworki a z tyłu pompy trzeci.Miałem kiedyś tak że był pęknięty przewód od pompki do filtra i nic nie ciekło tylko łapał powietrze.Któryś może być uszkodzony a nie będzie widać wycieku bo zbiornik jest niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Problem rozwiązany. Na szczęście obyło się bez wyciągania pompy i dość tanim kosztem. Mianowicie wymieniłem 2 przewody idące do baku i ten który łączy pompkę z filtrami. I to właśnie jego podejrzewam za te kłopoty. Nie ciekło z niego ale w jednym miejscu był lekko wilgotny i dość luźno siedział ma rurce przy pompce. Wymieniłem i ciągnik odpalił.

A w baku w tym modelu nie ma żadnego filtra czy siateczki, przynajmniej u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    5

Kolego miałem takie same objawy w swoim zetorze 6245 też wymieniałem po kolei wszystko bez potrzeby w wadliwy był zaworek z tyłu pompy koszt 7 zł ale on jest dostępny po odkręceniu i obróceniu pompy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

No tak. Czasem znalezienie usterki jest droższe niż jej naprawienie zwłaszcza jak nie daje jednoznacznych objawów. Mnie na szczęście wyciąganie pompy ominęło choć tego właśnie się spodziewałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    17

kolego pompa to pikus z wykreceniem , ale pompke zasilajaca weź wykrec to jest mistrzostwo ,precyzja chirurga ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    17

super dojscie do odkrecenia 2 srobek na klucz 10 bodajże ja mialem sporo zababwy z ich wkreceniem , wiadomo rozkrecic to nie problem złożyć to juz inna polityka ;]


powiedzcie mi cos o

Case-IH CVX 130 jaka cena i opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

A po co ją wykręcać tymi małymi śrubkami. Od dołu jest dojście na duży śrubokręt. Odkręcasz i wypada zaworek, sprężyna, tłoczek i palec. Wiem bo wymieniałem. Żeby to złożyć trochę zabawy jest ale sposobem dało się w kilka minut. No chyba  że nie o tym myślę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro05    4

Sądzę że po pierwsze to kupić znanej marki, po drugie dobrze ustawić ciśnienie na wtryskach, sprawdzić pompę. A z takich przyziemnych to dbać o czystość paliwa i broń boże nie lać ropy zanieczyszczonej wodą, ale to tylko moje przemyślenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?
    • Przez xkarolx2
      Witam,
      Mam pytanko w sprawie układu chłodzącego odnośnie przy pompie starego typu zetor 6718 jak działa w nich obieg mały oraz duży. Przy zamknięciu termostatu mamy obieg mały to czy płyn krąży wyłącznie w bloku i głowicy czy całkiem nie krąży aż do momentu otwarcia termostatu?  ogólnie mam jakieś przeróbki z pompą zatkaną w górnym wejściu prawdopodobnie od c360 i w sumie jak wygląda sprawa z jej wydajnością? 
    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Michal3512
      Witam
      Zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Silnik nic nie dymił, odpalał za pierwszym obrotem. Przy odpalonym silniku wyciągnąłem miarkę oleju, a tam wypływało olejowe mazidło. Czyli wiadomo..... zdjąłem głowice - 1 tłok na górze był mokry reszta suche.
      Odkręciłem misę olejową, zalałem blok płynem i zostawiłem na noc. Po nocy widoczne były krople oczywiście na 4 cylindrze(tam gdzie siedzi grzałka) i delikatnie na 3.
      Zdjąłem wszystkie tuleje.  4 tuleje miała trochę rdzy a w bloku było sporo brudu, syfu, to chyba przez te dogrzewanie bloku silnika(grzałka fabrycznie montowana).
      1. Czy ten syf to normalne na 4 cylindrze ?
       
      Pierwszy tłok okazał się być mocno porysowany jak i tuleja. Prawdopodobnie będzie wymiana zestawu, zobaczę co powiedzą w zakładzie gdzie planują głowice, bloki itp.
      2.  I teraz zastanawiam się czy sama wymiana zestawu pomoże ? Co mogło być przyczyną tak porysowanego tłoka?
      Czyżby tuleja miała mikro pękniecie i pod wpływem temperatury się to rozszerzało i komora spalania zalewała się płynem chłodniczym, stąd ten mokre denko tłoka na pierwszym cylindrze ?
      3. Czy można wymieniać tylko jeden zestaw cylindra czy trzeba już wszystkie 4 zestawy ?
      Pozostałe tłoki i tuleją sa w idealnym stanie, widać ślady honowania, brak rys i progów. Wątpię że są to oryginalne zestawy, pewnie ktoś nie dawno to zmieniał.
      4. Czy na laskach popychacza zaworów okrągła końcówka może wypadać, czy powinna być ciasno wprasowana bez luzu? U mnie na dwóch laskach ruszają się końcówki i wypadają.
      5. Zauważyłem że na jednym ramienu wału korbowego jest luźny przeciw ciężar, czy da się to jakoś dokręcić bez demontażu wału korbowego ? Dokładnie tam jeszcze nie zaglądałem od spodu dlatego pytam.
      6. Cała część wtryskiwaczy co siedziała w głowicy były bardzo mocno pordzewiałe. Z dużym oporem wyszły. Czy to oznaki przegrzania silnika ?
       
      Ciągnik kupiony rok temu z krajów skandynawskich, przebieg ponad 5tyś mth.
       








×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.