Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam zamierzam kupić ciągnik Zetor 10245 lub 10540 i waham się nad tymi dwoma chciałbym dowiedzieć się jak to się sprawuje , ciągnik pracowałby z agregatem uprawowo-siewnym biernym 3m + na tuz wał Crosskil 3m 

Opublikowano

Ja mam zetora 10145(starsza wersja 10245)  i jest to bardzo dobry ciągnik przy lekkich pracach mało pali skrętny i bardzo dobry do tura :) nie wiem czy 10245 ma zsynchronizowaną skrzynię bo nie interesuje mnie taki ciągnik ale nawet jesli ma się niezsynchronizowaną to idzie się przyzwyczaić i "wyczuć" skrzynię , fakt jest czasem toporna ale i tak wolałbym 10245 niż 10540, gdybym jeszcze raz miał kupować ciągnik 4T to kupilbym 10145 lub 10245 :) napewno nie byłby to ursus 1014 bo uszczelki pod głowicą "dmucha" z resztą 10145 też dmucha ale to rzadko 

Opublikowano

Ja mialem takze zetora z ciezkiej serii i zgodze sie ze nie do zajechania silnik i w ciezkiej robocie ciagnal jak wsciekly .Teraz mam forterre a to nastepca 105 i nawet nie ma porownania  do starej serii .Biegi nie zgrzytaja jak w starym zetorze widocznosc z kabiny do tylu super bak paliwa z boku i ogolnie nie ma nawet co porownywac .W 105 jest dwu zakresowy wzmacniacz i taze sa to maszyny twarde .

Opublikowano

Ja mam zetora 10145(starsza wersja 10245)  i jest to bardzo dobry ciągnik przy lekkich pracach mało pali skrętny i bardzo dobry do tura :) nie wiem czy 10245 ma zsynchronizowaną skrzynię bo nie interesuje mnie taki ciągnik ale nawet jesli ma się niezsynchronizowaną to idzie się przyzwyczaić i "wyczuć" skrzynię , fakt jest czasem toporna ale i tak wolałbym 10245 niż 10540, gdybym jeszcze raz miał kupować ciągnik 4T to kupilbym 10145 lub 10245 :) napewno nie byłby to ursus 1014 bo uszczelki pod głowicą "dmucha" z resztą 10145 też dmucha ale to rzadko 

 

 

Ty chyba nie jeżdziłeś skrętnym ciagnikeim? Przeciez te Zetory to toporne i malo skretne maszyny. Wsiadz w zachodni ciagnik o tych gabarytach to zobaczysz to co znaczy zwinny ciagnik. 

Opublikowano

Ty chyba nie jeżdziłeś skrętnym ciagnikeim? Przeciez te Zetory to toporne i malo skretne maszyny. Wsiadz w zachodni ciagnik o tych gabarytach to zobaczysz to co znaczy zwinny ciagnik. 

powiem tylko kilka słów po:

1 Nie każdego stać na ciągnik zachodni a nie sztuka kupic stare tanie gówno

2 Autor pyta o 1 z 2-ch ciągników więc nie wiem w czym widzisz problem?? 

3 Fakt są toporne no i co z tego?? jednym to przeszkadza drugim nie , zetor jest mniej skrętny to logiczne co chcesz od ciągnika za np 30-40 tys a od ciągnika za 100tys -,-

 

Jednymi słowy to jest kwestia gustu, przyzwyczajenia i pienięczy rzecz jasna :P

 

wygląda chamsko ale nie to miałem na celu.

Akurat na zachodnich sprzetach pracuje juz 10 lat .Zwrotnosc forterry jest masakryczna ja w swojej mam najszersze opony i cos o tym wiem jednak jezdzi sie nia duzo lepiej niz niespelna 30 letnim zetorem .

W tym roku woziłem kukurydzę  z ok 30ha zetorem forterrą  10641 a pola były kawałek od gosp. i Fakt  forterra lub jest wygodniejsza ale tylko przy małej prędkości :)

Opublikowano

Na pusto skacze ale juz z podpieta maszyna i wlaczona amortyzacja podnosnika jest ok. Dla mnie porownanie forterry do starej serii jest nie powazne .EHR siedzeie GRAM.itp. itd. Ale kolega pyta o starego 102 i nowoczesniejsza 105 wiec ja wybralbym nowsza 105 .Mialem starego zetora teraz forterre i mniej idzie mi paliwa na sezon .Starym na uwrociach dluzej schodzilo ze zmiana na wsteczny bieg to sie kleszczylo czasami to ze zgrzytem nie raz i takie to sa ciagniki .Nowszym idzie to szybciej oraz jest wiecej biegow do dobrania .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v