Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Z racji że kończę okres pracy na zewnątrz i zaczyna się papierologia oraz remonty i przeglądanie OLX myślę o zakupie większej przyczepy.

Myślałem kupić samochodówkę ale tę co chciałem wziął kumpel, w sumie może i dobrze wyszło bo mi trafił się wtedy fajny kombajn a stary już był stary ;) .

Do rzeczy. Przeglądając ogłoszenia widzę czasem przyczepy marki GKB/SZAP.

Poszperałem w necie (norcom, galeria af, ogłoszenia itp) i było kilka modeli o ładowności 8-10 ton i masie własnej 3-3,7tony. Głównie sztywne, czasem wywrotki, podłoga chyba była w większości drewniana. Standardowo były na bliźniakach ale widzę że są i na kołach od tira (ciekawe jaki rozmiar bo raczej nie 385/65).

 

Pytanie jak to idzie za ciągnikiem? Górek nie mam ale czy 95KM starczy aby ciągnąć taką jedną pełną zboża (w ogłoszeniach piszą, że wchodzi 13-15ton przy zwykłych burtach). Koegel kumpla szedł ładnie za ciągnikiem (nie miał ciężko i przyczepa nie latała po drodze).

Czy warto na przód założyć koła tirowskie?

 

A i jak z częściami (bębny, piasty dostępne)?

Opublikowano

Witam.

Z reguły przyczepy używane sa drogie. Tak obserwując konstrukcję Star 266 lub Star 660 zastanawiałem się czy nie zbudować przyczepy na bazie ramy i tylnego zawieszenia tych pojazdów. Można następnie zarzucić podwyższoną skrzynię. Problem będzie pewnie z zarejestrowaniem takiej przyczepy. Ktoś zorientowany w produkcji takich samoróbek stwierdził że to dobre rozwiązanie.

Opublikowano

dla potomnych to tutaj są dane:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13891&highlight=gkb

GKB 8350 
Masa własna [kG] : 3500 
Dop. ładowność [kG] : 8000 
Dop. masa całkowita [kG] : 11500 
Nacisk osi przedniej [kN] : 67,69 
Nacisk osi tylnej [kN] : 67,69

 

 

jak sami wyczytacie są dwa rodzaje czyli 8350 i 0350.

Jest też 8352 (10ton ładowności i chyba 3,7masy własnej) 

Tutaj jest o niej wspomniane:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16996&highlight=8352

Widziałem ją ale za dużo było do robienia.

 

Sam wybrałem 8350, zmiany konstrukcyjne na ciężarową rolniczą i jest lux.

 

 

Dla potomnych zmiana z ciężarowej na rolnicza najlepiej zrobić przy wymianie DR lub zakupie.

Wtedy idziecie do Wydziału aby wymienić Dowód Rejestracyjny.

Założenie jest takie że przyczepa ma ważne badanie techniczne, najlepiej ponad miesiąc lub na kartce na rok jak skończyły się miejsca na pieczątki (warto w tym miejscu dogadać się z diagnostą który zrobi wam dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych przyczepy na przyczepę ciężarową-rolniczą bo niektórzy nie chcą zrobić).

W Wydziale Komunikacji dostajecie miękki dowód czyli Pozwolenie Czasowe (PC) i informujecie pracownika że będzie zmiana na rolniczą aby nie zmawiał jeszcze DR.

Potem oświadczenie o wykonaniu zmian powodujących zmiany w Dowodzie Rejestracyjnym (DR) - koszt 100zł brutto z fakturą VAT.

Teraz do WK po skierowanie na badanie - i tutaj zależy od diagnosty, jeden takie chce inny robi bez tego skierowania.

Jedziecie na Okręgową Stację która robi zmiany konstrukcyjne i robicie dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych (82zł) i najlepiej nowe obt na dwa lata (70zł) chociaż jak macie ważne na rok z poprzedniego badania to nie musicie.

Z tymi kwitami do Wydziału Komunikacji i odbierzecie DR z wpisem rolnicza czyli przegląd na 2 lata w cenie 70zł a nie jak do tej pory ~160zł/rok.

 

Koszt jak widzicie 100+82+70=252brutto

Dla tych co nie robią przeglądów i jeżdżą bez może i mało ważne ale dla tych co chcą mieć chociaż w części pojazdów ważne przeglądy zmiana jest fajna bo DR wystarcza na 6 przeglądów czyli przy rolniczej na 12 lat a przy uniwersalnej tylko na 6.

Druga sprawa - jak zmienicie na rolniczą to gmina nie pyta o podatek od środków transportu (nie trzeba pisać oświadczenia) i WKU nie wysyła pisma że w razie wojny będzie ta przyczepa zajęta ;)

Po prostu mniej papierologii i stanie w kolejkach w urzędach ;)

 

 

PS: przy zakupie pamiętajcie o przepisaniu OC na was w dniu zakupu lub wykupieniu nowego bo kary bywają bolesne

PS: pamiętajcie o PCC w Urzędzie Skarbowym - najlepiej przed zakupem pójść, wyjaśnić jaki jest wasz status oraz sprzedawcy i pani powie czy trzeba czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v