Skocz do zawartości

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mój ociec ma gospodarstwo (malutkie kilka kur, pola max 1ha i trochę lasu - wycinka jedynie na własny użytek czyli do ogrzewania domu). Ma ciągnik samoróbkę zrobioną na ramie z silnikiem od c330 (lub c328), skrzyni biegów od stara i moście (chyba od ruskiego? pojazdu ził).

 

Generalnie ciągnik jest już w opłakanym stanie i przez zimę napewno przejdzie remont przynajmniej podstawowy, ale pomimo remontu samo wykonanie ciagnika jest tragiczne - jak pisałem wyżej jest na ramie, układ kierowniczy do generalnego remontu, przełożenie mocy ze skrzyni na tylny most na wałku kardana i przekładni łańcuchowej (o części tragicznie ciężko, ciagle coś się psuje ogólnie bardzo źle), podnośnik zrobiony na siłowniku (takim zwykłym jak np. kiprowania w przyczepach).

Jak już pisałem będę chciał zrobić ojcu przez zimę remont tego wynalazku i trochę go poprawić/zmodernizować. Tylko nie bardzo wiem jak? Chciałem mu go przerobić na normalne kompletne c330 albo kupić całą c330 do remontu i zrobić jej remont, ale każda z tych opcji jest dla mnie cenowo zaporowa.

 

Trafiłem za to na bardzo fajne SAM-y z zetora K25 oraz silnika C330. Co sądzicie o takim połączeniu? K25 jest już niestety baaardzo stary, ale za to byłoby najbliżej C330 i pozbyłbym się najsłabszych punktów tej mojej samoróbki czyli ramy, wałka kardana i przekładni łańcuchowej (bo jeśli dobrze widziałem to do takiej przeróbki będzie trzeba tylko dorobić kryzę/flanszę/kołnież i przerobić sprzęgło? :)

Może macie inne patenty na tego typu wynalazek? Tylko zależy mi żeby nie były jakieś szczególnie kosztowne gdyż jeszcze mnie czeka remont silnika napewno.

Edytowane przez kurtz
Opublikowano (edytowane)

Nie no cały c330 oraz przeróbka na kompletny c330 odpada bo cena zaporowa. Myślałem nad całym k25 ale czytałem że coś miały problemy z silnikami a od c330 wiadomo silnik wieczny a skoro mam taki to bym chyba wolał go wyremontować i wsadzić w k25 bo drogo mi nie wyjdzie bo część remontu zrobią mi w pracy, zrobią mi badania nieniszczące korb, wału itp, remont głowicy też nie jest drogi (już nie pamiętam gość mówił że 200 albo 300zł). Chyba założę tylko "d*pę" od k25 i zrobię kapitalkę wszystkiego przez zimę bo nawet znalazłem niedaleko mnie tył od k25 za niecałe 1600.

Edytowane przez kurtz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v