Skocz do zawartości
News
kurtz

Ciągnik SAM na silniku C330, ramie i skrzyni od stara jakie opcje medrnizacji przy remoncie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kurtz    1

Witam. Mój ociec ma gospodarstwo (malutkie kilka kur, pola max 1ha i trochę lasu - wycinka jedynie na własny użytek czyli do ogrzewania domu). Ma ciągnik samoróbkę zrobioną na ramie z silnikiem od c330 (lub c328), skrzyni biegów od stara i moście (chyba od ruskiego? pojazdu ził).

 

Generalnie ciągnik jest już w opłakanym stanie i przez zimę napewno przejdzie remont przynajmniej podstawowy, ale pomimo remontu samo wykonanie ciagnika jest tragiczne - jak pisałem wyżej jest na ramie, układ kierowniczy do generalnego remontu, przełożenie mocy ze skrzyni na tylny most na wałku kardana i przekładni łańcuchowej (o części tragicznie ciężko, ciagle coś się psuje ogólnie bardzo źle), podnośnik zrobiony na siłowniku (takim zwykłym jak np. kiprowania w przyczepach).

Jak już pisałem będę chciał zrobić ojcu przez zimę remont tego wynalazku i trochę go poprawić/zmodernizować. Tylko nie bardzo wiem jak? Chciałem mu go przerobić na normalne kompletne c330 albo kupić całą c330 do remontu i zrobić jej remont, ale każda z tych opcji jest dla mnie cenowo zaporowa.

 

Trafiłem za to na bardzo fajne SAM-y z zetora K25 oraz silnika C330. Co sądzicie o takim połączeniu? K25 jest już niestety baaardzo stary, ale za to byłoby najbliżej C330 i pozbyłbym się najsłabszych punktów tej mojej samoróbki czyli ramy, wałka kardana i przekładni łańcuchowej (bo jeśli dobrze widziałem to do takiej przeróbki będzie trzeba tylko dorobić kryzę/flanszę/kołnież i przerobić sprzęgło? :)

Może macie inne patenty na tego typu wynalazek? Tylko zależy mi żeby nie były jakieś szczególnie kosztowne gdyż jeszcze mnie czeka remont silnika napewno.

Edytowano przez kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    415

Ja bym na twoim miejscu zastanowił się nad kupnem T25. Są tanie i twemu tacie napewno wystarczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    125

poszukać C330 lub T25 po zadupiach. Czasem jeszcze stoją w krzakach. Koszt wyższy ale na pewno części dostępne a i na 1ha to pochodzi wieki.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kurtz    1

Nie no cały c330 oraz przeróbka na kompletny c330 odpada bo cena zaporowa. Myślałem nad całym k25 ale czytałem że coś miały problemy z silnikami a od c330 wiadomo silnik wieczny a skoro mam taki to bym chyba wolał go wyremontować i wsadzić w k25 bo drogo mi nie wyjdzie bo część remontu zrobią mi w pracy, zrobią mi badania nieniszczące korb, wału itp, remont głowicy też nie jest drogi (już nie pamiętam gość mówił że 200 albo 300zł). Chyba założę tylko "d*pę" od k25 i zrobię kapitalkę wszystkiego przez zimę bo nawet znalazłem niedaleko mnie tył od k25 za niecałe 1600.

Edytowano przez kurtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kaczor94
      Witam.
      Kupiłem niedawno 155.54 na skrzyni z rewersem elektro-hydraulicznym oraz z biegami pod obciążeniem. Ilość oleju w skrzyni mam prawie na minimum, ale okazuje się że przepuszcza mi siłownik i będę zapewne musiał dolać oleju prędzej niż przy uszczelnianiu siłownika. Nie mam specjalnie czasu aby teraz wziąć ciągnik na warsztat, a dodatkowo planowałem dopiero zimą się za niego zabrać i gruntownie przejrzeć. Nie wiem jaki powinien być olej, abym mógł chociaż na tą chwilę dolać?? Przepraszam jeśli powielam pytanie, ale jak wspomniałem mam bardzo napięty "grafik".
      Pozdrawiam
      Darek
    • Przez Pawliq
      Witam
      Dzisiaj pojechalem swoim M100 w pole z pługiem i jezdzilem z godzine i nagle ciagnik stracil moc i  delikatnie dymic na bialo. Zgasilem go i nieszlo go zapalic tak jak by sie zapowietrzyl. Sasiad mnie scholowal z pola i jak bylem pod domem zapalil mi bez problemow. Zaczelem nim gazowac i bo dwoch minutach znowu spadek mocy. I tak po kazdym odpaleniu. Dwa tygodnie temu wymienilem wszystkie filtry. Sprawdzilem rowniez pompke wspomagajaca ale podaje ona paliwo a zreszta w zeszlym roku wymienilem ja na nowa.
      Mam nadzieje ze ktos mi pomoze z tym problemem.
    • Przez sylwek1100
      Witam koledzy. posiadam od nie dawna fiata 70-90dt i potrzebne mi kilka wiadomości na jego temat.
      po pierwsze szukam instrukcji obsługi i katalogu części
      po drugie na jakiej zasadzie działa w tym ciągniku sprzęgło wałka bo ja mam z nim problem bo nie działa wogóle
      po trzecie to słabo działa mi w nim wspomaganie
      Koledzy pomóżcie bo mało informacji w necie moge znaleźć na temat tego ciągnika
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
    • Przez Kord
      Witajcie, mam dwa pytania :
      - gdzie znajduje się zbiornik płynu hydraulicznego w traktorze David Brown 1290?
      - oraz gdzie dolewamy olej do skrzyni w tym modelu?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.