Skocz do zawartości
yacenty

Oprogramowanie do edycji zdjęć

Polecane posty


yacenty    565

Witam,

jakiego softu używacie do edycji zdjęć?

Jakichś zaawansowanych kombajnów typu Adobe Photoshop? czy moze korzystacie z wbudowanych funkcji w Picassie?

 

Pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6

Ja raczej nie bawie się w edycje zdjęć. Nie chce poprawiać natury. :huh: Ale jak już to raczej Adobe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565

duzo mozna z takimi zdjeciami zrobic zeby sie wlasnie zblizyly do natury :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6

No fakt faktem ale nie lepsza jest naturalna natura. Chociaż musiałbym się więcej pobawić bo to narazie co ja robiłem to naprawde minimalna kosmetyka. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


yacenty    565
No fakt faktem ale nie lepsza jest naturalna natura. Chociaż musiałbym się więcej pobawić bo to narazie co ja robiłem to naprawde minimalna kosmetyka. :huh:

uwazasz ze zdjecie z kompakta jest naturalne?

oj zdziwiłbyś się jak w sofcie aaratu fotki są podciagane.

Jak kupilem nowy aparat to bylem w ciezkim szoku ze sa duzo gorsze od zdjec ze starego ale on po prostu malo ingerowal, jak podciagnalem kilka ustawien w sofcie aparatu zdjecia byly totalnie inne.

Teraz zaczynam zabawe z formatem RAW - tutaj zdjecie zajmuje 10mb na dysku i jest totalnie nie skompresowane i filtrowane przez aparat - zdjecia wygladaja smiesznie ale dopiero kilka klikow w sofcie i robi sie rewelacja

jak sie juz naucze to pewnie wam pokaze:)

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krolikNH    56

Czekam z niecierpliwością na owoce twojej pracy @yacenty... Powodzenia w robieniu fotek. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6

No może przesadziłem. Podciągane są i to pewnie w takim stopni że szok. Jak się przesiadłem z C3000ZOOM na A550 jest inaczej. Canon robi cieplejsze zdjęcia ale znów Olympus lepiej sprawdzał się w ciemnościach. :huh:

 

Jest różnica między kompaktem (Canon A550) a lustrzanką cyfrową (Sp550UZ) w zdjęciach. Na pewno jest tu duża zasługa obiektywów. Matryce są te same ale głębia zdjęć jest zupełnie inna. Ale i tak chyba one nie mają startu do normalnych aparatów kliszowych. Przynajmniej moje umiejętności są jeszcze zbyt małe żeby robić zdjęcia cyfrówką na poziomie starych kliszowych. Po prostu inne kolory i w ogóle jakość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

toniekmf255    4

Ja trochę się "bawię" w Photoshop-ie, obecnie CS3.

Możliwości jest tam bardzo duuuuuuuuuuuuuużo :huh:

W wolnym czasie muszę pobawić się z jakim kursem ;)

A na studiach obecnie katujemy AUTO CAD-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565

matryce wcale nie sa te same!!!!

to ze masz napisane 6MP o niczym nie swiadczy:P

matryca w lustrze ma około 23.5 x 15.7 mm (moj pentax k10d) a poprzedni moj aparat miał 1/2.5cala co daje mniej wiecej 4 razy wieksza matryce, dzieki czemu jeden pixel ma wielkosc 2.1 w compacie a w lustrze 7.8, dzieki czmu mozemy dokladniej złapac na niego swiatło, uzyskac wieksza czyłosć i wogole

 

szkło to inna bajka, dobre szkło do lustra kosztuje kilka tys zl,

"szkło" czyli obiektywy w kompaktach czesto bywaja wrecz plastikowe :huh:

 

mysle ze jak zrobie tak z 2 tys zdjec to sie naucze, po drodze jeszcze musze kupic lampe błyskową i do tego w miare porzadny obiektyw ale to daleka przyszlosc bo trzeba bedzie wydac okolo 3tys zl ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6

No widzisz tego nie wiedziałem. :huh: Co świadczy o tym że jeszcze jestem daleko za dobrymi fotografami. :) Maja oba po 7,1m pix ale inne rozmiary matrycy i wszystko jasne. :D

 

Ale z takim obiektywem dopiero będą fotki. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

czyli jaki programik polecacie do obrobki zdjec? :) nie bawilem sie w to ale chyba mysle ze warto-widzialem kilka zdjec w ktorych bylo porownanie bez obrobki i z obrobka :) jest duza roznica wiec mysle ze zaczne sie w takie cos bawic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



yacenty    565

miałem już chyba ze 3 powazne podejscia do tego softu, nigdy mnie nie przekonal

ostatnio to juz wogole odpadl z prostego powodu brak wsparcia dla plików typu raw, wiec chyba bede musial zaczac odkladac i zakupic photoshopa, chocby i wersje ze 3 numerki do tyłu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

malgosia    0
Jak PS jest za drogi to GIMP służy za darmo <_<

Święte słowa <_< Ja od jakiegoś czasu bawię się GIMP,em i nie narzekam (wcześniej korzystałam z PSa). Do tego IrfanView - bardzo prosty w obsłudze program, przydatny do szybkiej zmiany rozmiaru zdjęcia, ale ma też wiele innych przydatnych funkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor5321    1
Jak masz wolne ponad 2tysiaki to CS3 <_<

 

no to jest profesionalny program

ale fajny polecam

ja nie używam żadnych upienkszeń ani efektów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zetor5321    1

po prostu jest to nowość

jest w nim funkcja nakładania warstw

oraz ma rozbudowana game efektów z najwszej półki

jest to naprawde fajny program tylko dość trudny w obsłudze.

 

nie potrafie udzielić bardziej szczegółowych informacji

ponieważ miałem stycznosć z nim przez pare dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor    3

heh konkurencyjny dla PS-a jest COREL ale nie wiem ktory lepszy bo nigdy nie uzywałem.nie bawie sie w korekcje fotek uzywam tylko irfanviewa do zmiany rozmiaru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565
po prostu jest to nowość

jest w nim funkcja nakładania warstw

oraz ma rozbudowana game efektów z najwszej półki

jest to naprawde fajny program tylko dość trudny w obsłudze.

 

nie potrafie udzielić bardziej szczegółowych informacji

ponieważ miałem stycznosć z nim przez pare dni.

nie rozumiem tylko po co uzywac takiego kolosa do zmiany rozdzielczosci czy kolorów fotki.

oczywiscie tatuś kupił ci ten program pod choinke?

 

oczywiscie program jest rewelacyjny ale sluzy do zdecydowanie profesjonalnego uzytku a nie do zabawy <_<

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

quercus    6
heh konkurencyjny dla PS-a jest COREL ale nie wiem ktory lepszy bo nigdy nie uzywałem.nie bawie sie w korekcje fotek uzywam tylko irfanviewa do zmiany rozmiaru

 

Ja wole PS ale do tych wersji do których COREL (microsoft) nie przejął akcji bo to już prawie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jacek23    2

Witam

 

Oprócz dobrego programu do obróbki zdjęć ważne jest aby monitor na którym pracujemy był co najmniej średniej klasy i co najważniejsze musi być skalibrowany i oprofilowany. Wszelkie wprowadzanie zmian w zdjęciach pracując na nieskalibrowanym monitorze prowadzi tylko do ich pogorszenia.

Jeśli zdjęci mają być wywołane w labie to najlepiej nic z nimi nie robić, z surowych więcej się da wyciągnąć niż z grzebanych.

Do prezentacji na własnym monitorze można wprowadzić pewne korekty po wcześniejszym skopiowaniu surowych plików.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MarcinPL    0

Jeśli już mowa o programach to mam pytanie. Znacie jakieś dobre programy którymi zmniejsza się rozdzielczość zdjęcia z jak najmniejszą utratą jakości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

madwizz    0

ja mam program Picasa2 i Irfanview wszystko ładnie pięknie tylko nie wiem jak w nich można zmienić typ zdjęcia, np. z bmp. na JPG. ;/ ?? ktoś może pomóc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez robertbara
      Witam!
      Mam do przedyskutowania z Wami bardzo interesujący temat. Otóż jak jest dokładnie z prawami autorskimi do własnych zdjęć.
       
      Piszę ten temat z kilku powodów:
      1. Gazeta "Chłopska droga" w numerze 7 na stronie 5 zamieściła moje zdjęcie ciągnika JD z logo AF bez mojej zgody (oczywiście nawet mnie nie zapytali). :angry: :angry: :angry:
      2. Gazeta "Murator" przysłała mi do podpisania umowę o prawa autorskie do moich zdjęć (wcześniej do mnie dzwonili) za kwotę 50zł/zdjęcie. Czy potem już nic nie będę mógł z nimi robić, jak to właściwie jest?
      3. Podobnie działa konkurs RPT, gdzie po nadesłaniu fotki przechodzą na prawa autorskie redakcji.
       
      Pozdrawiam!

    • Przez oki39
      Skoro forum o fotach to i trzeba jakis poradnik zrobic.
      Piszcie swoje uwagi jak robic foty i wasze wlasne sprawdzone pomysly.
       
      Wiedz ja zaczne.
      1. Odpowiednia jasnosc foty
      2. Odpowiednia barwa kolorow czyli kolory jaskrawe, matowe itd.
      3. Fotografowany przedmiot. Jasli robimy fote powiedzmy na tapete to nie moze byc uciety jeden bok maszyny. Najlepiej jest jesli dana zecz znajduje sie cetralnie w srodku foty. Jesli maszyna ma byc uciete to dobrze bedzie jesli untiemy ja z obu stron mniej wiecej tyle samo.
      4. Tlo czyli wszystko przed i za fotografowanym przedmiotem. Osobiscie nie lubie gdy na focie znajduja sie krzaki, miedze, rowy itd. oszpeca fote. Zabudowania tak samo, nie na tle kazdego garazu da rade zrobic fote.
      5. Odpowiednie ustawienie maszyny. Np dzrzwi albo obydwie strony otwarte albo obydwie zamkniete.
      6.Ważne jest też światło. Słońce nie może wpadać bezpośrednio w kadr ani nie powinno się odbijać aby nie zmieniały ISO w aparatach cyfrowych. @quercus
       
      Narazie to tyle. Czekam na instrukcje innych. Piszcie w pkt. to bede edytowal pierwszy post i zrobi sie instrukcje z udzialem wszystkich. :huh:
    • Przez Kamil1998
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem lustrzanki. I chciałbym się was zapytać na co zwracać uwagę podczas kupna. Firma to Nicon lub Canon to wiem,ale co jeszcze?
    • Przez Nismo
      Witam,na pewno każdy to interesuje się rolnictwem nie raz oglądał na YouTube filmy o rolnictwie kręcone przez ludzi z pasją.Jakich  youtuberów lubicie oglądać?kogo subskrybujecie?na kogo filmy czekacie z niecierpliwością?
      Może zacznę od swojej osoby, bardzo lubię oglądać filmy: Pikus2182 i Vendt936 
       
      Temat ciekawy więc może warto wdrążyć go bardziej
    • Przez AgroJelonek
      Witam
      Mam małe pytanie do użytkowniów Panasonic Lumix.
      Ile ISO macie ustawione, jaka scena, oraz w jakiej lepiej jakości nagrywac (720p czy 1080p)
      Pozdrawiam i liczę na szybką odp
×