Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mam dość poważny problem ze swoim zetorem, ale zaczne może od początku. W czasie uprawy pola nagle traktor zaczął dziwnie przerywać strzelać, dusić się, na wolnych obrotach był0 ook, wspomaganie wogule przestało działać. Okazało się ze jakaś śrubka dostała się do pompy wspomagania i zablokowało ją, a co za tym idzie ukręciło wałek na którego drugi koniec siedzi pompa. Najpierw nie wiedząc o ukręceniu się jego zawiozłem pompe wtryskową do regeneracji, kapitalny remont wyniósł mnie 600zł, wstawiłem i nic. Wreszczccie dojrzałem że to wałek wymieniłem ten wałek wstawiłem pompe i silnik odpalał tylko na dawce paliwa i zaraz gasł i tak w kułko. źle była wstawiona pompa, zdjełem i założyłem myyśle że dobrze, a tu pojawiły się dziwne stuki gdzieś przy górze silnika. Teraz zmieniłem końcówki wtryskiwaczy ustawiłem, założyłem i nic stuki nie ustały. Na wolnych obrotach jakby ich nie słychać aby trochę gazu to strasznie klekocze, więc co to może być? Przed wymianą tego wałka nic nie stukało a jedynie przerywał ale to zupełnie była inna praca. Proszę pomuszcie bo już trace cierpliwość do niego ;[

Opublikowano

jeśli ten wałek jest taki sam jak ten ,który wyjąłeś  to masz najpradopodobniej przestawiony rozrząd . Ściągnij przednią pokrywę silnika tak  ,żeby mieć widok na wszystkie koła rozrządu . Na wszystkich kołach masz znaki -luzujesz jedno znich i ustawiasz właśnie na te znaki i masz pewność ,że z rozrządem wszystko gra . Pompa ma dość ograniczone pole regulacji na 3 otworach śrub mocujących ją do bloku silnika i nie wstawisz jej na chybił trafił bo na sprzęgiełku jest podwójny frez a na wałku samej pompy klin.

Na moje oko to przez  wymianę  wałka  musiałeś przestawić koło rozrządu napędzające pompę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v