Lukaszek7011

Dziwne stuki w silniku 7011

Polecane posty

Lukaszek7011    10

Witam Mam dość poważny problem ze swoim zetorem, ale zaczne może od początku. W czasie uprawy pola nagle traktor zaczął dziwnie przerywać strzelać, dusić się, na wolnych obrotach był0 ook, wspomaganie wogule przestało działać. Okazało się ze jakaś śrubka dostała się do pompy wspomagania i zablokowało ją, a co za tym idzie ukręciło wałek na którego drugi koniec siedzi pompa. Najpierw nie wiedząc o ukręceniu się jego zawiozłem pompe wtryskową do regeneracji, kapitalny remont wyniósł mnie 600zł, wstawiłem i nic. Wreszczccie dojrzałem że to wałek wymieniłem ten wałek wstawiłem pompe i silnik odpalał tylko na dawce paliwa i zaraz gasł i tak w kułko. źle była wstawiona pompa, zdjełem i założyłem myyśle że dobrze, a tu pojawiły się dziwne stuki gdzieś przy górze silnika. Teraz zmieniłem końcówki wtryskiwaczy ustawiłem, założyłem i nic stuki nie ustały. Na wolnych obrotach jakby ich nie słychać aby trochę gazu to strasznie klekocze, więc co to może być? Przed wymianą tego wałka nic nie stukało a jedynie przerywał ale to zupełnie była inna praca. Proszę pomuszcie bo już trace cierpliwość do niego ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    63

jeśli ten wałek jest taki sam jak ten ,który wyjąłeś  to masz najpradopodobniej przestawiony rozrząd . Ściągnij przednią pokrywę silnika tak  ,żeby mieć widok na wszystkie koła rozrządu . Na wszystkich kołach masz znaki -luzujesz jedno znich i ustawiasz właśnie na te znaki i masz pewność ,że z rozrządem wszystko gra . Pompa ma dość ograniczone pole regulacji na 3 otworach śrub mocujących ją do bloku silnika i nie wstawisz jej na chybił trafił bo na sprzęgiełku jest podwójny frez a na wałku samej pompy klin.

Na moje oko to przez  wymianę  wałka  musiałeś przestawić koło rozrządu napędzające pompę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Witam 

 

Czy po zamontowaniu pompy wtryskowej sprawdziłeś początek tłoczenia paliwa?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Michal3512
      Witam
      Zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Silnik nic nie dymił, odpalał za pierwszym obrotem. Przy odpalonym silniku wyciągnąłem miarkę oleju, a tam wypływało olejowe mazidło. Czyli wiadomo..... zdjąłem głowice - 1 tłok na górze był mokry reszta suche.
      Odkręciłem misę olejową, zalałem blok płynem i zostawiłem na noc. Po nocy widoczne były krople oczywiście na 4 cylindrze(tam gdzie siedzi grzałka) i delikatnie na 3.
      Zdjąłem wszystkie tuleje.  4 tuleje miała trochę rdzy a w bloku było sporo brudu, syfu, to chyba przez te dogrzewanie bloku silnika(grzałka fabrycznie montowana).
      1. Czy ten syf to normalne na 4 cylindrze ?
       
      Pierwszy tłok okazał się być mocno porysowany jak i tuleja. Prawdopodobnie będzie wymiana zestawu, zobaczę co powiedzą w zakładzie gdzie planują głowice, bloki itp.
      2.  I teraz zastanawiam się czy sama wymiana zestawu pomoże ? Co mogło być przyczyną tak porysowanego tłoka?
      Czyżby tuleja miała mikro pękniecie i pod wpływem temperatury się to rozszerzało i komora spalania zalewała się płynem chłodniczym, stąd ten mokre denko tłoka na pierwszym cylindrze ?
      3. Czy można wymieniać tylko jeden zestaw cylindra czy trzeba już wszystkie 4 zestawy ?
      Pozostałe tłoki i tuleją sa w idealnym stanie, widać ślady honowania, brak rys i progów. Wątpię że są to oryginalne zestawy, pewnie ktoś nie dawno to zmieniał.
      4. Czy na laskach popychacza zaworów okrągła końcówka może wypadać, czy powinna być ciasno wprasowana bez luzu? U mnie na dwóch laskach ruszają się końcówki i wypadają.
      5. Zauważyłem że na jednym ramienu wału korbowego jest luźny przeciw ciężar, czy da się to jakoś dokręcić bez demontażu wału korbowego ? Dokładnie tam jeszcze nie zaglądałem od spodu dlatego pytam.
      6. Cała część wtryskiwaczy co siedziała w głowicy były bardzo mocno pordzewiałe. Z dużym oporem wyszły. Czy to oznaki przegrzania silnika ?
       
      Ciągnik kupiony rok temu z krajów skandynawskich, przebieg ponad 5tyś mth.
       








    • Przez zetoreXPL
      Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.
       
      Dziękuję i czekam na odpowiedzi
    • Przez Historyk
      Witam, mój Zetor 7011 kopci na niebiesko. Moc jest, wkręca się w obroty, aż miło spojrzeć. Czytałem o tym, że olej dostaje się do ropy i stąd ta barwa. Jednak silnik nie wydaje się "jeść" oleju, stan jego jest stabilny.
      Co mogę zrobić by pozbyć się tego problemu?
      Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.