Skocz do zawartości
Lukaszek7011

Dziwne stuki w silniku 7011

Polecane posty

Lukaszek7011    10

Witam Mam dość poważny problem ze swoim zetorem, ale zaczne może od początku. W czasie uprawy pola nagle traktor zaczął dziwnie przerywać strzelać, dusić się, na wolnych obrotach był0 ook, wspomaganie wogule przestało działać. Okazało się ze jakaś śrubka dostała się do pompy wspomagania i zablokowało ją, a co za tym idzie ukręciło wałek na którego drugi koniec siedzi pompa. Najpierw nie wiedząc o ukręceniu się jego zawiozłem pompe wtryskową do regeneracji, kapitalny remont wyniósł mnie 600zł, wstawiłem i nic. Wreszczccie dojrzałem że to wałek wymieniłem ten wałek wstawiłem pompe i silnik odpalał tylko na dawce paliwa i zaraz gasł i tak w kułko. źle była wstawiona pompa, zdjełem i założyłem myyśle że dobrze, a tu pojawiły się dziwne stuki gdzieś przy górze silnika. Teraz zmieniłem końcówki wtryskiwaczy ustawiłem, założyłem i nic stuki nie ustały. Na wolnych obrotach jakby ich nie słychać aby trochę gazu to strasznie klekocze, więc co to może być? Przed wymianą tego wałka nic nie stukało a jedynie przerywał ale to zupełnie była inna praca. Proszę pomuszcie bo już trace cierpliwość do niego ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    671

coś z rozrządem sie porobiło według mnie u stąd te stuki .oby zaworów nie pogielo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jeśli ten wałek jest taki sam jak ten ,który wyjąłeś  to masz najpradopodobniej przestawiony rozrząd . Ściągnij przednią pokrywę silnika tak  ,żeby mieć widok na wszystkie koła rozrządu . Na wszystkich kołach masz znaki -luzujesz jedno znich i ustawiasz właśnie na te znaki i masz pewność ,że z rozrządem wszystko gra . Pompa ma dość ograniczone pole regulacji na 3 otworach śrub mocujących ją do bloku silnika i nie wstawisz jej na chybił trafił bo na sprzęgiełku jest podwójny frez a na wałku samej pompy klin.

Na moje oko to przez  wymianę  wałka  musiałeś przestawić koło rozrządu napędzające pompę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    156

Witam 

 

Czy po zamontowaniu pompy wtryskowej sprawdziłeś początek tłoczenia paliwa?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez mds212
      Dzis zauwazylem ze luz na kole pasowym ejst dośc spory. Czy moge tak przejezdzic do zimy i dopiero wtedy naprawic czy brac sie odrazu bo istnieje ryzyko wyrobienie rowka na klin na wale?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.