Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z podnośnikiem gdy podnoszę np, agregat z siewnikiem wyrażnie słychać pracę pomy a na rozgrzanym oleju jeszce bardziej i odczuwalne są drgania. Stan oleju jak i sam olej jest w porządku.

Czy to świadczy o wypracowaniu pompy czy to może inny problem. Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Jaka jest waga tego agregatu z siewnikiem ? Jaki masz udźwig i czy masz siłowniki wspomagające w tym mf ?A czy ci nie opuszcza podnośnik na zgaszonym silniku? Bo u mnie w u5314 też drga przy ciężkich maszynach , ale tylko dlatego że mam zużyte uszczelniacze na cylindrze i ciągle dopompowuje olej. Problem prawdopodobnie nie tkwi w zużytej pompie, tylko słabym udźwigu.

Edytowane przez masseyf12
Opublikowano

Waga agregatu z siewnikiem to okolo 1200 kg. Udzwig wedlug danych technicznych to od 2800 do 3300 kg. Silownik wspomagajacy mam jeden ,a na zgaszonym silniku takze pompa opuszcza .

Przy plugach 4-ro skibowych (przy wadze 470kg.) dzieje sie podobnie tzn.slychac prace pompy i rowniez opuszcza na zgaszonym silnku.

Mam jeszcze jedno pytanie czy moze ktos wie gdzie w woj. lodzkim mozna zakupic czesci do mf 690 (oprocz korbankow).Prosze o pomoc i namiary.

Opublikowano

jezeli słychac na podniesionym prace pompy (wycie) to delikatnie dxwignią od podoszenia do tyłu ale bardzo delikatnie i w tedy pompa powinna ucichnąć. Te modele tak mają że jak do konca przesuniesz dźwignie to są drgania i wyje pompa.

Opublikowano

Ja mam przykręcony ogranicznik i nigdy nie dosuwam do końca,  bo jak przeciągniesz dźwignie dalej to zawsze będzie hałasować . Jak pompa podnosi i działa to nie masz czym się przejmować, bo pompy tłoczkowe tak mają

Opublikowano

podnośnik w mf będzie opadał na zgaszonym po ok 15 min od zgaszenia opadnie całkiem bo to pompa tłoczkowa jest w zęmbatych trzyma i całą noc to że pompa się tłucze to może masz któryś kołek urwany co trzyma pompę w poziomie i przekosiło pompę i też będzie się tłukło w ursusie 4512 też przy pługu mi się tłucze ale po rozmowie w ursusie dowiedziałem się że ten typ tak ma kiedyś brali ich na gwarancję na to stukanie i nic nie mogli poradzić z tego co stwierdzili to że jest luz w na kołach w skrzyni a luzu nie można skasować i tak ma być no chyba że tłucze ci się zawór bezpieczeństwa to inna sprawa pompa kosztuję ok 1500zł nowa regeneracja ok 800zł bez oscylatora cena z 2013 roku sklep to rolmax mają części do mf tańsze niż u korbanków na zamówienie paczką w 24 godz ci przyjdzie co chcesz ale mf 690 to nasz polski 4512 tylko wersja angielska i ma dodatkową pompę zębatą do wywrotu i womu

Opublikowano

Po rozmowie z zaprzyjażnionym mechanikiem podejzewa iż moze byc poluzowana pompa podnośnika. Również chciałbym poruszyc temat 2-giej pompy w mf 690, czy ona wogule istnieje a jeżeli istnieje to gdzie znajduje sie filtr oleju do tej pompy.

Czy ktoś wymieniał pompę hydrauliczną podnośnika mf 690 a jeżeli tak to gdzie ona sie dokąłdnie znajduje i czy trzeba by było rozpoławiać ciągnik.

Mam również pytanie jak używać podnośnika,chodzi mi o sterowanie, której tarczy, od siedzenia czy błotnika. Jeżeli ktoś by mógł opisać dokładnie zasadę działania,. Proszę o pomoc

Opublikowano

po co ci 2 pompę wyjmować??? filtr hydrauliki od tłoczkowej jest od spodu blacha na 3 śruby przykręcona cętralnie na środku prawie przy tylnym moście (pierwsze olej musisz ze skrzyni spuścić są 2 korki jeden zaraz za silnikiem w skrzyni jak schodki 2 przy moście z tyłu na tym łączniku między mostem a skrzynią 2  pompa znajduje się przed tłoczkową jest łączona taką przekładnią z trybikami uwag bo się rozpadają jak ktoś nie robił to może nie złożyć z powrotem i od razu mówię uwaga na łożyska igiełkowe po wyjęciu wałka lubią się rozpadać jak się dotknie ciągnik trzeba rozpoławiać za łącznikiem bo dolnego wałka co łączy pompę i skrzynię nie wyjmiesz co do podnośnika to tak to szło opuszczasz i podnosisz tą od błotnika a tą od siedzenia ustawiasz wysokość podnoszenia itp najlepiej obie do tylu weź tzn wstronę tylnej szyby tą od siedzenia popychaj do przodu aż podniesie na maxa tylko nie za daleko bo wtedy dasz na max wydatek i ciągnik zmieni głos ( poczujesz że jest przeciążona pompa to ją ciut do tyłu dasz a tą od błotnika opuszczasz i podnosisz najlepiej weź książkę do mf 255 tam jest opisane co i jak a to ten sam podnośnik tzn ta sama zasada 2 pompa jest od womu multi powera tzw potocznie wzmacniacz momętu jak masz skrzynię 3 biegową wywrotu przyczep 2 pompę łatwo sprawdzić bo podpinasz przyczepę i kiprujesz jak ładnie idzie to pompa zdrowa wom nieraz się nie zatrzymuje bo hamulec jest wyrobiony wzmacniacz nie chodzi to wiele jest przyczyn mogą być tarczki ,oring zawór itp zależy jakie obiawy

Opublikowano

panowie porusze temat poniewaz mam maly problem z moim ciagnikiem jak w temacie otoz na zimnym oleju wzmacniacz momentu dziala ale po tym jak sie troche rozgrzeje to wzmacniacz jakby zaczyna wariowac to znaczy jak jade z agregatem czy talerzowka na 1 i wlacze przyspieszacz jakby sie slizgal i nie ma sily jechac i pompa troche zaczyna wyc. dodam ze kontrolka zaswieca sie jak wlacze przyspieszacz a gdy wylacze kontrolka gasnie. dodam jeszcze ze przyczepy normalnie kipruje i wom dziala.

Opublikowano

na wałku sprzęgłowym masz w skrzyni takie 2 metalowe pierścienie podobne co w Romecie na tłok idą pewnie pękły lub się starły lub w skrzyni jest wąż gumowy możliwe że przecieka i ciśnienie ucieka lub tarczki się starły  trzeba pomierzyć ciśnienie  i dopiero można coś stwierdzić

Opublikowano

Tak, ponieważ dla wzmacniacza, WOM i hydrauliki zewnętrznej jest jedna pompa. Pierwszy pomiar na wyłączonym wzmacniaczu, drugi na załączonym- pewnie na załączonym będzie o wiele mniejsze (już teraz świeci Ci kontrolka) i będziesz pewny gdzie szukać awarii

Opublikowano

Tak, ponieważ dla wzmacniacza, WOM i hydrauliki zewnętrznej jest jedna pompa. Pierwszy pomiar na wyłączonym wzmacniaczu, drugi na załączonym- pewnie na załączonym będzie o wiele mniejsze (już teraz świeci Ci kontrolka) i będziesz pewny gdzie szukać awarii

 

czyli sugerujesz ze raczej pompa zebata juz wysiada? a nie tarczki czy pierscienie?

Opublikowano

MF675ursus jesteś w błędzie jest jedna pompa zębata do hydrauliki i wom,ale ma dwie niezależne sekcje do hydrauliki  jest 170 bar a do wom 17 bar ciśnienie należy mierzyć tu gdzie jest czujnik niskiego ciśnienia czujnik znajduje przy silniku po lewej stronie

Opublikowano

Panowie mam problem z moim mfem a mianowicie zaczely sie dziac w nim dziwne rzeczy poniewaz na wolnych obrotach silnika podnosnik podnosi natomiast po dodaniu gazu ramiona odrazu opadaja. dodam ze dzieje sie to nie caly czas tylko po zgaszeniu ciagnika przez jakis czas wszystko jest dobrze po czym znowu tak samo sie robi. co moze byc przyczyna takiego zachowania??

Opublikowano

Panowie mam problem z moim mfem a mianowicie zaczely sie dziac w nim dziwne rzeczy poniewaz na wolnych obrotach silnika podnosnik podnosi natomiast po dodaniu gazu ramiona odrazu opadaja. dodam ze dzieje sie to nie caly czas tylko po zgaszeniu ciagnika przez jakis czas wszystko jest dobrze po czym znowu tak samo sie robi. co moze byc przyczyna takiego zachowania??

 

Witam . Miałem podobnie w swoim mf. Lecz działo się to na zimnym oleju. Podnosnik na wolnych obrotach podnosił a po dodaniu gazu opadał. Az pewnego razu nie chciał podnosić wcale. Przyczyna był zapchany filtr od oleju hydraulicznego. Wystarczyła wymiana na nowy i podnośnik śmigał jak nowy.

Opublikowano (edytowane)

Kypiłem nowego tura i jest problem z podnoszeniem go i klapy od prasy a nawet podbieracza. Gdy  niemiał tura to podnosił dobrze klape od prasy i podbieracz. Teraz gdy jest założony tur to godzinę funkcjonuje dobrze a po godzinie wogule nie podnosi tura.                  PROSZĘ O POMOC.                           

DZIĘKUJĘ

Edytowane przez Slow
Nwm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v