Skocz do zawartości
rolnik31

Pompa hydrauliczna podnośnika Massey Ferguson 690

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
rolnik31    1

Witam, mam problem z podnośnikiem gdy podnoszę np, agregat z siewnikiem wyrażnie słychać pracę pomy a na rozgrzanym oleju jeszce bardziej i odczuwalne są drgania. Stan oleju jak i sam olej jest w porządku.

Czy to świadczy o wypracowaniu pompy czy to może inny problem. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

masseyf12    33

Jaka jest waga tego agregatu z siewnikiem ? Jaki masz udźwig i czy masz siłowniki wspomagające w tym mf ?A czy ci nie opuszcza podnośnik na zgaszonym silniku? Bo u mnie w u5314 też drga przy ciężkich maszynach , ale tylko dlatego że mam zużyte uszczelniacze na cylindrze i ciągle dopompowuje olej. Problem prawdopodobnie nie tkwi w zużytej pompie, tylko słabym udźwigu.

Edytowano przez masseyf12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik31    1

Waga agregatu z siewnikiem to okolo 1200 kg. Udzwig wedlug danych technicznych to od 2800 do 3300 kg. Silownik wspomagajacy mam jeden ,a na zgaszonym silniku takze pompa opuszcza .

Przy plugach 4-ro skibowych (przy wadze 470kg.) dzieje sie podobnie tzn.slychac prace pompy i rowniez opuszcza na zgaszonym silnku.

Mam jeszcze jedno pytanie czy moze ktos wie gdzie w woj. lodzkim mozna zakupic czesci do mf 690 (oprocz korbankow).Prosze o pomoc i namiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    57

jezeli słychac na podniesionym prace pompy (wycie) to delikatnie dxwignią od podoszenia do tyłu ale bardzo delikatnie i w tedy pompa powinna ucichnąć. Te modele tak mają że jak do konca przesuniesz dźwignie to są drgania i wyje pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik31    1

Zauwazyłem to po paru godzinach pracy i teraz już nigdy nie dosuwam dzwigni od podnoszenia na maxa. A głośna praca pompy występuje nawet na niewielkim podniesieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    33

Ja mam przykręcony ogranicznik i nigdy nie dosuwam do końca,  bo jak przeciągniesz dźwignie dalej to zawsze będzie hałasować . Jak pompa podnosi i działa to nie masz czym się przejmować, bo pompy tłoczkowe tak mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

podnośnik w mf będzie opadał na zgaszonym po ok 15 min od zgaszenia opadnie całkiem bo to pompa tłoczkowa jest w zęmbatych trzyma i całą noc to że pompa się tłucze to może masz któryś kołek urwany co trzyma pompę w poziomie i przekosiło pompę i też będzie się tłukło w ursusie 4512 też przy pługu mi się tłucze ale po rozmowie w ursusie dowiedziałem się że ten typ tak ma kiedyś brali ich na gwarancję na to stukanie i nic nie mogli poradzić z tego co stwierdzili to że jest luz w na kołach w skrzyni a luzu nie można skasować i tak ma być no chyba że tłucze ci się zawór bezpieczeństwa to inna sprawa pompa kosztuję ok 1500zł nowa regeneracja ok 800zł bez oscylatora cena z 2013 roku sklep to rolmax mają części do mf tańsze niż u korbanków na zamówienie paczką w 24 godz ci przyjdzie co chcesz ale mf 690 to nasz polski 4512 tylko wersja angielska i ma dodatkową pompę zębatą do wywrotu i womu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    57

no niestety ale 4512 to pochodna mf 575 a nie 675 i tu niestety jest sporo różnic, fakt sporo części pasuje ale to tylko jakaś drobnica i ew części do silnika,  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik31    1

Po rozmowie z zaprzyjażnionym mechanikiem podejzewa iż moze byc poluzowana pompa podnośnika. Również chciałbym poruszyc temat 2-giej pompy w mf 690, czy ona wogule istnieje a jeżeli istnieje to gdzie znajduje sie filtr oleju do tej pompy.

Czy ktoś wymieniał pompę hydrauliczną podnośnika mf 690 a jeżeli tak to gdzie ona sie dokąłdnie znajduje i czy trzeba by było rozpoławiać ciągnik.

Mam również pytanie jak używać podnośnika,chodzi mi o sterowanie, której tarczy, od siedzenia czy błotnika. Jeżeli ktoś by mógł opisać dokładnie zasadę działania,. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

po co ci 2 pompę wyjmować??? filtr hydrauliki od tłoczkowej jest od spodu blacha na 3 śruby przykręcona cętralnie na środku prawie przy tylnym moście (pierwsze olej musisz ze skrzyni spuścić są 2 korki jeden zaraz za silnikiem w skrzyni jak schodki 2 przy moście z tyłu na tym łączniku między mostem a skrzynią 2  pompa znajduje się przed tłoczkową jest łączona taką przekładnią z trybikami uwag bo się rozpadają jak ktoś nie robił to może nie złożyć z powrotem i od razu mówię uwaga na łożyska igiełkowe po wyjęciu wałka lubią się rozpadać jak się dotknie ciągnik trzeba rozpoławiać za łącznikiem bo dolnego wałka co łączy pompę i skrzynię nie wyjmiesz co do podnośnika to tak to szło opuszczasz i podnosisz tą od błotnika a tą od siedzenia ustawiasz wysokość podnoszenia itp najlepiej obie do tylu weź tzn wstronę tylnej szyby tą od siedzenia popychaj do przodu aż podniesie na maxa tylko nie za daleko bo wtedy dasz na max wydatek i ciągnik zmieni głos ( poczujesz że jest przeciążona pompa to ją ciut do tyłu dasz a tą od błotnika opuszczasz i podnosisz najlepiej weź książkę do mf 255 tam jest opisane co i jak a to ten sam podnośnik tzn ta sama zasada 2 pompa jest od womu multi powera tzw potocznie wzmacniacz momętu jak masz skrzynię 3 biegową wywrotu przyczep 2 pompę łatwo sprawdzić bo podpinasz przyczepę i kiprujesz jak ładnie idzie to pompa zdrowa wom nieraz się nie zatrzymuje bo hamulec jest wyrobiony wzmacniacz nie chodzi to wiele jest przyczyn mogą być tarczki ,oring zawór itp zależy jakie obiawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

panowie porusze temat poniewaz mam maly problem z moim ciagnikiem jak w temacie otoz na zimnym oleju wzmacniacz momentu dziala ale po tym jak sie troche rozgrzeje to wzmacniacz jakby zaczyna wariowac to znaczy jak jade z agregatem czy talerzowka na 1 i wlacze przyspieszacz jakby sie slizgal i nie ma sily jechac i pompa troche zaczyna wyc. dodam ze kontrolka zaswieca sie jak wlacze przyspieszacz a gdy wylacze kontrolka gasnie. dodam jeszcze ze przyczepy normalnie kipruje i wom dziala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

na wałku sprzęgłowym masz w skrzyni takie 2 metalowe pierścienie podobne co w Romecie na tłok idą pewnie pękły lub się starły lub w skrzyni jest wąż gumowy możliwe że przecieka i ciśnienie ucieka lub tarczki się starły  trzeba pomierzyć ciśnienie  i dopiero można coś stwierdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    70

Tak, ponieważ dla wzmacniacza, WOM i hydrauliki zewnętrznej jest jedna pompa. Pierwszy pomiar na wyłączonym wzmacniaczu, drugi na załączonym- pewnie na załączonym będzie o wiele mniejsze (już teraz świeci Ci kontrolka) i będziesz pewny gdzie szukać awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

Tak, ponieważ dla wzmacniacza, WOM i hydrauliki zewnętrznej jest jedna pompa. Pierwszy pomiar na wyłączonym wzmacniaczu, drugi na załączonym- pewnie na załączonym będzie o wiele mniejsze (już teraz świeci Ci kontrolka) i będziesz pewny gdzie szukać awarii

 

czyli sugerujesz ze raczej pompa zebata juz wysiada? a nie tarczki czy pierscienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

MF675ursus jesteś w błędzie jest jedna pompa zębata do hydrauliki i wom,ale ma dwie niezależne sekcje do hydrauliki  jest 170 bar a do wom 17 bar ciśnienie należy mierzyć tu gdzie jest czujnik niskiego ciśnienia czujnik znajduje przy silniku po lewej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

Panowie mam problem z moim mfem a mianowicie zaczely sie dziac w nim dziwne rzeczy poniewaz na wolnych obrotach silnika podnosnik podnosi natomiast po dodaniu gazu ramiona odrazu opadaja. dodam ze dzieje sie to nie caly czas tylko po zgaszeniu ciagnika przez jakis czas wszystko jest dobrze po czym znowu tak samo sie robi. co moze byc przyczyna takiego zachowania??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron690    0

Panowie mam problem z moim mfem a mianowicie zaczely sie dziac w nim dziwne rzeczy poniewaz na wolnych obrotach silnika podnosnik podnosi natomiast po dodaniu gazu ramiona odrazu opadaja. dodam ze dzieje sie to nie caly czas tylko po zgaszeniu ciagnika przez jakis czas wszystko jest dobrze po czym znowu tak samo sie robi. co moze byc przyczyna takiego zachowania??

 

Witam . Miałem podobnie w swoim mf. Lecz działo się to na zimnym oleju. Podnosnik na wolnych obrotach podnosił a po dodaniu gazu opadał. Az pewnego razu nie chciał podnosić wcale. Przyczyna był zapchany filtr od oleju hydraulicznego. Wystarczyła wymiana na nowy i podnośnik śmigał jak nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×