Skocz do zawartości

Układ HTS Headland Turn Sequence (zarządzanie uwrociami) w New Holland


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym wymienić się spostrzeżeniami i prosić o porade dotyczące zarządzaniem (programowaniem) funkcji na uwrociach w New Holland serii T7 z podłokietnikiem Side Winder. Chodzi o funkcje HTS.

Opublikowano

a programujesz i próbujesz odtwarzać przy prędkości ponad 0,5km/h i obrotach  powyżej 1000? U mnie cos tam odtwarza, ale nie do końca i nie wiem jak np. drugą sekwencje włączyć... Mieszają się sekwencje i w ogóle ciężko to idzie. Serwisanty mądre a co do czego to nie wiedzą.

Opublikowano

mam nh t7 na podstawowym wyposarzeniu uzywam tego ale niewiem czy w pelni uzywam to ale robie to tak daje gaz reczny do ok polowy i wciskam przycisk ostatni od tempomatu i obroty autmatycznie spadaja potem przed ostatnim guzikiem ustawiam obroty i jeszcze idzie ustawic walek zeby sie wylaczy przy podniesionym podnosniku sory za bledy pisze na telefonue i mam duze palce wk***ia to w h.j

Opublikowano

Bo dla większości wystarczy to żeby ciągnik był na wypasie ale w rzeczywistości połowy funkcji za które płacą nie korzystają albo w ogóle nie wiedzą że coś takiego mają.

  • Like 1
Opublikowano

U siebie w T6 też mam to z tymi obrotami i raz już to ustawiłem i działało (klik przycisk i wchodził na obroty i znowu klik i schodził) ale skasował o się i potem dałem sobie już spokój z tym...w instrukcji jest to niejasno opisane niestety...

Opublikowano (edytowane)

Koledze nie chodzi o obroty silnika ale o uwrocie czyli dojeżdżamy do końca pola wciskamy guzik i wtedy ciągnik się zatrzymuje, podnosi pług, obraca pług i co tam tylko sobie ustawisz. Swoją drogą jak kupiliscie nowe ciągniki to nie było serwisu na uruchomienie?

Edytowane przez Tetsuya
Opublikowano

Ale te obroty to chodzi Wam o te przyciski na bocznym pulpicie (są dwa pomarańczowe)? To jest proste do ustawienia.

Ale mi chodzi o automatykę na uwrociach, tak, żeby guzikiem na dżoistiku uruchomić kilka funkcji na raz, np. podniesienie, obrócenie pługa itp.

Opublikowano

Mam ta funkcje w case maxxum multicontrolen no i umiem to zaprogramowac. Najpierw trzeba wlaczyc fukcje nagrywania i uruchomic nagrywanie przed uwraciem i zatrzymac po. Tylko nie jest to tak jak myslalem przed zakupem poniewaz ta fukcja nie obsluguje rewersu i robi tz "pauzy" zeby zmienic kierunek jazdy samemu. biegui, gaz, podnosnik hydraulika wszystko przelacza automatycznie lub tez kazda czynnosc pokolei po nacisnie guziku w multicontrolerze.

Opublikowano (edytowane)

W mnie w claasie obsługuje rewers przy uwrocie.
Nh nie mam mógłbym pokazać jedynie jak to w claasie robić.

Edytowane przez Tetsuya
Opublikowano

Ale te obroty to chodzi Wam o te przyciski na bocznym pulpicie (są dwa pomarańczowe)? To jest proste do ustawienia.

Ale mi chodzi o automatykę na uwrociach, tak, żeby guzikiem na dżoistiku uruchomić kilka funkcji na raz, np. podniesienie, obrócenie pługa itp.

 

z tymi obrotami chyba chodzi im o to jeśli dobrze pamietam bo dawno tego nie uzywałem że bez zaprogramowanej sekwencji można tym przyciskiem na joysticku włączać i wyłączać zapamietane obroty silnika, czyli nie musisz szukać guzika na bocznym panelu, tylko wciskasz ten od nawrotów i załącza ci zapisane obroty, chcesz wyłączyc wciskasz drugi raz, takie ułatwienie zeby nie szukac za kazdym razem na boku tylko masz wygodnie na joyu. Ale nie pamietam jak sie włączało zeby ten guzik od nawrotów obsługiwał obroty.

 

 

Co do sekwencji czytałem instrukcje dwa razy ale za ustawianie przeważnie brałem sie w polu jak mi sie przypomniało i jakos nie mogłem tego ustawic. W MF ustawianie jest pokręcone ale prostsze, dałem rade ustawic nie czytajac instrukcji, ale przy odtwarzaniu zaczął świrować po 3 dobrych odtworzeniach zaczął pokazywac ze sekwencja pondnosi a faktycznie ramiona były opuszczane hehe.

Opublikowano

Odnośnie obrotów pomieszałem troche. Tym guzikiem na joyu nie włącza/wyłącza sie tylko zmienia która pamięć obrotów jest włączona 1 albo 2. Wystarczy włączyć powiedzmy 1 na bocznym panelu i po wcisnięciu od nawrotów na joyu zmieni na 2,  wciskając ponownie włączy od nowa 1. Jak orałem nh to miałem 1 na 1800 a 2 na minimalne chyba 800 jak wjechałem w bruzde dawałem na joyu wbijał mi 1800 i noga wolna a przed uwrociem wciskałem i zmieniał na 2 (800 obr) i przy nawrotach używałem pedału a po nawrocie znowu przerzutka joyem na 1.

 

Instrukcji nie mogłem znaleźć ale udało mi sie zaprogramowac i włączyć HTS. Nie ustawiałem dokładnie jakiejś kolejnności tylko tak co popadło zeby zobaczyc czy działa.

Do zapisu dałem gazem ręcznym na ponad 1000 obr, na panelu z boku dałem mu ten czerwony do zapisu hts (trzeba przytrzymać) na monitorze w zakładce od uwroci pojawiła sie mrugająca czerwona kropka i ruszyłem symulując dojazd do uwrocia. Wcisnąłem na joysticku guzik od odtwarzania sekwencji, kropka przestała mrugać a pod spodem pojawił sie czerwony pasek do dołu na którym pokazywało co aktualnie robie do zapisu np ramiona do góry itd. Po zapisaniu do odtwarzania też dałem gazu recznym, ruszyłem i wcisnąłem na panelu z boku reczne sterowanie sekwencja i dając na joyu guzik odtwarzało po koleji to co sie nagrało.

Opublikowano

Czyli tym na dżoistiku tylko między 1 a 2 obrotami można zmieniać?

Tak to ja też zaprogramowałem HTS, ale żeby to ustawić idealnie w pracy to nie mogłem jakoś, wariowały te sekwencje.

Na przeglądzie na 100 godzin przyjechał mechanik i miał mi pokazać (rozmawiałem z kierownikiem serwisu i mi obiecał, że mechanik mi to wyjaśni) jak to zrobić na tip - top - a po 2 (nieudanych) próbach w polu do mnie z  tekstem: "...ale ta usługa, że ja ci pokaże jest płatna w serwisie..." Więc dałem se spokój.

Opublikowano

Wiesz nie przykładałem sie do ustawiania konkretnej sekwencji ale tez widziałem ze zapis był jakiś dziwny. Chociaz w MF ustawiłem wszystko recznie na postoju i 3 razy zrobił dobrze a później monitor pokazywał ze ma podnosić podnośnik a ramiona opuszczał bo były u góry- całkiem kolejność była inna a rzeczywistość co innego.

Z rok temu w nh też ustawiałem recznie z menu kolejność co ma robic, a teraz nie mogłem tego znaleźć i musiałem nagrywać z jazdy,... nie wiem czy mi tego nie usuneli bo miałem wgrywany nowy program jak skrzynia wariowała i tak samo znikneło od ustawiania rewersu ale szarpanie przy zmianie na wsteczny znikneło a przed nowym oprogramowaniem kalibracja nie pomagała.

U siebie nie używam sekwencji bo kawałki małe klinowate górzyste i ziemia różna tak że co drugi nawrót wykonuje sie inaczej.

Mnie serwisanci tak samo ładnie podsumowali z orbitrolem. Od nowości strasznie brzeczało  w kabinie ale mechanik powiedział mi ze one tak maja a mój kumpel co ma nh mówił ze tez mu brzeczy wiec nie dreczyłem tematu na gwarancji skoro tak mają. Teraz brzeczy duzo głosniej i inny mechanik  z tego samego serwisu jak wsiadł sam sie zapytał czy było cos z orbitrolem bo stracznie rzęzi a ja do niego ze nie było nic ruszane, ale jego kolega po fachu twierdził ze one tak mają a on taki głupi usmiech i " a no tak tak... tak mają "

Opublikowano

Jaki masz dokładnie model i który rok? U mnie chyba nie brzęczy orbitrol nic, przynajmniej na razie nie słyszę. Może będę miał namiar na gościa, który podobno jest dobry wte klocki i umie ustawiać HTSa, bo pracuje w głównym NH, ale to zobaczymy.

Opublikowano

Panowie, ten hts ładnie jest opisany w instrukcji. Ogólnie żeby zadziałał trzeba ustawić dźwignię gazu ręcznego na jakieś 1000 obr/min lub więcej. Wcisnąć guzik nagrywania na podłokietniku i wykonać uwocie. Potem żeby odtworzyć trzeba nacisnąć play tryb autom lub ręczny( w ręcznym poszczególne kroki sam aktywujesz przełącznikiem kroków na dźwigni). Ja używałem hts do uwoci podczas orki( redukował bieg , obr. silnika, obracał pług itd) i wg mnie tryb ręczny jest bardziej praktyczny. Nie używam już tego bo uważam że jest to mało wygodne, chociaż można się do tego przyzwyczaić. Na początku też miałem problemy z ustawieniem tego ale po kilku próbach udało się. Trzeba poświęcić po prostu trochę czasu na polu żeby nauczyć się tego płynnie używać.

Opublikowano

eliminator a masz skrzynie autocommand? Jak ustawić, żeby redukował obroty silnika? Przeskoczy z 1 na 2 ustawione obroty tymi pomarańczowymi guzikami na boku?

O co chodzi, że ręcznie odtwarzać sekwencje? Chodzi mi o to, żeby wcisnąć guzik od uwroci na joystiku i ma wykonać sekwencje. A jak odtwarzasz ręcznie?

Opublikowano

John 175 ale po co chcesz redukować obr silnika?. Chodzi ci pewnie o tempomat. między pierwszym a drugim ustawieniem obrotów przechodzisz klikając guzik na podłokietniku (1 albo 2 ) lub na jojtiku klikając guzik taki czarny (namalowany ciągnik i strzałka w prawo) Generalnie w AC nie używasz tempomatu(w power comandzie tak) a ty ustawiasz sobie pokrętłem na podłokietniku max obroty na jakie silnik się wkręci, pokrętłem na jojstiku ustawiasz prędkość docelową, na podłokietniku ustawiasz jeszcze czułość przekładni(normalnie świeci się jedna lampka a zrób żeby paliły się 2) i pomarańczowym guzikiem na jojstiku klikasz i włącza się automat i ciesz się autocomandem:)

A z tym ręcznym właczaniem sekwencji to chodzi o to że ty decydujesz w którym momencie ma zacząć się odtwarzanie zapisanych kroków, tym czarnym przyciskiem na joju

Opublikowano

Pomarańczowym na joystiku włącza się tempomat czyli w pełni autoamtycznie steruje przekładnią i obrotami silnika. Te lampki na podłokietniku to tzw. agresywność.

A jak ręcznie odtworzyć daną sekwecje? Tym czarnym na joyu aktywuje sekwencje i odtwarza je po kolei.

Opublikowano

tak jak napisałeś. tym czarnym aktywujesz i lecą po kolei.Ja już dawno tego nieużywałem więc mogę mylić niektóre pojęcia ale z grubsza jest tak jak pisałem. Ja mam T7210 AC i 6080 PC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v