Skocz do zawartości

Fendt 514 C brak przełączenia żółw zając


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Koledzy dziś ja potrzebuje pomocy, mam problem z Fendtem 514, nie chce przełączać żółw zając. I nie zgłasza żadnego błędu.

Jaki jest warunek przełączenia? Na pewno wciśnięte sprzęgło, czy coś jeszcze? wydaje mi się że nie... 

Sprawdziłem już chyba wszystko i na wszystkie możliwe sposoby,  mam drugie takiego Fendta i po kolei przerzucałem części:

lewarek zmiany, płytkę z bezpiecznikami smd (ebox2), sterownik(ebox1), czujnik pozycji pod lewarkiem zmiany biegów, czujnik pozycji neutralnej.

Instalacja przemierzona pod względem braków przejścia i wysokiej rezystancji, wszystko jest idealnie,  cewki (8 ohm) i zawory dobre bo jak podłącze na krótko 12V na cewki to przełaczy a normalnie nie chce.

czujnik sprzęgła działa po przełącza rewers, nie mam już pomysłu i proszę was o poradę.

Od czego jest czujnik z przodu korpusu lewarka? bodajże niebieski.

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez krzysztof898
Opublikowano

pewnie nie zechcesz moich sugesti bo wiem  że jesteś mocny w temacie ale walczyłem kiedyś w fergusonie i moge ci tyle zasugerować daj mu napięcie na zaworek isprubuj czy jedzie na żułwiu potem to samo na zającu żeby wykluczyć skrzynie i ciśnienie zasilania hydrauliki

bo jest sterowane pewnie bezpośrednio od sterownika , tak jak pisałem lekko można spróbowac czy zaczyna jechac czy nic  go nie trzyma.

jeszcze jedno czy wogóle jedzie?

 

Opublikowano

Mechanicznie jest sprawny, przełącza w czasie jazdy bez problemu. Niedziała sterowanie owymi zaworami, ze sterownika nie ma napięcia wcale. A sterownik jak i inne elementy sprawne bo w innym ciągniku działa, nie wiem już co jeszcze może mieć wpływ lub zależność przełączania.

Opublikowano

kolego ja nie znam się aż tak jak ty i nie mam testera do ciągników tak na marginesie czym to testujesz ,i iesli masz dwa ciągniki to w podglądach zaobserwój jeden idrugi może nie widzi któregoś czujnika obrotów mam namyśli przeklamuje bo jak by był uszkodzony to by wykazal błąd ,lub inne położenie itd. tak pomagam sobie nieraz w automatycznej skrzyni biegów cos nie pozwala na urochomienie.położenie wybieraka skrzyni czujnik sprzęgla czujnik zajęcia miejsca kierowcy niewiem co możesz odzczytać poprostu strzelam porównać jedne odczyty z drugimi.

Opublikowano

sterowanie na cewki idzie bezpośrednio z komputera? Jeżeli tak to sprawdź czy na wyjściu z komputera masz napięcie (jak nie masz specjalnej wtyczki z przewodem to niestety musisz delikatnie nakłuć przewód, chyba że jest możliwość sprawdzenia od tyłu kości), tylko pamiętaj żeby robić to na podłączonej cewce. sprawdź jeszcze czy jak odłączysz cewkę to pojawi się błąd. A schemat elektryczny masz?

Opublikowano

Dobra ziomki. Ciągnik naprawiony dziś jeszcze wieczorkiem go trochę pomęczyłem i znalazłem wadę, problem był z czujnikiem położenia lewarka zmiany biegów (ten niebieski z tyłu korpusu), a dokładniej w kostce superseal, jak mierzyłem miernikiem wtykałem swój pin i łączyło, a piny z czujnika nie sięgały tak daleko i dokładnie, jak poruszyłem tak ostrzej wtyczką to raz załapało i już później było łatwo, nowa kostka i działa aż miło. Taka głupota a nerwów co niemiara, no ale cóż taka jest elektronika czasem.... dzięki wszystkim za zainteresowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykK2000
      Następująco, podczas jazdy do przodu zapina dopiero po przełączeniu na 3 lub 4 półbieg, natomiast po wrzuceniu rewersu do tyłu ciągnie już na wszystkich, podczas przełączania półbiegów podczas rewersu do przodu słychać że ciągnik przełącza wszystkie połbiegi ale nie jest w stanie na nich ruszyć z wyjątkiem tego 3 i 4 na których jedzie bez problemu. Żółw zając nic nie zmienia cewki działają prawidłowo.
      Nie wyrzuca żadnych innych komunikatów, z wyjątkiem gdy własnie coś "padło", próbując go wygrzebać na łące do tyłu wrzucił błąd od półbiegów 1,2,3,4 i był zapięty jedynie 3 półbieg wtedy jedynie pojawił się ten komunikat do zjechania.
      Może miał ktoś taki przypadek bądź wie gdzie szukać, przejrzałem juz inne posty ale nie widziałem tam przypadku takiego żeby do tyłu jechał na tych półbiegach a do przodu już nie.
    • Przez Krzychu9557
      Witam pacjent 514c nie mogę odpowietrzyć układu paliwa. Dodam że w podstawie filtra musiałem przegwintowac odpowietrznik na 8 bo już gwintu nie było.nigdzie się nie poci proszę o pomoc
    • Przez Zordon14
      Witam, ile oleju wchodzi do silnika w fendt 515c? nigdzie nie moge znalezc a przymierzam sie do zmiany.
    • Przez konradrolnik6784
      witam czy miał ktoś problem może z nie wyświetlaniem obrotów wałka wom na pulpicie w fendzie 512???
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie wszystkich .Koledzy ma taki problem z fendt 515 jak wjade do  rowu przodem albo najade na bruzde w polu wyskakuje symbol podnosnika.wtedy przestaje działać podnosnik.Musze skasowac błąd zapalic ciagnik od nowa i wszystko wraca do normy. zastanawiam sie gdzie jest problem może ktos tak miał .z góry dziekuje za cenne rady i podpowiedzi pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v