News
krzysztof898

Fendt 514 C brak przełączenia żółw zając

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt

Witam.

Koledzy dziś ja potrzebuje pomocy, mam problem z Fendtem 514, nie chce przełączać żółw zając. I nie zgłasza żadnego błędu.

Jaki jest warunek przełączenia? Na pewno wciśnięte sprzęgło, czy coś jeszcze? wydaje mi się że nie... 

Sprawdziłem już chyba wszystko i na wszystkie możliwe sposoby,  mam drugie takiego Fendta i po kolei przerzucałem części:

lewarek zmiany, płytkę z bezpiecznikami smd (ebox2), sterownik(ebox1), czujnik pozycji pod lewarkiem zmiany biegów, czujnik pozycji neutralnej.

Instalacja przemierzona pod względem braków przejścia i wysokiej rezystancji, wszystko jest idealnie,  cewki (8 ohm) i zawory dobre bo jak podłącze na krótko 12V na cewki to przełaczy a normalnie nie chce.

czujnik sprzęgła działa po przełącza rewers, nie mam już pomysłu i proszę was o poradę.

Od czego jest czujnik z przodu korpusu lewarka? bodajże niebieski.

Pozdrawiam.

 

Edytowano przez krzysztof898

Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie zechcesz moich sugesti bo wiem  że jesteś mocny w temacie ale walczyłem kiedyś w fergusonie i moge ci tyle zasugerować daj mu napięcie na zaworek isprubuj czy jedzie na żułwiu potem to samo na zającu żeby wykluczyć skrzynie i ciśnienie zasilania hydrauliki

bo jest sterowane pewnie bezpośrednio od sterownika , tak jak pisałem lekko można spróbowac czy zaczyna jechac czy nic  go nie trzyma.

jeszcze jedno czy wogóle jedzie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie jest sprawny, przełącza w czasie jazdy bez problemu. Niedziała sterowanie owymi zaworami, ze sterownika nie ma napięcia wcale. A sterownik jak i inne elementy sprawne bo w innym ciągniku działa, nie wiem już co jeszcze może mieć wpływ lub zależność przełączania.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kolego ja nie znam się aż tak jak ty i nie mam testera do ciągników tak na marginesie czym to testujesz ,i iesli masz dwa ciągniki to w podglądach zaobserwój jeden idrugi może nie widzi któregoś czujnika obrotów mam namyśli przeklamuje bo jak by był uszkodzony to by wykazal błąd ,lub inne położenie itd. tak pomagam sobie nieraz w automatycznej skrzyni biegów cos nie pozwala na urochomienie.położenie wybieraka skrzyni czujnik sprzęgla czujnik zajęcia miejsca kierowcy niewiem co możesz odzczytać poprostu strzelam porównać jedne odczyty z drugimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

sterowanie na cewki idzie bezpośrednio z komputera? Jeżeli tak to sprawdź czy na wyjściu z komputera masz napięcie (jak nie masz specjalnej wtyczki z przewodem to niestety musisz delikatnie nakłuć przewód, chyba że jest możliwość sprawdzenia od tyłu kości), tylko pamiętaj żeby robić to na podłączonej cewce. sprawdź jeszcze czy jak odłączysz cewkę to pojawi się błąd. A schemat elektryczny masz?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra ziomki. Ciągnik naprawiony dziś jeszcze wieczorkiem go trochę pomęczyłem i znalazłem wadę, problem był z czujnikiem położenia lewarka zmiany biegów (ten niebieski z tyłu korpusu), a dokładniej w kostce superseal, jak mierzyłem miernikiem wtykałem swój pin i łączyło, a piny z czujnika nie sięgały tak daleko i dokładnie, jak poruszyłem tak ostrzej wtyczką to raz załapało i już później było łatwo, nowa kostka i działa aż miło. Taka głupota a nerwów co niemiara, no ale cóż taka jest elektronika czasem.... dzięki wszystkim za zainteresowanie.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszSaby
      Witam
      Czy to jest normalne,że jak się włączy  tylny wałek wom , to na wolnych obrotach słychać grzechotanie ?? Oczywiście żadna maszyna nie jest podpięta czyli wałek nie pracuje pod obciążeniem .
    • Przez Miotrek
      Witam.
      Mam zamiar jechać oglądać fendta 514 i 512, jest ktoś w stanie wytłumaczyć jak sprawdzić błędy w ciągniku ? i przy okazji czy da się je ręcznie usunąć? i czy w ogóle da się sprawdzić te błędy.. z góry mile widziane spostrzeżenia co do oględzin takowych ciągników, na co zwrócić szczególnie uwagę , z góry dziękuje  
    • Przez krowiarz87
      Mamy Fendta 509 favorita z 1996 . Zastaniawiamy sie nad wymianią na 511 . Ta 509 ma orginalny tur fendta  .Posiadamy tez fendta 309 turbomatika farmera czy ten tur by pasował ? Czy ta wymiana sie oplaca ? Jesli ten tur nie bedzie pasowc ile za niego zawolać i czy  podnosi wartosc tej 509
    • Przez emilioo
      Witam, od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem sprzętu.  Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce zdarza się:
      nie ma reakcji, ledwo kręci rozrusznik jak gdyby był rozładowany akumulator, kilka razy leniwie krętnie i się poddaje, strzela elektromagnes i nic się nie dzieje, żywo kręci rozrusznik maszyna odpala bez problemu. Akumulator standardowy Jenox 12V 145Ah 900A - zakupiony wiosną tego roku.  Napięcie na akumulatorze wynosi 13V. Zamieniałem aku, nie ma róznicy. Zamontowany mam hebel na masie, ale to nie ma znaczenia bo przed montażem było to samo. Po przekręceniu kluczyka pojawiają się informacje na tablicy, w koolejnym stopniu pojawia się lampka świec żarowych, w kolejnym uruchomienie rozrusznika. Nie ma reguły czy na zimno czy na ciepło. Nie kręci tak samo.

      Bezsensem jest grzanie świec po krótkim postoju więc dynamicznie przekręcam kluczyk do stopnia kiedy następuje uruchomienie rozrusznika.

      Rozrusznik był demontowany i sprawdzany u fachowca. Stwierdził, że jest sprawny. Po przekręceniu kluczyka na tablicy w częsci dotyczącej akumulatora jego stan jest określany jako dwa punkty nad minimalym dolnym zakresem czerwonym. Po uruchomieniu stan na wyświetlaczu podnosi się do trzech punktów przed wartością maksymalną pod pole czerwone.

      Dopiero za którymś razem rozrusznik normalnie kręci. Zauważyłem, że po podłączeniu aku do ładowania na około 5min prądem 10A, rozrusznik kręci bez marudzenia.

      Mam pytanie i prośbę o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników, gdzie szukać problemu, co sprawdzić.
    • Przez emilkochanek
      Witam. Ostatnio podczas pracy na przednim napędzie pojawił się w przedniej osi dziwny zgrzyt. Brzmi bardziej jak obcieranie mniej więcej tak jak gdy ramię obciera się o tylne koło. Dźwięk ten słychać na zakrętach. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Podejrzewam łączniki w przegubach. Podzrzas jazdy bez napędu nic nie słychać. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.