News
krzysztof898

Fendt 514 C brak przełączenia żółw zając

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt

Witam.

Koledzy dziś ja potrzebuje pomocy, mam problem z Fendtem 514, nie chce przełączać żółw zając. I nie zgłasza żadnego błędu.

Jaki jest warunek przełączenia? Na pewno wciśnięte sprzęgło, czy coś jeszcze? wydaje mi się że nie... 

Sprawdziłem już chyba wszystko i na wszystkie możliwe sposoby,  mam drugie takiego Fendta i po kolei przerzucałem części:

lewarek zmiany, płytkę z bezpiecznikami smd (ebox2), sterownik(ebox1), czujnik pozycji pod lewarkiem zmiany biegów, czujnik pozycji neutralnej.

Instalacja przemierzona pod względem braków przejścia i wysokiej rezystancji, wszystko jest idealnie,  cewki (8 ohm) i zawory dobre bo jak podłącze na krótko 12V na cewki to przełaczy a normalnie nie chce.

czujnik sprzęgła działa po przełącza rewers, nie mam już pomysłu i proszę was o poradę.

Od czego jest czujnik z przodu korpusu lewarka? bodajże niebieski.

Pozdrawiam.

 

Edytowano przez krzysztof898

Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie zechcesz moich sugesti bo wiem  że jesteś mocny w temacie ale walczyłem kiedyś w fergusonie i moge ci tyle zasugerować daj mu napięcie na zaworek isprubuj czy jedzie na żułwiu potem to samo na zającu żeby wykluczyć skrzynie i ciśnienie zasilania hydrauliki

bo jest sterowane pewnie bezpośrednio od sterownika , tak jak pisałem lekko można spróbowac czy zaczyna jechac czy nic  go nie trzyma.

jeszcze jedno czy wogóle jedzie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie jest sprawny, przełącza w czasie jazdy bez problemu. Niedziała sterowanie owymi zaworami, ze sterownika nie ma napięcia wcale. A sterownik jak i inne elementy sprawne bo w innym ciągniku działa, nie wiem już co jeszcze może mieć wpływ lub zależność przełączania.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kolego ja nie znam się aż tak jak ty i nie mam testera do ciągników tak na marginesie czym to testujesz ,i iesli masz dwa ciągniki to w podglądach zaobserwój jeden idrugi może nie widzi któregoś czujnika obrotów mam namyśli przeklamuje bo jak by był uszkodzony to by wykazal błąd ,lub inne położenie itd. tak pomagam sobie nieraz w automatycznej skrzyni biegów cos nie pozwala na urochomienie.położenie wybieraka skrzyni czujnik sprzęgla czujnik zajęcia miejsca kierowcy niewiem co możesz odzczytać poprostu strzelam porównać jedne odczyty z drugimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

sterowanie na cewki idzie bezpośrednio z komputera? Jeżeli tak to sprawdź czy na wyjściu z komputera masz napięcie (jak nie masz specjalnej wtyczki z przewodem to niestety musisz delikatnie nakłuć przewód, chyba że jest możliwość sprawdzenia od tyłu kości), tylko pamiętaj żeby robić to na podłączonej cewce. sprawdź jeszcze czy jak odłączysz cewkę to pojawi się błąd. A schemat elektryczny masz?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra ziomki. Ciągnik naprawiony dziś jeszcze wieczorkiem go trochę pomęczyłem i znalazłem wadę, problem był z czujnikiem położenia lewarka zmiany biegów (ten niebieski z tyłu korpusu), a dokładniej w kostce superseal, jak mierzyłem miernikiem wtykałem swój pin i łączyło, a piny z czujnika nie sięgały tak daleko i dokładnie, jak poruszyłem tak ostrzej wtyczką to raz załapało i już później było łatwo, nowa kostka i działa aż miło. Taka głupota a nerwów co niemiara, no ale cóż taka jest elektronika czasem.... dzięki wszystkim za zainteresowanie.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez Mateusz1221
      Witam. Mój problem polega na ustawieniu turbosprzęgła w Fendzie 512c z 97r. Otóż przestało odbijać mi sprzęgło  wiec wyregulowałem w taki sposób że wykręciłem śrube sprzęgło  rozsprzeglało prędzej a pedał odbijał ale gdy ciągnik podczas orki się rozgrzał sprzęgło straciło luz i przestawało ciągnąć. Po popuszczeniu śrubki sprzęgło zaczęło normalnie łapać lecz gdy ciągnik ostygł  ponownie pedał przestał odbijać... Gdzie szukać  przyczyny? Możliwe ze uklad w jakiś sposób się zapowietrzył albo płyn się zużył? 
    • Przez emilkochanek
      Czy ktoś może mi na 100% powiedzieć do czego służy złączę ze zdjęcia. Słyszałem kilka opinii i dalej nie wiem czy hamulec hydrauliczny czy wolny spływ oleju. 

    • Przez emilkochanek
      Witam mam taki oto problem. Podczas pracy z plugiem kiedy np tylnie koła wpadną w dołek a pług wejdzie wtedy zbyt głęboko ehr się wyłącza. Żeby podnieść pług trzeba wyjść i leciutko podnieść przyciskami na błotniku. Zwykle wystarczy 5cm i ehr znów działa. Czy to normalne? 
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.