Gość szopen158

Deutz Agrotron MK3 150 problem z ASM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
Gość szopen158   
Gość szopen158

Witam, mam mały bądź też duży problem z systemem ASM w deutz Agrotron mk3 150, a mianowicie przy włączonym przednim napędzie wszystko jest dobrze jednak gdy załączę blokadę mostów i włączę również wspomniane ASM przy skręcie kołami na postoju jak i w ruchu pojawia się, słychać w przedniej osi zgrzyt, przy włączonym przednim napędzie i blokadzie bez ASM nie ma takiego zgrzytu.

 

Ktoś orientuje się co może być przyczyną takiego stanu rzeczy albo do kogo się zgłosić z forum abym uzyskać jakąkolwiek pomoc czy wymaga to pracy specjalisty czy była by możliwość naprawy w własnym zakresie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Przecież ASM wyłącza tylko blokadę przy jakimś kącie skrętu kół. Może jak wyłącza się blokada to w tym momencie coś się dzieje z mechanizmem różnicowym. A może jak nie wciśniesz ASM tylko samą blokadę to blokada nie działa bo coś się dzieje ze sterownikiem. Jak skręcasz kołami to gaśnie kontrolka od blokady? Wyświetla prędkość jazdy? 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Jak mam włączoną blokadęi przód to przy skręcie nie ma żadnych zgrzytów zgrzyty pojawaiją się dopiero przy włączniu wszsytkich 3 przełączników właśnie wraz z ASM a blokada się rozłącza kontrolka gaśnie przy przekroczeniu tego odpowiedniego kąta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbozowy    29

Zgrzyt zaczyna być słychać w momencie gaśnięcia kontrolki? jesteś pewny że jak NIE naciśniesz ASM to blokada Ci działa?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Zgrzyt nastepuje w momencie zgaśnięcia kontrolki tak własnie jest, co do drugiego członu pytania to kontrolka świecić świeci ale najlepiej musiał bym podczepić gdzieś i sprawdzić ale przy orce w ubiegłym roku w pażdzierniku nie było problemu blokada działa bez problemu teraz raczej też działa ale mówię najlepiej to sprawdzić podczepiając go do drzewa czy innego ciągnika i sprawdzić to by była 100% pewności


Blokada powinna być sprawna przy włączonym przednim napędzie i ASM wszystko gra dopiero po włączeniu blokady zaczynają się zgrzyty wiec blokada się załącza poprawnie ale przy włączaniu ASM coś powoduje zgrzyt w momencie gaśnięcia kontrolki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak zgrzyt następuje w momencie gaśnięcia kontrolki to znaczy że blokada działa. Zgrzyt trwa tylko chwilę przy gaśnięciu kontrolki czy trwa już do końca ruchu kierownicą? 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

tylko w momencie gdy kontrolka gaśnie jak kręcę kierownicą z powrotem to już nie jak się zaświeca ale zawsze jak gaśnie to zgrzyta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

To ja bym obstawiał zużyty lub nie właściwy olej w moście i w momencie jak się wyłącza blokada to poślizg tarczek powoduje zgrzyt. Raczej wątpię żeby były przypalone tarczki.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Przypalone tarczki raczej nie bo jak by tak było to też byłby poślizg jak pracuje w linii proste by nie równo szło albo przerywało a takiej sytuacji nie obserwuje to wcześniej się zadusi silnik niż tarczki puszczą. A wcześniej były takie delikatne objawy raz po raz coś tam było słychać taki jak by delikatny zgrzyt ale teraz to już na maksa wiec może być tak jak mówisz że olej jest zużyty albo ktoś niewłaściwy zalał bo ja ten ciągnik mam dopiero od poprzednich wakacji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

no bo to się dzieje tylko w momencie rozłączania blokady podczas minimalnego poślizgu tarczek. Miałem podobny przypadek z mokrymi hamulcami, maszyna wpadała w drgania podczas hamowania, przyczyną był olej. Jak spuścisz olej to napisz jak wyglądał i czy po wlaniu nowego poprawiło się. 

P. S. Na przyszłość starajcie się dokładnie opisywać swój problem, znacznie skraca to czas odpowiedzi i nie trzeba autora '' ciągnąć za język''

P. S. 2 Może ktoś jeszcze ma jakąś opinię na wspomniany problem?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

spoko dzięki za info jak ogarnę wymianę i się sprawdzi to dam znać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

zabrałem się za wymianę oleju wlałem zalecanego dla tego typu mostów Fuchsa Agrifram Gear LS 90 5,8 l, stary olej dużo odstawał w kolorze od nowego ale konsystencja była podobna jednak wymiana oleju nie przyniosła oczekiwanej zmiany zgrzyt nadal występuje w takim samym nasileniu dźwiękowym jak przed wymianą, 

Na osi znajduje się jeszcze czujnik może mieć on coś wspólnego z tymi zgrzytami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Czujnik tylko służy do mierzenia kąta skrętu i włączania/wyłączania blokady i napędu. Jak zgrzyta to usterka typowo mechaniczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak zgrzyta to dalej to jak mówi kolega Arek - usterka mechaniczna. trzeba rozebrać i w pierwszej kolejności sprawdzić tarczki.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

witam chce kupić ciągnik agrotron mk3 150 skrzynia 50 z 2001 roku proszę o opinię czy warto nigdy nie pracowałem tego typu ciagnikiem proszę o pomoc ciągnik z przednim WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Jeśli w dobrym stanie to warto. W Niemczech to bardzo popularny model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

To co przy zakupie każdego ciągnika, czy wszystkie biegi działają, półbiegi, rewers, wom, luzy na przedniej osi (główny sworzeń najbardziej newralgiczne miejsce każdego ciągnika, na zwrotnicach jak nie chodził w turze to luzu nie powinno być), silnik, amortyzacja przedniej osi (przy hamowaniu dobrze widac jak pracuje).

 

 

 

 

,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Xeon
      Witam,
      Wymieniałem w DX6.30 łożyska oporowe oraz łożysko na wałku sprzęgłowym. Miałem tak genialnego mechanika, że rozebrał sprzęgło niepotrzebnie (najlepsze jest to, że już składałem wszystko sam, bo się więcej nie pojawił) - wcześniej działało prawidłowo.
      Wydaje mi się, że sprzęgło złożyłem dobrze - tarcze odwracałem tak, żeby pasowały do powierzchni ciernej (widać takie rowki od zużycia). 3 śruby regulacyjne od łapek jazdy nie były ruszane. Natomiast 3 nakrętki od łapek wom były odkręcone (nie wiem ile były wcześniej wkręcone). Obecnie wkręciłem je tak, aby całe wraz z kołnierzem wchodziły na szpilki.
      Efekt był taki, że sprzęgło pracowało bardzo ciężko (zwłaszcza przy wyłączonym wom). Poza ty, po naciśnięciu sprzęgła przy próbie włączenia biegu czuć, że sprzęgło nadal trochę ciągnie. 
      Wiedząc, że jedyne co zmieniło się w regulacji sprzęgła, to łapki od wom. Wykręciłem więc 3 nakrętki regulacyjne tak że ich kołnierz przestaje za śruby. Zmieniło się tyle, że sprzęgło pracuje już lżej, ale nadal (co prawda trochę mniej) po wysprzęgleniu skrzynia ciągnie. Poza tym nie mogę wyłączyć wom - nie da się już skrócić cięgna od regulacji wom.
      Przed remontem nakrętka regulacyjna na cięgnie od womu była mniej-więcej w połowie.
       
      Pomóżcie proszę jak się z tym uporać. Czy coś nie tak z regulacją, a może coś w sprzęgle jest do wymiany?
    • Przez Matix_96
      Dziś kupiłem same laser 90 z 1991roku i chciałbym prosić o jakiś opis kontrolek i o opis układ biegów oraz dźwigni zmiany biegow.
      Gdzie sprawdza się poziom oleju w tylnym moscie? 
       
    • Przez Givera
      Witam
       
      Ostatnio czyściłem upierdliwie umieszczoną chłodnicę od nawiewów
      Jeden problem że wyleciał freon a później ni z tego ni z owego przestały działać 3 biegi nawiewu 1,2,3.
       
      szukałem w instrukcji ale nie mogłem znaleźć żadnego bezpiecznika odpowiedzialnego za te biegi od 4 jest oddzielny.
      Rozebrałem całe pokrętło od zmiany biegów i w planie miałem przeczyścić potencjometr, niestety jest zalany i nie ma dostępu.
       
      Jeżeli jest ktoś w stanie mi w tym pomóc byłbym wdzięczny. W razie pytań chętnie pomogę w miarę możliwości.
       
      Pozdrawiam
    • Przez hubertg7
      Witam! Ciągnik Agrotron 150 2008r. nie pracował dwa dni, dzisiaj go odpaliłem i wyskoczył kod błędu 90, oczywiście nie było mowy o jeździe. po wyłączeniu hebla i włączeniu wyskoczył błąd EE. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co zrobić? w okolicy nie ma zbyt dobrego serwisu:/
    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.