Gość szopen158

Deutz Agrotron MK3 150 problem z ASM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
Gość szopen158   
Gość szopen158

Witam, mam mały bądź też duży problem z systemem ASM w deutz Agrotron mk3 150, a mianowicie przy włączonym przednim napędzie wszystko jest dobrze jednak gdy załączę blokadę mostów i włączę również wspomniane ASM przy skręcie kołami na postoju jak i w ruchu pojawia się, słychać w przedniej osi zgrzyt, przy włączonym przednim napędzie i blokadzie bez ASM nie ma takiego zgrzytu.

 

Ktoś orientuje się co może być przyczyną takiego stanu rzeczy albo do kogo się zgłosić z forum abym uzyskać jakąkolwiek pomoc czy wymaga to pracy specjalisty czy była by możliwość naprawy w własnym zakresie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Przecież ASM wyłącza tylko blokadę przy jakimś kącie skrętu kół. Może jak wyłącza się blokada to w tym momencie coś się dzieje z mechanizmem różnicowym. A może jak nie wciśniesz ASM tylko samą blokadę to blokada nie działa bo coś się dzieje ze sterownikiem. Jak skręcasz kołami to gaśnie kontrolka od blokady? Wyświetla prędkość jazdy? 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Jak mam włączoną blokadęi przód to przy skręcie nie ma żadnych zgrzytów zgrzyty pojawaiją się dopiero przy włączniu wszsytkich 3 przełączników właśnie wraz z ASM a blokada się rozłącza kontrolka gaśnie przy przekroczeniu tego odpowiedniego kąta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbozowy    29

Zgrzyt zaczyna być słychać w momencie gaśnięcia kontrolki? jesteś pewny że jak NIE naciśniesz ASM to blokada Ci działa?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Zgrzyt nastepuje w momencie zgaśnięcia kontrolki tak własnie jest, co do drugiego członu pytania to kontrolka świecić świeci ale najlepiej musiał bym podczepić gdzieś i sprawdzić ale przy orce w ubiegłym roku w pażdzierniku nie było problemu blokada działa bez problemu teraz raczej też działa ale mówię najlepiej to sprawdzić podczepiając go do drzewa czy innego ciągnika i sprawdzić to by była 100% pewności


Blokada powinna być sprawna przy włączonym przednim napędzie i ASM wszystko gra dopiero po włączeniu blokady zaczynają się zgrzyty wiec blokada się załącza poprawnie ale przy włączaniu ASM coś powoduje zgrzyt w momencie gaśnięcia kontrolki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak zgrzyt następuje w momencie gaśnięcia kontrolki to znaczy że blokada działa. Zgrzyt trwa tylko chwilę przy gaśnięciu kontrolki czy trwa już do końca ruchu kierownicą? 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

tylko w momencie gdy kontrolka gaśnie jak kręcę kierownicą z powrotem to już nie jak się zaświeca ale zawsze jak gaśnie to zgrzyta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

To ja bym obstawiał zużyty lub nie właściwy olej w moście i w momencie jak się wyłącza blokada to poślizg tarczek powoduje zgrzyt. Raczej wątpię żeby były przypalone tarczki.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

Przypalone tarczki raczej nie bo jak by tak było to też byłby poślizg jak pracuje w linii proste by nie równo szło albo przerywało a takiej sytuacji nie obserwuje to wcześniej się zadusi silnik niż tarczki puszczą. A wcześniej były takie delikatne objawy raz po raz coś tam było słychać taki jak by delikatny zgrzyt ale teraz to już na maksa wiec może być tak jak mówisz że olej jest zużyty albo ktoś niewłaściwy zalał bo ja ten ciągnik mam dopiero od poprzednich wakacji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

no bo to się dzieje tylko w momencie rozłączania blokady podczas minimalnego poślizgu tarczek. Miałem podobny przypadek z mokrymi hamulcami, maszyna wpadała w drgania podczas hamowania, przyczyną był olej. Jak spuścisz olej to napisz jak wyglądał i czy po wlaniu nowego poprawiło się. 

P. S. Na przyszłość starajcie się dokładnie opisywać swój problem, znacznie skraca to czas odpowiedzi i nie trzeba autora '' ciągnąć za język''

P. S. 2 Może ktoś jeszcze ma jakąś opinię na wspomniany problem?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

spoko dzięki za info jak ogarnę wymianę i się sprawdzi to dam znać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

zabrałem się za wymianę oleju wlałem zalecanego dla tego typu mostów Fuchsa Agrifram Gear LS 90 5,8 l, stary olej dużo odstawał w kolorze od nowego ale konsystencja była podobna jednak wymiana oleju nie przyniosła oczekiwanej zmiany zgrzyt nadal występuje w takim samym nasileniu dźwiękowym jak przed wymianą, 

Na osi znajduje się jeszcze czujnik może mieć on coś wspólnego z tymi zgrzytami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Czujnik tylko służy do mierzenia kąta skrętu i włączania/wyłączania blokady i napędu. Jak zgrzyta to usterka typowo mechaniczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak zgrzyta to dalej to jak mówi kolega Arek - usterka mechaniczna. trzeba rozebrać i w pierwszej kolejności sprawdzić tarczki.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

witam chce kupić ciągnik agrotron mk3 150 skrzynia 50 z 2001 roku proszę o opinię czy warto nigdy nie pracowałem tego typu ciagnikiem proszę o pomoc ciągnik z przednim WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

To co przy zakupie każdego ciągnika, czy wszystkie biegi działają, półbiegi, rewers, wom, luzy na przedniej osi (główny sworzeń najbardziej newralgiczne miejsce każdego ciągnika, na zwrotnicach jak nie chodził w turze to luzu nie powinno być), silnik, amortyzacja przedniej osi (przy hamowaniu dobrze widac jak pracuje).

 

 

 

 

,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Orzech334
      Witam . Posiadam dr k90 od dwóch lat .W zeszla zime nie było problemu z ogrzewanie a teraz nie grzeje. Wąz dochodzący do zaworu sterującego przy nagrzewnica jest goracy a nagrzewnica jest zimna. Wiec wymieniłem zawor. Do tego nowy termostat i dalej to samo .... 
      Posiadam panel manualny.
      Prosze o pomoc .Kazda sugestja bedzie pomocna 
       
    • Przez Rolnik24120
      Jaka ma być temperatura spalin aby prawidłowo ustawić dawki w Same Antares 130 ?
    • Przez Rolnik24120
      Witam
      Posiadam Same Antares 130 i mam problem bo nie wiem jaki ma być luz zaworowy
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Problem dotyczy deutz fahr 5120c gs 5 biegów 3 zakresy z 2015r przebieg 500 godz.
      Liczę na odpowiedź użytkowników właśnie tego modelu.
      Jestem ciekaw w ilu przypadkach wystąpiła wada skrzyń biegów objawiająca się silnymi drganiami i hałasem przenoszącym się przez dźwignię zmiany biegów, w tym przypadku na biegu 4. wodzik ewidentnie chodzi po kole przesuwnym. Dodatkowo serwisanci twierdzą, że zastosowane zostały odchudzone wadliwe synchronizatory.
      Mimo iż wada występowała od nowości, brak reakcji serwisu ponieważ jak twierdzą, te skrzynie tak pracują.
      Kontakt z przedstawicielstwem sdf również kończy się odbiciem piłeczki.
      Nie wydaję opinii odnośnie marki i modelu tylko chcę wiedzieć czy to odosobniony przypadek czy norma.
    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Stoje przed kupnem nowego ciągnika. Mam na oku deutz fahr 5110 g plus. Jakie są wasze opinie o tej marce i o tym modelu?
      Wyposażenie : podnośnik mechaniczny , skrzynia 5-cio biegowa z dwoma półbiegami, klima,funkcja, stop and go, rewers elektrohydrauliczny. Czy te skrzynie są awaryjne? z góry dziękuje za odpowiedź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.