Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Czy to normalne że zaznaczone cięgielko od przerzucania biegów nad dolnym wariatorem haczy delikatnie o pas jezdny podczas gdy przyspieszać jest w położeniu minimum?

IMG_20200724_093357571~2.jpg

Opublikowano

Raczej nie jest to normalne i tak nie powinno być. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być za luźny pas w położeniu minimalnym i należy wyregulować minimalny naciąg pasa ( śruba z kontrą na górnym wariatorze do wkręcenia ). 

 

Opublikowano (edytowane)

Śruba jest na wierzchu, obok spilek, nic nie rozkręasz, popatrz na wariator i zobaczysz że jedna śruba tam nie pasuje i to właśnie ta. Pasek podam ci jutro jak nie zapomnę 🙂

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję bardzo. Pasek już mam 😉 Według internetu to 10x1275 😉 Co do regulacji pasa to spojrz na zdjęcie bo chyba mam zamiennik siłownika i nie wyreguluje tego?

Screenshot_20200803-233227.png

Edytowane przez zajac1
Opublikowano

Hmm nie chodzi mi o to. 

Problem leży konkretnie w tym wariatorze że zdjęcia. Wariator kręcąc się w pewnym momencie się rozszerza co powoduje poślizg paska (czerwona strzałka) . Zauważyłem że otwory pod szpilki (niebieskie kółko) są wyrobione. Regenerował to ktoś? Czy tylko wymiana ?

IMG_20210610_194238168~3.jpg

Opublikowano

Jeśli się przycina to nie wina otworów a wyrobionego wału ( a raczej pręta bo ten wał wykonany jest z ciągnionego pręta ). Szczerze to nie wiem gdzie to można kupić, sam miałem dorabiać ale na szybko założyłem z Claasa ale brakuje mi trochę obrotów ). Raczej tylko dorabianie lub regeneracja u ślusarza. 

Sprawdź szerokość pasa, może trzeba wymienić - zawsze to będzie pracował w innym miejscu

Opublikowano (edytowane)

Można pod warunkiem że łożysko z tej drugiej strony nie wyrobiło osi a czasami tak się dzieje. Obracasz, odwiercasz dwa pogłębienia i gotowe.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Odkręć śrubę blokującą połówkę poła i zdejmiesz koła - zobaczysz co tam się dzieje i będziesz wiedział co dalej. Szczerze strasznie badziewnie rozwiązany ten wariator, zamiast tulei i jakiś łożysk ślizgowych to zrobili żeliwne mocowanie które przesuwa się po stalowym pręcie. Mogli chociaż na tej stałej połowie dać zintegrowaną tuleje to zawsze lepiej niż przesuwanie po pręcie. 

Opublikowano

Ośka obrócona, teraz jest jak nowa ;-). Zostało mi oddać do tokarza część że zdjęcia nr 2 i 3 bo ma ogromny luz na osi. Mam jeszcze pytanie o wyrobione otwory fasolowe na kołach ze zdjęcia 4. Czy one przeszkadzają w użytkowaniu? 

IMG_20210619_174854894.jpg

IMG_20210619_174902809.jpg

IMG_20210619_174906437.jpg

IMG_20210619_174924786.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez yeti2032
      Witam miałby może ktos do udostępnienia instrukcje obsługi ciągnika DEUTZ-FAHR agrolux 75 2014r.
      Zakupiłem niedawno taki ciągnik ,chciałbym porobić przy nim wymiany wszystkich płynów  i ogólnie poznac obsługę tego ciągnika bo nigdzie nie moge tego znaleźć w internecie.
    • Przez tommy83
      Mam na oku deutz-fahr m660 jest to nie wielki kombajn ale ma być tylko na swój użytek.Jest z 1987 roku bez kabiny za 24 tysiące jest wart tej ceny?Czy ten model ma jakieś bolączki i jak z częściami,martwi mnie też niewielka moc silnika proszę o pomoc za wszystkie wpisy z góry dziękuje
    • Przez stan196
      Witam, mam pytanie, czy nagarniacz zboża w modelu 33-60 wysuwa się, jeśli tak to jak go uruchomić?
      Będę wdzięczny za informację zwrotną.
      Pozdrawiam
      Stan196
    • Przez bandit1945
      Witam. Mam problem z kombajnem...
      na zimnym oleju wszystko chodzi ładnie a gdy się rozgrzeje to nie podnosi motowidel prawie wcale tak jak by brakowało mocy... A heder i resztą chodzi dobrze....
      A żeby podnieść motowidla to muszę podnosić lub opuszczać równocześnie heder....

      Pomocy
    • Przez aizen7
      Witam. Od niedawna jestem właścicielem kombajnu Deutz Fahr M35.75,mam z nim problem, otóż pomimo maksymalnych obrotów silnika cały zespół żniwny (heder) powoli się podnosi, co może być problematyczne podczas żniw. Co może być przyczyną tego stanu ? Proszę o odpowiedz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v