Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wydaje mi się że coś jest nie tak napędem, prosił bym o opinie osób które maja C385  z dokładanym napędem, lub osób które mają konkretną wiedzę w tym temacie.

Otóż ubiegłej zimy założyliśmy napęd, ciągnik jest na kołach 18,4/34 i 12,4/24, oś ze serwem bez blokady ale już na mniejszych piastach. 

Problem polega na tym że w polu na 2 biegu do 1600 obr nic złego się nie dzieje, później ze wzrostem prędkości zaczyna być słychać jakieś wycie czy gwizd odgłos przypominający turbinę która kończy żywot, na  4 biegu polna drogą jechałem do 1200 obr szybciej się bałem że coś się rozleci.

Mechanik twierdzi że tryby były dobrze dopasowane do kół.

Czy ten odgłos przy większych prędkościach jest normalny czy może padają któreś łożyska, a może jednak coś z tymi trybami jest pomylone.

Dodam że stan przednich opon jest bdb natomiast tylne kwalifikują się do wymiany, w taki sposób przednie koła powinny minimalnie rwać ziemię tym bardziej że przód powinien być minimalnie szybszy a mam wrażenie jakby tył pchał przód, jak w czasie szybszej jazdy wyłączę napęd to przestaje wyć i jest wrażenie jakby ciągnik miał lżej,  wydaje mi się że jak założę nowe opony na tył (w najbliższym czasie) to się jeszcze bardziej pogorszy.

Jeszcze jedno: czy typy napędów, z małą i dużą piasta różnią się przełożeniami na ataku ?

Opublikowano

nie wiem jak w ursusie  w innych ciągnikach jest tylko do 12-15 max jechać bo później następuje uszkodzenie przedniego napędu głównie używa się go na 1 nce max 2 dwójce a jak ty po szosie latasz  z przodem to się rozleci brejdak kiedyś 2 km przejechał po szosie na 4 ce to się tryby wysypał pozdrawiam niech ktoś się wypowie co ma ursusa

Opublikowano

Rozumiem że jazda po szosie nie ma sensu i nie mam zamiaru tak jeździć, chodzi mi o to czy jest coś uszkodzone czy to jest norma, bo nie bardzo by mi pasowała awaria gdy ciągnik będzie potrzebny do prasy czy talerzówki. 

Dzisiaj wyszło że wycie jednak dochodzi z przedniego mostu, a dokładniej z ataku, jest spory luz na ataku i na wyjściu na wał. 

Teraz nie wiem czy pakować się w koszty bez pewności że będzie ok i wymienić łożyska i atak, czy same łożyska czy w ogóle zostawić jak jest.

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wymieniłem łożysko lewej półosi, łożyska na wyjściu na wał, wszystkie uszczelniacze podkładki na kołach planetarnych i satelitach i zostało wszystko wyregulowane, zmieniało się na tyle że odgłos pojawia się w połowie prędkości na 3 biegu a nie tak jak wcześniej na 2 biegu i tak mam zamiar to zostawić.

Jakiś czas temu tu na forum była mowa o (prędkości obwodowej czy coś takiego, jeździe na zakręcie czy będzie pchać czy ciągnąć) gdyby ktoś trafił na ten wątek rosił bym o link. 

Edytowane przez przemo8126

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v