Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wy chyba nie rozumiecie pytania Mariusza Zebrowskiego czy wam ciagniki te z DPF,po wywaleniu Filtra cząstek dymią jak jest zimny na niebiesko a po rozgrzaniu przestaje czy tez u was jest podobnie.Ja w swoim tez wywaliłem DPF i jak zimny silnik to dymi na niebiesko aż nie ładnie jak na nowy ciągnik ale jak silnik złapie temperatury tak juz pow 70 stopni to dymu nie ma wcale jest tylko jak sie depnie gazu ale wtedy to już kolor dymu jest czarny.Mi sie wydaje że one tak wszystkie maja i te 16 zaworowe i te 8 tez,a jeszcze moze byc tak ze silnik do końca sie nie ułożył narazie mam 300mth,zobacze czy sie coś zmieni po 600-700mth.

Opublikowano

Ja mam już przepracowane 700 mth i kopci na niebiesko rano jak jest zimny (dpf wyjęty przy 250 mtg). Mój pobierał olej (głowica 16 zaworowa) Był robiony na gwarancji ale tylko trochę pomogło. Te głowice mają wady, uszczelniacze na zaworach leją olej na niskich obrotach. Znam już kilka przypadków, że silnik pobiera olej...Także radzę często sprawdzać stan. Ten niebieski kolor pewnie jest od tego, że jak olej spłynie po zaworach to musi go wypalić. Takie są uroki tych 16 zaworowych głowić. Zgłaszać na gwarancji niech robią. Nie wiem jak teraz się zachowują te silniki, mój jest z końcówki 2014 r.

Opublikowano

Ojciec rozmawiał z tym co przyjechał na przegląd że nam powerka bierze oleju i co jakiś czas trzeba dolać. Ale jak zrobił wyliczenia według jakiegoś wzoru to wyszło że nawet bierze trochę mniej niż wyliczył.. Może ktoś coś wie na ten temat więcej... Był tydzień temu na przeglądzie to jeszcze o tym rozmawialiśmy nawet :D mnożył kilowaty czy tam konie mechaniczne razy gramy i w sumie więcej nie pamiętam...

Opublikowano

u was tez w proximie 90 dosc ciezko chodzi galka od podnosnika? u mnie jak go kupilismy i poszedl do orki to chodzilo lekko a teraz na wiosne dosc ciezko przy agregacie

 


u was w proximi90 tez dość  ciężko chodzi galka od podnośnika? jak go kupiliśmy jesienią poszedł prosto do orki i przy plugu chodzilo lekko a teraz przy agregacie uprawowo siewnym chodzi dość ciezko

Opublikowano

A Ja od podnoszenia urwałem ale wszystko odkręciłem, przyspawałem i rok już się wszystko trzyma :) Tam jest słaby dostęp żeby to smarować a kurz tam leci cały czas no i jak się za dużo w kabinie wodą polewa to te tulejki potrafią zardzewieć i ni hu ja nie można ruszyć tego. Mi się nawet wajcha od rewersu urwała ale też pospawałem ;) 

Opublikowano

Ja proxą 65 orzę 3x35 i jest spory zapas mocy na średniej glebie. Orzę trójką na skrzyni z rewersem (odpowiednio dwójka bez rewersu).
Także myślę ze bez problemu sobie poradzi u cb.

Opublikowano

Witam. Chciałem się dowiedzieć jakie macie plugi do prosimy 90 i jakim biegiem orzecie. Planuje zakupić plugi 3*40 i orac 3 soszowa skrzynia 30km

lepiej poszukaj dobrej trójki obrotówki 3x45 i będzie bardzo zadowolony

Opublikowano

Słuchajcie panowie mam pług 4 polski i słyszałem że ludzie go podnoszą na słupicach zeby był wyższy ale nikt nie powiedział jak to robią może ktoś wie i chciałby się tą wiedzą podzielić bo jak się trafi większa kupa obornika to się zapycha zresztą sami wiecie jak tymi polskimi pługami się orze.

Opublikowano (edytowane)

?

Edytowane przez mieszko-123
Opublikowano

dziś byłem u mechanika i stała u niego dwuletnia proxima90. skrzynia do robty a cztery miesiące temu wymieniał w niej sprzęgło. nie wiem czy taki egzemplarz się trafi czy to sprawka użytkownika

Opublikowano (edytowane)

Jak długo jeździł na zjechanym sprzegle to czego się spodziewać.
U mnie też sprzęgło do roboty, a dopiero 1100 mth. Fakt że ciągnik z połowę tego zrobił z turem. I chłodnica się rozszczelnila. Poza tymi mankamentami wszystko działa sprawnie i ogólnie jestem zadowolony.
Szyby wam pękają bo czesto jest to spowodowane zlym ustawieniem zamków. Plastiki pękają? Dziwne. Obija się o moje ręce łącznie 3 proximy z różnym wiekiem i przebiegie. I takich usterek poza sprzęgłem (które jest bolączką proxim i forterek) nie ma. Owszem dwa razy pękły drzwi, ale jak zaczepil o przyczepę jadąc z otwartymi to o co mieć pretensje.
Jeden i drugi pisze że żałuje zakupu Zetora. Bierzcie Fendziory, Masseye i inne Johny. Trudno się dziwić że maszyna kosztujaca o wiele więcej, będzie mniej awaryjna, bardziej funkcjonalna i wygodna. Może nie psują się tak często, ale jak już to chyba lepiej sprzedawać. Tak jak to robią na zachodzie. Przerobi określoną liczbę mth i do Żyda? Niee do Polaka... Tak dla przykladu, sasiad posiadający 2 maaseye, jeden z ladowaczem, drugi większy tzw. główny. Z tydz. temu wracał na polowych z pola bo juz po raz enty stało się coś z komputerem. Fachura po raz enty przyjechał podpiął laptopa=2 tyś. W zeszłym roku prze 6 miesięcy meczyli się z dużym Masseyem bo też były problemy ze skrzynią (czyt. z komputerem). Usuwali błędy, przepinali komputer z jednego do drugiego itd.
Inny z Deutz'em ogrodniczym: pękła mu tylna szyba. Zakombinował i wymienili mu na gwarancji. Ale spytał ile nowa i powiedzieli 2 tysie. To ja juz wolę niech mi w Proxie pęknie 4 razy, a i tak wyjdzie taniej.
Także nie plujcie na te Zetory. Proste, toporne, ale jak się ma trochę pojecia to samemu rozbierze się i złoży, częśći stosunkowo do zachodnich kupi dużo taniej.

Edytowane przez ZYLA
Opublikowano

słuchajcie dzisiaj zrobiłem ok 110 km samym ciągnikiem po drodze (proxima 90) i od czasu do czasu zapalala się kontrolka czerwona od filtra pdf dlaczego? nigdy tak nie było ciągnik ma zrobione 80 mtg

Opublikowano

bo nie miał obciążenia i zapchało filtr, po raz kolejny piszę, wyrzućcie sobie te DPF, inny traktor będzie. Teraz albo w pługi na pół dnia albo serwis na wypalanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v