Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam!

panowie mam problem z silnikiem...

jest po remoncie kapitalnym... ostatnio kosiłem rzepak i zauważyłem że podczas pracy strzela czasmai w tłumik i dosyć mocno dymi... czasami na niebiesko (oleju nie bierze)...moc ma prawidłową bo obroty nie spadają... podczas obciążenia dymi na czarno lecz jak wyjeżdzam z łanu i obciążenie spada to również leci czarny dymek.... i tak na słuch słuchając to jakoś dziwnie na obroty wchodzi...

dodam że na starym silniku tych problemów nie miałem... tzn nie dymił i lepiej się wkręcał...

ma ktoś jakieś pomysły>???

Opublikowano
:o sprawdź filtr w pierwszej kolejności powietrza może być już nie efektywny jak to nie pomoże filtry paliwa ijak to nie pomoże regulacja zapłonu, zakładam że reszta jest po kapitalce :D
Opublikowano

:o sprawdź filtr w pierwszej kolejności powietrza może być już nie efektywny jak to nie pomoże filtry paliwa ijak to nie pomoże regulacja zapłonu, zakładam że reszta jest po kapitalce :D

filtr powietrza jest jest nowy zarówno wkład jak i cały kompletny filtr... filtry paliwa nowe... oczywiście cały jest po kapitalce:) chyba musze zobaczyć do tego zapłonu i lekko go przestawić.. rozumiem że na sprzęgiełku pompy mam lekko wyprzedzić czy cofnąć do tył???

Opublikowano

Poprostu zatnij go w pt na kole zamachowym, gdy zawory na pierwszym tłoku od rozrządu będą zamknięte, i sprawdź początek tłoczenia pompy, choć możliwe że na kółku przy pompie pompiarz nabił jakiś znak typu punkt, kreska rysa, i zgadza się lub nie zgadza się z dziubkiem nad kółkiem, lepiej sprawdzić bo znaki mogą być źle nabite

Opublikowano

a powiedz mi jeszcze proszę czy to prawda że jak jest żle ustawione na pompie to olej może się grzać??? bo mi ciągle pokazuje ok 100 stopni... woda normalnie 80 stopni a oleju za cholere nie może zbić... dodam że chlodniczki olejowe są dokładnie wymyte przed żniwami oraz jedna jest zamontowana przed chlodnicą wody więc teoretycznie powinno być dobrze a nie jest....

Opublikowano (edytowane)

Zazwyczaj gdy jest początek wtrysku ustawiony za wcześnie to się grzeje, pisałeś że wali ci w wydech bo zazwyczaj pompa gdy się odkręci przestawia się w tył i tu by pasowało, a to że się grzeje-robiłeś cały silnik po ok 50mth się to ustabilizuje, takie docieranie na pusto nic nie daje ,włąśnie pod obciążeniem(nie 100% ale 70-90%) prawidłowo się dotrze, minie...

 

@panczo a ty ten silnik to masz w jakimś claasie? czy bizonie, tak się pytam

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

Zazwyczaj gdy jest początek wtrysku ustawiony za wcześnie to się grzeje, pisałeś że wali ci w wydech bo zazwyczaj pompa gdy się odkręci przestawia się w tył i tu by pasowało, a to że się grzeje-robiłeś cały silnik po ok 50mth się to ustabilizuje, takie docieranie na pusto nic nie daje ,włąśnie pod obciążeniem(nie 100% ale 70-90%) prawidłowo się dotrze, minie...

 

@panczo a ty ten silnik to masz w jakimś claasie? czy bizonie, tak się pytam

 

oczywiscie ze w bizonie!:):)

dzisiaj zobacze z tym kątem wtrysku... musze to dopieścić:)

Opublikowano

Witam!

mam problem z Bizonem...

a mianowicie bardzo często się zapowietrza... układ jest szczelny...

wymieniłem chyba ze 3 pompki! zmieniam te popychacze od pompek kombinuje i nic... na obrotach jest ok ale jak chodzi na wolnych to pochodzi z 5-10 min i gasnie...

wtedy podpompuje mu ręcznie i odpalam...

i tak dzieje się często.. lecz nie mam na to reguły...

dodam jeszcze może istotną rzecz- na obroty wchodzi bardzo dziwnie, oraz na początku jak chodzi na obrotach to przez pierwsze ok 3 min strzela w tłumik!!! czyżby pompa wtryskowa siadła? mam już wsadzony drugi silnik a pompa jest ciągle ta sama (przekładana)...

może to jej wina?

macie jakieś pomysły???

Opublikowano

Strzelanie w wydech czyli za późny początek wtrysku, norma, gdy popuszczą śruby na sprzęgiełku między pompą a wałkiem prowadzącym do koła rozrządu to zawsze przestawia się w tył na późny zapłon, poprostu trzeba sprawdzić początek tłoczenia gwarantuje że się przestawił, po remoncie się to bardzo często zdarza że się sam rozkręci, zmień śruby podkładki sprężynowe, najlepiej i ustaw początek wtrysku, 20min roboty

Opublikowano

Strzelanie w wydech czyli za późny początek wtrysku, norma, gdy popuszczą śruby na sprzęgiełku między pompą a wałkiem prowadzącym do koła rozrządu to zawsze przestawia się w tył na późny zapłon, poprostu trzeba sprawdzić początek tłoczenia gwarantuje że się przestawił, po remoncie się to bardzo często zdarza że się sam rozkręci, zmień śruby podkładki sprężynowe, najlepiej i ustaw początek wtrysku, 20min roboty

 

no tylko że bawiłem się już z tym wcześniej... kombinowałem raz w tą raz w tamtą i du... ostatecznie ustawiłem tak na 27-28 stopni... myślałem że dobrze będzie...

ale chodzi do d*py... nie wiem.. teraz jest po żniwach więc będę mieć czas to zobaczę może coś więcej...

a co z tym zapowietrzaniem???

Opublikowano

Ja też mam problem z silnikiem, bowiem ubywa w nim oleju ok 2 litry na 10 godzin pracy i dodatkowo przy rozgrzanym silniku obroty powyżej 800 obr/min powodują gaśnięcie lampki i sygnału dzwikowego ciśnienia oleju. Silnik jest nominalny, nie dymi, ma siłę. Jak myślicie czy samo założenie nowych panewek bez szlifu wału polepszy jego żywot.

Opublikowano

Jeżeli masz nominalny wał to rób szlif to nie są duże pieniądze dopasuja Ci panewki i będzie dobrze a teraz kwiestia czy wymieniać pierścienie czy całe słupki (zestaw naprawczy)

Opublikowano

Panczo oddaj pompe do dobrego pompiarza i sprawdź przy okazji czy zawory nie są spięte, czyli czasem może nie być na nich luzu.

Marekp , na dwa razy , trzeba przewrócić silnik na bok zdjąć miske i pomierzyć czopy , jak brakuje więcej niż 0.15mm to panewki nie pomogą, podłuż podkładkę pod zawór redukcyjny ten pod filtrem lekko pomoże ale nie na długo

Opublikowano

podłożyłem podkładkę 8 pod ten zawór lecz nie mam gdzie sprawdzić bo mombajn nie ma co już kosić. Dodam jeszcze że na cylindrach 4,5,6 są duże progi a na 123 ich niema - sprawdzone przed sezonem podczas wymiany niedokreconej uszczelki pod głowicą. Czy 2 litry ubytku oleju na dzień pracy to jest jeszcze w normie?

Opublikowano

Witam!

planuje wymienić pompę wtryskową od bizona...

mam leżeć w garażu pompę od drugiego silnika... (samochodowego) wyglądają tak samo... czy mogę ją zamontować?? lub czy ewentualnie mogę ją oddać do regeneracji żeby przerobili na taką od bizona??? co o tym myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v