Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

postanowiłem wzmocnić i przyspieszyć wspomaganie w swojej reni , ale nie wiem jaki oryginalnie powinien być orbitrol i odpowiednia do niego pompa .Wspomaganie chodzi tak wolno że nie idzie manewrować na polu (ponad 3 pełne obroty w jedną strone od jazd na wprost do pełnego skrętu ). Czy wystarczy wymienić orbitrol, czy trzeba też siłownik i pompe ?

Opublikowano

Czyli nie jesteś pewien czy pompa, orbitol i siłownik są oryginalne?

Jak siłownik jest za duży to w tedy lżej się kreci ale za to więcej obrotów trzeba zrobić kierownicą.

Bardzo ciężko się kręci? Zwrotnice lekko się obracają?

Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia oraz oddania orbitol do sprawdzenia.

Jaki masz obecnie orbitol, średnice siłownika i pompę, zapewne masz w tandemie.

Opublikowano (edytowane)

Traktor był kupiony od handlarza, widać było że siłownik był kombinowany tz: zle złożony. Ale kupowałem go w grudniu przy -11*C i w tedy na zimnym oleju było dobrze .Silnik nie był malowany i nie widać śladów odkręcania na pompie ,wiec chyba jest oryginalna. A co do orbitrola to nie mam pojęcia , musiał bym odkręcić obudowę zbiornika i podejrzeć. Na zgaszonym silniku mogę bez większych problemów kręcić kierownicą do pewnego stopina , a na zapalonym pół obrotu i już nie idzie kręcić trzeba ruszać wtedy idzie ale i tak dość wolno.Postaram się wrzucić fotki pompy i siłownika za moment . 

post-146985-0-77864800-1434120175_thumb.jpg

post-146985-0-20611900-1434120201_thumb.jpg

Edytowane przez Lukasz6666
Opublikowano

na początek zobacz na zwrotnice, mogło wylecieć łożysko i teraz się zatarło wszystko

pewnie masz za mały orbitol, z tego co pamiętam powinien być 100, ale przed wymianą sprawdz ciśnienie na wyjściach

dobrze byłoby wiedzieć co masz w skrzyni

Opublikowano

pompa ma takie numery 1515 500 013
                                             161
                                             030


Orbitrol to danfoss OSP B 80 ON
                              NO. 150N0026


Zwrotnice są cymes zero luzu i chodzą lekko, skrzynia nie wyje i nie ma problemów ze zmiana biegów olej jest nowy .

 


Może handlarz założył mniejszy orbitrol niż trzeba bo taniej go wyszło niż kupować taki jak trzeba czyli droższy.Zresztą pompa też nie jest pierwszej młodości może nie dawać takiego ciśnienia jak trzeba.  

Opublikowano

jakie powinno byc cisnienie na wyjsciach z pompy do orbitrola?

U mnie wspomaganie jest w miare dobre na zimnym oleju a w miare jak olej sie zagrzewa wspomaganie zanika co moze byc za przyczyna?

 

Opublikowano

W orbitrolu nie da się stwierdzić jednoznacznie jakie powinno być ciśnienie. Jak nie kręcisz kierownicą (jeśli po drodze nie ma żadnych zaworów podnoszący ciśnienie) to przepływ jest swobodny - brak ciśnienia. Jeśli skręcasz kierownicą to ciśnienie rośnie (w zależności od oporu kół), u mnie na postoju było od 60 do 110, dopiero jak koła skręciły na ful to ciśnienie wzrosło do 180. Wiem że orbitrole mają dwa zawory ciśnieniowe - jeden na 160 lub 180 a drugi tzw. graniczny lub szokowy na 180 lub 200. Nie pamiętam dokładnie tych ciśnień ale różnica była o 20 bar.

 

U mnie też orbitrol był walnięty to ciśnienie rosło mi do 200 bar a kierownica ciężko chodziła na wolnych obrotach. Jeśli reszta hydrauliki działa poprawnie to ja stawiał bym na orbitrol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v