Skocz do zawartości

Polecane posty

Ogon988    2

Witam. Moj 255 na zimnym silniku trzyma cisnienie rzedu 4atm. na jałowych. W miare rozgrzewania cisnienie słabnie do 2 na wolnych obrotach, przy ostrej jezdzie zejdzie troszke nizej. Srednie obroty 3,1 atm, wysokie cos kolo 3,3. Dodam , że po rozgrzaniu jak i zimnym  manometr ma lekkie przeskoki na wskazówce. I teraz się nasuwa pytanie co to moze byc? Wykluczam panewki i wał gdyz kapitalka byla robiona ok, 1,5 roku temu. Zaraz po remoncie po zagrzaniu miał problem z cisnieniem,(po odpaleniu 6atm - na pokreconej pompie) wiec wymienilismy pompe na nową (nie wiem jakiej jakości). I to chyba tyle, Olej milvus 15w40 filtr osso, silnik nie kopci ,nie ma z nim problemu  z wyjatkiem tego oleju.

Lekko olej cieknie spod korusu linki obrotomierza oraz pompy wtryskowej(uszczelka). Słyszałem , że mozna podkrecic pompe aby zwiekszyc cisnienie ale podobno na rozgrzany olej nie to pomaga. Myśle , ze jesli to nie wal i panewki to moze gdzies przewod olejowy moze byc nieszczelny lub na laczeniach przecieka. W planie mam zdajc miske , kupic pompe z gornej polki (hylmet lub oryginal za 190zl)  , sprawdzic przewody olejowe  pod cisnieniem , zlozyc wszystko, zalozyc filtr oleju i zalac lepszym olejem.

Sugestie mile widziane.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1004t    25

Witam. a zastanawiałeś sie moze ile powinien mieć według fabryki? Bo jak czytam w instrukcji mf 255 to pisze że: ciśnienie oleju przy 2000 obr/ min i temp oleju 77°C - 0,276MPa czyli 2,76 bara a na obrotach biegu jałowego - 0,138 MPa czyli 1,38 bara. Te silniki po prostu tak maja fabrycznie , ze nie potrzebuja az tak wielkiego cisnienia oleju jak C- 360 czy inne polskie wynalazki. Wiec moim zdaniem nie potrzebnie to wszystko podkrecałeś i rozbierałeś. Zostaw w oryginale wszystko a silnik bedzie lata chodził. U nas po remoncie silnik ma podobne cisnienie jak opisałeś i juz 1500 Mtg smiga bez problemów. Tak wiec nie rob na siłe z ferdka szesćdziesiątki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Nic jeszcze nie rozbierałem i nie podkręcałem. Od 1,5 roku tak jezdze z takim cisnieniem. Zalaje go jakims lepszym olejem i skoro to normalne to nie bede nic grzebał. Dzięki za odp.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robert1004t    25

ja mam turdusem zalany i na 250 godzin nie trzeba dolewac i nie jest taki czarny olej jak kiedys superol wiec polecam ten olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    2

Witam ponownie. Zalałem turdusem shpd i zmieniłem filtr , w efekcie po zagrzaniu silnik na wolnych obrotach ma 3,1bara , srednie i wysokie powyzej 4. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×