Skocz do zawartości

Pompa hydrauliczna dusi silnik < własny projekt maszyny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. wczoraj po długiej budowie po raz pierwszy uruchomiłem układarkę do krawężników. Silnik 3cyl Yanmar + pompa Hylmet Pz-kZ40 Rozdzielacz 4 sekcje 80L, Drugi 2 sekcje 60L w instalacji jest 6 siłowników + dwa silniki hydrauliczne. przed rozdzielaczami zastosowany jest zawór przelewowy . Za rozdzielaczami połączonymi szeregowo chłodnica hydrauliczna z przepływem do 100L/min następnie filtr 80L/min + zbiornik oleju hydraulicznego 25L. Wczoraj przy uruchomieniu bez dodania gazu dwa najciężej pracujące siłowniki pracowały bez problemu silniki hydrauliczne podobnie. Podczas drugiego uruchomienia przy ruchu sekcją rozdzielacza od siłownika zaczęło dusić silnik i niezależnie którym siłownikiem chce poruszyć zdusza silnik. Zawory przelewowe nie są wyregulowane i teraz zastanawiam się w czym problem. Może macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić ?

Opublikowano

Na mój rozum to silnik powinien mieć minimum 30KM aby z ledwością dawał rady... to tak jak byś c330 podłączył do cyklopa.. 

Albo drugie rozwiązanie zamontować mniejszą pompę. Nie 30cm3 tylko 15-20cm3 na jeden obrut.

Trzecie rozwiązanie to zmniejszyć ciśnienie pracy..

 

podaj jakie rozdzielacze zamontowałeś..

Opublikowano

Zastanawiam się nad założeniem przekładni pomiędzy pompa a silnikiem. Rozdzielacze podam wieczorem. Silnik odpala z pompa jak by jej nie było. Tylko dlaczego na początku chodziło wszystko ok a teraz nie. Mniejsza pompa mnie nie urządza bo silniki hydrauliczne będą obciążone i żeby dało radę wszystko

Opublikowano (edytowane)

silniki hydrauliczne chodzą dobrze problem pojawia się przy próbie ruchu jakiegokolwiek siłownika, nawet bez obciążenia. wszystko działało dobrze za pierwszym uruchomieniem siłowniki smykały aż miło przy kolejnych pojawił się problem.

Edytowane przez Chuck_M
Opublikowano

Chyba bez pomiaru ciśnienia się nie obejdzie proponuje zacząć mierzyć za koleją pierwszy rozdzielacz poszczególne sekcje ale to jak ci silniki działają to szukaj na tej sekcji po której zasterowaniu jest to ciśnienie wysokie. Nie napisałeś czy siłowniki są nowe czy jakiś odzysk? Kombinacji żeby to ustalić może być dużo. Jaki olej zalany bo taka pompa przy zbyt gęstym oleju małych siłownikach i przekrojach weży to zdrowo potrafi przytrzymać nawet na pusto

Opublikowano (edytowane)

Olej hydrauliczny to hl46 jeden z trzech możliwych dla pompy. Wąż ssawny jak i zasilający 3/4 połączenie pomiędzy rozdzielaczami to 5/8 powrót z pierwszego rozdzielacza 5/8 spiete z powrotem od drugiego 3/8 manometr na zaworze przelewowym pokazuje 100bar czasami 50bar i to jest dziwne dodam że drugi rozdzielacz dziwnie syczy. Wszystko jest nowe siłowniki są dość duże średnica cylindra ok 80mm zewnętrzna

Edytowane przez Chuck_M
Opublikowano

Jeśli rozdzielacz syczy, to znaczy, że olej przepuszcza zawór przelewowy. To znaczy, że któraś sekcja tego rozdzielacza jest przyblokowana. W pozycji "neutral" rozdzielacz nie ma prawa syczeć.

Jeśli syczy rozdzielacz, którym chcesz sterowac (ten od siłowników) i jednocześnie przydusza silnik, to znaczy, że jest ustawione zbyt duże ciśnienie zaworu przelewowego (przydusza silnik) a na sterowanej sekcji jest zbyt duży opór siłownika do ustawionego ciśnienia.

 

Nie napisałeś, kiedy syczy ten rozdzielacz, cały czas, czy przy sterowaniu ??

 

 

Opublikowano

Rozdzielacz syczy cały czas bez znaczenia czy nim pracuje czy nie. Siłowniki są na pierwszym rozdzielaczu który nie syczy i przy delikatnym ruszenia sekcji dosłownie 0.5cm zdusza silnik. Dołączyłem syczacy rozdzielacz działa tylko ten od siłowników i nie ma różnicy zmniejszenie ciśnienie na zaworze przelewowym i zobaczymy efekty. Zaczynam myśleć że pompa za duża ale dziwne bo bez problemu odpala jak by pompy nie było i bez ruchów chodzi bez problemu

Opublikowano (edytowane)

Szeregowy poprzez tuleje ciśnieniowa ale aktualnie działa tylko jeden ten od siłowników za rozdzielaczem chlodnica następnie filtr i zbiornik. Węże pomiędzy pompa a rozdzielaczem aż się prostuja przy jakim kolejek ruchu sekcja.



SUKCES!! Trochę mi z tym zeszło wyregulowalem zawory przelewowe i śmiga aż miło! Nie dusi silnika teraz podlaczenie drugi rozdzielacz i ustawie ciśnienia :)

Edytowane przez Chuck_M

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v