Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, zakupiłem Zetora 7540, mam problem z hydrauliką zewnętrzną. Przy prasie rolującej zauważyłem problem, który polega na bardzo szybkim podnoszeniu podbieracza i komory. Tak jakby za duże ciśnienie szło na hydraulikę zewnętrzną. Dźwignia mała od regulacji obiegu oleju zewnętrznego i wewnętrznego nie reaguje.

Rączka przy podnośniku od regulacji obiegu  chodzi luźna w jedna i w drugą stronę.

Opublikowano (edytowane)

Ciekawe jak ty chcesz zmierzyć wydajność? Zawory dławiące załóż im poi problemie.

Ostatecznie nawet we własnym zakresie możesz zrobić dławiki. Podkładki z mniejszymi niż przekrój króćca otworem.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

po pierwsze nie masz problemu z ciśnieniem a z wielkością przepływu, a to wiąże się z dużą  wydajnością pompy hydraulicznej .W tych Zetorach nie ma możliwości regulacji wielkości przepływu strumienia oleju w hydraulice zewnętrznej . Ta mała dźwigienka nie mażadnego wpływu na hydraulikę Zewnętrzną  reguluje jedynie szybkość podnoszenia podnośnika i szybkość  reakcji układu trójpunktowego  jak ustawisz ,powiedzmy tą średniej wielkości dźwignię w położenie D lub M -ale tu nie o to Tobie chodzi .

Możesz  albo wstawić szeregowo  regulator przepływu w przewód od podbieracza  ( dość kosztowne rozwiązanie ) albo zrobić taki patent ,że dopasować między końcówkę przewodu i wtyk gniazda , monetę z przewierconym małym  otworem- mialem tak w hydraulice przyczepy samozbierającej i działało . Zresztą w instrukcji obsługi sieczkarni jednorzędowej Pottinger MEX GT , tak każą dobierać wielkość otworu w kążku wstawionym w złączkę przewodu żeby za szybko nie reagowało sterowanie rurą wylotową .

 
 
 
 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc, będę musiał wstawić jednak tą monetę .Jeszcze mam jedno  pytanie związane z tym samym tematem, jak opuszczam np pustą przyczepę, domykam komore w prasie to żeby zamki się zatrzasneły , lub tłoczysko w przyczepie opadło do końca to muszę pare razy ruszyć wajchą od podnośnika inaczej nie opadnie, lub zgasić ciągnik. Czy coś u mnie jest nie tak , wajcha od podnośnika tylnego i od hydrauliki zewnętrznej to są  jakoś powiązane ze sobą. Dodam że opuszcza np na pusto przyczepę bardzo dobrze w prasie komora też się szybko domyka tylko staje tłok 3,4 cm od całkowitego opadnięcia.i wtedy muszę zgasić ciągnik lub poruszać 2 do 3 razy wajchą od tylnego podnośnika i się tłok przy przyczepie domknie całkowicie (opdnie). coś jest nie tak tylko gdzie tkwi problem.  

Opublikowano (edytowane)

ale to jak by była zapowietrzona to był by chyba problem też z podnoszeniem narzedzi  kipowaniem przyczep a problem jest tylko na samym końcu opuszczania, dodam że euro złączki i gniazdo przy ciągniku  tez wymienione na nowe . ciągnik nie ma wycieków widocznych na zewnątrz.  Może ktoś z was miał podobny problem, ?mógł by mnie naprowadzić na trop ,  jak ciągnik zgaszę to od razu opada np siłownik w przyczepie  jak kipuje. 

Edytowane przez norbi9032
Opublikowano

jak wiem to powinna być mała dziurka na korku a dokręcić lepiej mocniej bo by uciekł :) ja mam tak w wszystkich swoich ciągnikach nawet i korek od paliwa mam przewiercony tylko to od problemu z ssaniem 

Opublikowano

witam mam pytanie odnośnie zetora 7540E chodzi o załączanie napędu przedniego znajomy kupił niedawno takiego zetora i ten przycisk (pokrętło)przy wyłączonym napędzie jest w innej pozycji niz pozostałe(przekręcone w prawo ) i syczy powietrze a jak ustawi pokrętło w pozycji prostej to napęd mu działa nie wiem dlaczego ma to na odwrót niż w innych wersjach ma ktoś jakiś pomysł co jest przestawione ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v