Skocz do zawartości
norbi9032

Zetor 7540 za duża wydajność hydrauliki zewnętrznej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
norbi9032    3

Witam, zakupiłem Zetora 7540, mam problem z hydrauliką zewnętrzną. Przy prasie rolującej zauważyłem problem, który polega na bardzo szybkim podnoszeniu podbieracza i komory. Tak jakby za duże ciśnienie szło na hydraulikę zewnętrzną. Dźwignia mała od regulacji obiegu oleju zewnętrznego i wewnętrznego nie reaguje.

Rączka przy podnośniku od regulacji obiegu  chodzi luźna w jedna i w drugą stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    28

zmierz ciśnienie i wydajność na wyjściu i bedzie wiadomo a skoro regulator nie reaguje to trzebaby sie do niego dobrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Ciekawe jak ty chcesz zmierzyć wydajność? Zawory dławiące załóż im poi problemie.

Ostatecznie nawet we własnym zakresie możesz zrobić dławiki. Podkładki z mniejszymi niż przekrój króćca otworem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    59

po pierwsze nie masz problemu z ciśnieniem a z wielkością przepływu, a to wiąże się z dużą  wydajnością pompy hydraulicznej .W tych Zetorach nie ma możliwości regulacji wielkości przepływu strumienia oleju w hydraulice zewnętrznej . Ta mała dźwigienka nie mażadnego wpływu na hydraulikę Zewnętrzną  reguluje jedynie szybkość podnoszenia podnośnika i szybkość  reakcji układu trójpunktowego  jak ustawisz ,powiedzmy tą średniej wielkości dźwignię w położenie D lub M -ale tu nie o to Tobie chodzi .

Możesz  albo wstawić szeregowo  regulator przepływu w przewód od podbieracza  ( dość kosztowne rozwiązanie ) albo zrobić taki patent ,że dopasować między końcówkę przewodu i wtyk gniazda , monetę z przewierconym małym  otworem- mialem tak w hydraulice przyczepy samozbierającej i działało . Zresztą w instrukcji obsługi sieczkarni jednorzędowej Pottinger MEX GT , tak każą dobierać wielkość otworu w kążku wstawionym w złączkę przewodu żeby za szybko nie reagowało sterowanie rurą wylotową .

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbi9032    3

Dzięki wielkie za pomoc, będę musiał wstawić jednak tą monetę .Jeszcze mam jedno  pytanie związane z tym samym tematem, jak opuszczam np pustą przyczepę, domykam komore w prasie to żeby zamki się zatrzasneły , lub tłoczysko w przyczepie opadło do końca to muszę pare razy ruszyć wajchą od podnośnika inaczej nie opadnie, lub zgasić ciągnik. Czy coś u mnie jest nie tak , wajcha od podnośnika tylnego i od hydrauliki zewnętrznej to są  jakoś powiązane ze sobą. Dodam że opuszcza np na pusto przyczepę bardzo dobrze w prasie komora też się szybko domyka tylko staje tłok 3,4 cm od całkowitego opadnięcia.i wtedy muszę zgasić ciągnik lub poruszać 2 do 3 razy wajchą od tylnego podnośnika i się tłok przy przyczepie domknie całkowicie (opdnie). coś jest nie tak tylko gdzie tkwi problem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norbi9032    3

ale to jak by była zapowietrzona to był by chyba problem też z podnoszeniem narzedzi  kipowaniem przyczep a problem jest tylko na samym końcu opuszczania, dodam że euro złączki i gniazdo przy ciągniku  tez wymienione na nowe . ciągnik nie ma wycieków widocznych na zewnątrz.  Może ktoś z was miał podobny problem, ?mógł by mnie naprowadzić na trop ,  jak ciągnik zgaszę to od razu opada np siłownik w przyczepie  jak kipuje. 

Edytowano przez norbi9032

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

korek wlewu oleju ma być dokrecony w palcach a nie kluczem żeby powietrze zgromadzone w skrzyni miało gdzie uchodzić może tu tkwi twój problem :-D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

jak wiem to powinna być mała dziurka na korku a dokręcić lepiej mocniej bo by uciekł :) ja mam tak w wszystkich swoich ciągnikach nawet i korek od paliwa mam przewiercony tylko to od problemu z ssaniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom79    0

witam mam pytanie odnośnie zetora 7540E chodzi o załączanie napędu przedniego znajomy kupił niedawno takiego zetora i ten przycisk (pokrętło)przy wyłączonym napędzie jest w innej pozycji niz pozostałe(przekręcone w prawo ) i syczy powietrze a jak ustawi pokrętło w pozycji prostej to napęd mu działa nie wiem dlaczego ma to na odwrót niż w innych wersjach ma ktoś jakiś pomysł co jest przestawione ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
×