omega

fendt 309 lsa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
omega    0

witam planuje zakup fendta 309 lsa z rok 83r.. wyglad i tam techniczny wyglada na ok tylko jest mały problem z wrzucaniem ostatniego biegu delikatnie zgrzyta  ale nie wyskakuje...  Prosze o jakies wkazówki tej przyczyny....

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Pewnie synchronizator i są to drogie zeczy może ok 2tysiecy tak strzelam w sumie można z tym jeździć tylko bardzo przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

omega    0

a z czasem objawy moda sie dalej poszerzyc jakbym obecnej chwili tego nie wymienił?? a może oriendujesz sie ila wymiana tego kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Synchronizator do wymiany.Koszt tak jak wyżej ok.2 tyś zł.Można z tym jeździć jeśli zbytnio nie przeszkadza,tylko trzeba pamiętac o wysprzęglaniu.

Edytowano przez Zoch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
omega    0

ale to koszt już z robocizną?? a czym sie jeszcze rózni oznaczenie ls od lsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    921

Z robocizną to koło 4 tys :) A jak zajrzysz do skrzyni i się okaże że walnięty któryś z trybów? Jak chcesz ciągnik który będzie tani w naprawach to kup se pan ursusa 5714 i śpij spokojnie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i naprawiaj co sezon ? To, że części tanie to jedno, a drugie, że nie wytrzymałe. Fendt to marka i renoma która mało, która firma ma. Mam u siebie fendt 612 (lata 80) zrobiliśmy nim cięzkiej pracy z 1000mth i narazie nic. Dodam, że ciąga on kipe o ładowności 18, a teraz 20 ton. Jedynie przed kupnem był do wymiany tryb z synchronizatorem biegu wstecznego. Koszt nowego 3 tysiące.

Edytowano przez Damiankoss199495

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    921

Tylko wyobraź sobie sytuację że trafiasz na rempa: hamulce do roboty, w skrzyni 3 tryby do wymiany, pompa dogorywa, ze 2 czujniki trzeba zmienić po 300-500 zł za sztuke, do tego ze 2 łożyska w kole po 200 zł za sztuke i masz kosztów na ponad 20 tys zł. Za taką kase Ursusa 5714 zrobisz 5 razy.

 

A takie ględzenie że naprawy co sezon to sobie odpuść. Mam 2 sąsiadów co mają 5714. Jeden wymienił jakieś tam bzdety a drugi coś z podnośnikiem miał. Kilka lat już śmigają i nic się nie psuje. 

Edytowano przez pawelol111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Ja osobiście wolałbym pracować tym 309 z 83r. niż nowym ursusem.Niby moce podobne,a uciąg w polu nie do porównania,o komforcie nie wspomne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Ale nikt nie mówi o tym,że Fendt się nie psuje,bo to jest tylko maszyna i ma prawo czasami "zastrajkować" :D.Chodzi o to,że wiekszość z tych Fendtów ma przebiegi nie do osiągnięcia przez Ursusa,a jeśli nawet to przy x remontach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No i dobrze by było że jak się zepsuje to żeby się było w miarę łatwo dokonać do miejsca zepsucia nie wiem czy na to też patrzycie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    921

Ale nikt nie mówi o tym,że Fendt się nie psuje,bo to jest tylko maszyna i ma prawo czasami "zastrajkować" :D.Chodzi o to,że wiekszość z tych Fendtów ma przebiegi nie do osiągnięcia przez Ursusa,a jeśli nawet to przy x remontach.

 

No i tu zgoda. Ale pomyśl sobie: masz 15-20 ha i chcesz mocniejszy ciągnik od c360. Masz środków około 65 tys. Są to pieniądze ciułane ze 4 lata i masz jeszcze ze 3-4 tys na remont jakby coś padło + wymiana oleju. Ursus 5714 to prosty ciągnik, 80km, 4x35 śmiało pociągnie, agregat z siewnikiem również. Ryzyko awarii jest znikome. Nie padnie elektronika bo jej tam nie ma. Jakieś pierdoły najczęściej do wymiany. Na 200 mth rocznie to wystarczający ciągniczek. 

 

W Fendt byle czujnik i trzeba bulić. Tryby w skrzyni drogie, przekładki, podkładki cuda wianki. Po dużych przebiegach pompa na bank do wymiany - około 2,5 tys. I co najlepsze - byle mechanik nie naprawi elektroniki i skrzyni nie złoży. Trzeba mieć pojęcie bo jak się sterowniki popali to dopiero zaczną się koszty liczone w tysiącach. 

 

Można kupić Fendta jak stać na remonty. Jeśli nie - trzeba szukać prostych tanich w naprawach ciągników bo możliwe że trzeba dołożyć urobek z 2 lat żeby dalej takim Fendtem pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm, ale wykorzystanie mocy porównując fendta czy inne podobne klasowo marki do ursusa to niebo a ziemia. Naprawy w fendach są drogie, ale części te wytrzymują zdecydowanie dłużej. Jeżeli mówimy o 60+tysiącach złotych to ciężko kupić coś w ładnym stanie i z bóg wie jaką elektroniką. Ehr wychodziły od 90 albo w niektórcyh (chyba opcja) od 87. I uważam, że pada ona w sporadycznych przypadkach, a wygoda pracy jest nie do porównania. Ale każdy wybiera to co lubi i nikt tego nie zmieni. Możesz mieć pecha i w ursusa musisz wsadzić któryś tysiąc, ale to zależy oczywiście od przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
omega    0

dzięki panowie za porady.. jak narazie to kupiłem renault bez przodu która zastapi c 330...

i jeszcze sie zastanawian nad renault 4 cylindry a kolega namawia na 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

To gratulacje zakupu.Posłuchaj się kolegi i weś zwykła 6 zamiast 4 z turbinką.Nie spali więcej,a 6 to jednak 6 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
omega    0

tylko ta 6 ma ok 140 km a 4 by miała ok 90... a co do fendta to jest ciezko cos dobiero znaleśc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manius2707    0

Ja mam tego fendta 309 i mam takie pytanie ile on powinien mniej więcej palić bo dopiero go nabyłem i wydaje mi się że coś dużo pali???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Frontier    2

Pytam tu aby nie zakładać nowego tematu. Gdzie w Fendzie 309LS z 83 roku znajduje się korek spustu płynu chłodniczego z bloku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelol111
      Witam, mam prasę która posiada 3 przewody - podbierak, komora i załączanie siatki. W Fendt Farmer 312 mam tylko 2 pary wyjść hydraulicznych i standardową dźwignię do sterowania hydrauliką. Jak podłączyć i jak sterować każdym wyjściem żeby niezależnie działały wszystkie elementy prasy?
    • Przez _Marcin_
      Witam,
      Jak zdążyłem się zorientować nikt nie ma tej instrukcji. Wychodzę z propozycją aby się zrzucić i zakupić ją. Koszt na Allegro to 150 zł.
      Czekam na wasze opinie na ten temat.
       
      P.S.
      Jak coś to mam instrukcje obsługi po polsku w pdf do:
      1. Fendt Farmer 307Ci, 308Ci, 309Ci
      2. Fendt Vario 309, 310, 311, 312
    • Przez piotrslonski1
      Witam mam problem z podnośnikiem w fendt 308lsa 1989r problem polega na tym że podnośnik bardzo powoli opada i trzeba dopiero na nim stanąć żeby opadł całkowicie a drugi problem to gdy ciągnik jest zapalony to sam podnosi ramiona gdy ciągnik jest zapalony a gdy go zgasze to ramiona opadają BARDZO PROSZĘ O POMOC
    • Przez PronarekP5
      Witam od kilku dni boryka się z problemem słabo działającej bądź wogóle nie działającej hydrauliki i podnośnika, pieniącego się oleju i jeczenia w hydraulice - opuszczając podnośnik! Dodam że problem tkwi po stronie mechanicznej nie w elektronice. A zaczęło się od uszkodzonego czujnika pozycji podnośnika - po dźwignięciu doszedł podnośnik do końca i po chwili jęczenia (spowodowanym przeciskania oleju po dźwignięciu w max pozycje i nie rozłaczeniu ciśnienia) przestało ale i sam podnośnik nie chciał nawet opuścić mimo przełączania na mechaniczne sterowani(czytaj dźwignię hydrauliki) a teraz czasem idzie czasem nie i pieni się olej w zbiorniku. Dodam również że zdarza się powietrze w przewodach. Pozdrawiam i myślę że ktoś poradzi coś na co zwrócić uwagę i co sprawdzić... 
    • Przez Lee001
      Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.