Skocz do zawartości

Mam TD80D i przy włączniu WOM coś zgrzyta - wy też tak macie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
proszę o radę!

 

ja mam coś podobnego ;) znaczy mam new hollanda 70-56 bis i wydaje mi sie ze trzeba podciągnąć linkę od sprzęgła walka, tylko nie przesadzaj :D

Opublikowano
może macie rację

wiesz ja to jeszcze robie tak (tylko ze to jest traktor renault) zaciągam sprzęgło walka i włączam bieg wsteczny i cofam lekko i na 540 i wtedy bez zgrzytów załącza mi sie walek ,nie wiem czy to sie sprawdzi w twoim new hollandzie

Opublikowano

Widzę dobra kombinacje każdy ma jakiś sposób.

 

U mnie w Proxime 8441 było podobnie ze zgrzytało podczas włączania na rozłączonym sprzęgle, Ale wystarczyło podciągnąć linkę od sprzęgła i jest ok.

Opublikowano

@piotrkorol a może wyłącz i włącz jeszcze raz dźwignię wyboru zależne-niezależne i dopiero sprzęgło WOM, albo powtórz tą operację z dźwignią wyboru 540-1000. Bo może coś nie do końca jest zatrybione. Mi nic w TD80 nie zgrzyta, ale mam sprzęgło WOM dosyć mocno ustawione, bo sprężyna mocno trzyma.

Opublikowano

U mnie nie zgrzyta, ale najpierw trezba zaciagnac sprzeglo i wtedy powinno byc ok. A tak odnosnie sprzegla podczas nieuzywania WOM'u dzwignia przelaczania miedzy praca niezalezna i zwiazana z obrotami kol ciagnika powinna byc w pozycji neutralnej, a dzwignia sprzegla w pozycji gornej? Bo w instrukcji wyczytalem ze aby przedluzuc zywotnosc lozysk nalezy dzwignie sprzegla podniesc ale nie ma zaznaczonego dokladnie czy podniesc tylko troche czy przelaczyc ja w gorne polozenie, ale moim zdaniem chyba powinna byc w gornym polozeniu jak myslicie?

Opublikowano

u mnie przy rollerze wom włącza się mięciutko i bez żadnych zgrzytów (niezależne sprzęgło) ale jak zmieniam albo włączam dzwignią zmiany prędkości obrotowej z 540 na 1000 to coś zgrzyta:-(

Opublikowano
U mnie nie zgrzyta, ale najpierw trezba zaciagnac sprzeglo i wtedy powinno byc ok. A tak odnosnie sprzegla podczas nieuzywania WOM'u dzwignia przelaczania miedzy praca niezalezna i zwiazana z obrotami kol ciagnika powinna byc w pozycji neutralnej, a dzwignia sprzegla w pozycji gornej? Bo w instrukcji wyczytalem ze aby przedluzuc zywotnosc lozysk nalezy dzwignie sprzegla podniesc ale nie ma zaznaczonego dokladnie czy podniesc tylko troche czy przelaczyc ja w gorne polozenie, ale moim zdaniem chyba powinna byc w gornym polozeniu jak myslicie?

 

 

 

W moim TD80D jeździłem na początku z dźwignią w położeniu górnym ale jak mechanik wpadł na zmianę oleju po 50mtg to kazał ją mieć w dolnym. Bo podobno półsprzęgło może paść czy coś takiego. Co do instukcji to ja też tak wyczytałem ale nie wiem teraz czy słuchać mech czy instr.

Opublikowano

Kurde, mi jak odbierałem ciągnik to mechanik bez tłumaczenia zostawił w TD80 dźwignię sprzęgła w dolnej pozycji czyli praca (tak jak na piktogramach). Ale w instrukcji jest napisane, że na luz wajchę wyboru zal.-niezal. i dźwignię sprzęgła do góry. Ciekawe jak powinno być??

Opublikowano

no wlasnie nie wiadomo jak to powinno byc u mnie bylo zostawione w gornym polozeniu ale wysle jutro maila do dealera zapytam go jak to powinno byc jak bede cos wiedzial napisze na forum

Opublikowano

Dzis otrzymalem maila od dealera w sprawie WOM'u. Pytalem o jeszcze kilka spraw ktore moga zainteresowac uzytkownikow tych ciagnikow. Oto jego tresc:

"Jeżeli chodzi o WOM to tak: jeżeli dłuższy czas nie używamy wałka np przez

tydzień to tą dźwignię od sprzęgła podnosimy do góry aby zwolnić napięcie

łożyska oporowego wtedy wałek nam się kręci żeby wałek wogóle się nie kręcił

to: przestawiamy dźwignie wyboru napędu wałka ( od silnika - od kół) do

pozycji neutralnej czyli po środku i też zwalniamy dźwignię sprzęgła. Wtedy

mamy rozłączone koła zębate WOM i sprzęgło odpuszczone czyli łożysko oporowe

zluzowane.

 

Jeżeli chodzi o docieranie to te ciągniki są wstępnie dotarte ale najlepiej

ciągnikiem robić jakąś robotę tylko nie przeciążać, nie przegrzać, jak macie

jakieś pługi 3 skibowe zwykłe nie poszeżane to można nimi robić, np godzina

roboty pół przerwy.Jak jeździmy to na różnych obrotach a nie na stałych i

wtedy dociera cie wszystko."

 

Mysle ze to definitywnie wyjasnia sprawe tego ja ustawic dzwignie WOM'u i jak docierac ciagnik

Opublikowano

No to już jest jasne jak ustawić dźwignię sprzęgła WOM, dzięki za informację. A co do pługa 3-skibowego i docierania, to właśnie takim orałem ;). Ale silnik ledwo łapał temperaturę, więc pewnie spokojnie można by go trochę bardziej obciążyć na początku. Pozdrawiam

 

PS ostatnio sprawdziłem instrukcję i tam też jest napisane że w celu przedłużenia żywotności sprzęgła WOM należy dawać na luz wajchę wyboru zal.-niezal. i sprzęgło WOM na włączone (do góry).

Opublikowano
ej po to jest sprzęgło wałka, żeby je zaciągać przy włączaniu nie?no chyba że ja czegoś tu nie rozumiem :D

Ale nam chodzi o okresy dłuższego niekorzystania z WOM, wtedy lepiej sprzęgła WOM nie obciążać.

Opublikowano

Spojler w zadnym wypadku nie wolno włączac WOM'u bez sprzęgła!!! Chodzi o to ze jezeli przez długi czas WOM nie bedzie używany dzwignia sprzęgła powinna byc w górnym położeniu żeby nie chodziło wewnętrzne sprzęgiełko i nie wycierały sie łożyska oporowe i dodatkowo dzwidnia wyboru rodzaju pracy WOM'u powinna byc w połozeniu neutralnym. Jezeli bedziesz korzystał z WOM'u często jak np przy przywozeniu kukuryczy na kiszonke czy przy prasie zwijajacej dzwignia wyboru trybu pracy jest ustawiona na stałe i jej nie przełaczasz, a WOM włączasz i wyłaczasz tyko dzwignia sprzegła przesuwając ja do góry lub do dołu. Patrząc z drugiej strony jest tak ze gdy WOM jest wyłaczony tj. dzwignia wyboru trybu pracy (niezalezny czy sprzeżony z obrotem kół) jest w połozeniu neutralnym a dzwignia sprzęgła moze byc w połozeniu górnym lub dolnym i niezaleznie od jej połozenia wałek nie bedzie sie krecił, ale wlasnie aby nie wycierało sie łożysko oporowe powinna byc podniesiona do góry

Mam nadzieje ze wystarczająco jasno to napisałem ^_^

Opublikowano

u mnie tez to jest wiesz co mozesz zrobic pompe paliwowa wymienic u mnie bylo tak i juz nie skrzypi

pompa kosztuje kolo 1000zl u mnie bylo to za darmo bo byl na gwarancji

Opublikowano

Czy oprócz kolego co mówi, żeby szybko włączyć wałek, ma ktoś jeszcze jakies pomysły na zgrzytanie przy włączaniu WOM-u? Kończy mi się gwarancja i chciałbym to jakoś rozwiązać a nie usłyszeć z serwisu: Tak ma być. Sprzęgło miałem robione - zabrali mi ciągnik, rozpoławiali i coś w środku porobili bo ze sprzęgłem było coś nie tak. Więc to raczej wykluczam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v