Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam użytkowników, pisze z nadzieją że ktoś mi coś poradzi :)  Otóż dwa tygodnie temu zakupilem sama silvera 90, 1998 rok z uszkodzoną turbiną, liczyłem sie z tym bo wiedziałem o usterce przy zakupie, spadek mocy i ostre dymienie z wydechu. Po przywiezieniu ciągnika zaraz na nastepny dzien wymontowalem  ją i zawiozłem do regeneracji ( miała takie luzy że aż wirnik po brzegach pogieło ), między czasie wymieniłem olej w silniku, filtr oleju, filtry powietrza, przeregulowałem zawory i drobny przegląd. Odbieram naprawioną turbine, montuje i odpalam iii nadal dymi...  pojezdzilem wokół budynków i kopcenie jest cały czas. Nie takie jak przed remontem turbiny, kopci mniej ale nadal troche przykopca i po dodaniu gazu wiecej. Dodam że nie wchodzi na obroty jak powinien, tak jakby lekko przymulony był, ale silnik pracuje równo i dobrze. Kopci więc myśle co dalej robić, wyjąłem wtryski i wioze do regeneracji bo mówie pewnie leją i dlatego. Jestem w warsztacie mechanik sprawdza i rzeczywiście wszystkie 4 d*pa, leją. Ok zostawiłem u mechaniora za dwa dni przyjezdzam po gotowe naprawione. Załozylem i mówie teraz musi być ok, odpalam i co... to samo, kopci. Ręce opadły, dzwonie do "szpeca" od samów, kazał przywiezc pompowtryski, zawiozłem sprawdził wszystkie są ok, powiedział że może być przestawiony na zapłonie? Stwierdziłem żeby on to ustawił i ma przyjechać w tygodniu zerknąc na traktor, ustawić zapłon i sprawdzic ciśnienie w cylindrach. Myślalem ze moze góra silnika do roboty, głowica ale odmą/odmom nie dmucha także juz sam nie wiem :wacko: Troche sie rozpisalem ale chciałem problem opisać dość dokładnie. A więc, turbina zregenerowana, wtryski też, pompowtryski wporządku a ten kopci i nie specjalnie szybko na obroty wchodzi, poradzicie ludzie gdzie dalej grzebac i szukac przyczyn ? :wacko:  Z góry dzieku na wszelkie odpowiedzi i Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem czy to dobry kierunek ale czy sprawdzałeś drożność układu ssącego i wydechu. Poodkrecaj niech na chwilę na próbę pochodzi pociagnie powietrze bezpośrednio na turbine i bezpośrednio spaliny bo jakby wydech sie zapchał.

Opublikowano

Agrotech1111- kopci na niebiesko

 

Kristoffer- ukladu ssącego nie sprawdzalem ale wydech i kolektor wydechowy tak, jak wyjmowalem turbine to mialem to wymontowane , ślady po oleju były na pierwszym kolektorze wydechowym od strony turbiny/ przodu ciągnika, poza tym sucho

 

Damianbor- tłumik wyjąłem i wydech i wszędzie sucho, jedynie były slady oleju jak wyżej napisałem.

 

Sam nie wiem co myśleć, wygląda to jakby za dużo paliwa dostawał i nie przepalał tego bo nie dość że kopci to jakby dobrze na obroty nie wchodził, nie jezdzi żwawo jak powinien :mellow:

Opublikowano

Niebieski to olej. Ściągnij caly wydech zaraz za turbina i odpal i zobacz jaki dym z turbo poleci. Może tez być tak ze turbo po regeneracji ale będzie musiało wrócić z powrotem xo często sie zdarza.

Opublikowano (edytowane)

Dobra koledzy zdaje sie że problem prawie rozwiązany, przyjechal dzisiaj do mnie ten szpec i ustawił zapłon i teraz ładnie pracuje i wchodzi na obroty ale kopcić nadal przykopca po dodaniu gazu na czarno biało, może na niebiesko mi sie zdawało albo tez tak bylo juz teraz sam jestem skołowany. Co wiecej dopatrzył sie że pod wtryskami nie ma chłodniczek ( wysokie podkładki jakby kielichy ) który być powinny a ktoś sobie zastąpil je miedzianymi grubszymi podkładkami które są duże niższe. Z tego powodu wtrysk za nisko wchodzi i nie prawidlowo rozpyla rope co wiecej bez tych oryginalnych chlodniczek/kielichów na ktore sie go najpierw nasadza a potem w silnik wkłada w niedługim czasie przegrzewałby sie i popsuł na nowo. W poniedziałek bede miał załatwione używki i wtedy już powinno być ok. Nie wiedzialem o tym bo pierwszy raz skusiłem sie na sama. Widocznie poprzedni własciciel próbował już coś wczesniej rzezbić z pompowtryskami i zle je ustawił, wkrecił jak szło czyli zapłon poprzestawiał. Może na przyszłośc komuś sie to przyda też bo w poprzednich modelach czyli explorer antares tiger z tego co mechanik mówil są znaki na pompowtryskach jak ustawić a w silverach nie ma i trzeba przyrządem jakims z laserkiem mierzyc ( wyglada jak pistolet ) temperature na cylindrach i poszczególnie do każdego pompowtrysku na danym cylindrze przestawia sie go na śrubach na boki co za tym idzie ustawiacie dawke paliwa podłóg temperatury jakie nam ten przyrząd pokazuje. Pogmatfane troche no ale... podłaczył też go pod komputer i powiedział że wszystko wporządku. Zobaczymy co bedzie w poniedzialek jak założe te gówienka pod wtryski i pójdzie w pole <_<

Edytowane przez arturwojtowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v