Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Malowałem maskę w C-330 i poodkręcałem lampy ale wcześnie porobiłem zdjęcia żeby wiedzieć jak to potem podłączyć ;) i wszystko podłączyłem jak ma być i w jednej lampie nie był minusa i gorzej świeciła praktycznie wo gule ale zanim ja sie skapłem ze tylko nie mam minusa to obleciałem puł instalacji w traktorze :rolleyes: mieliście kiedyś takie coś żeby lampa świeciła na dwóch plusach mam normalne żarówki R2 :)

Opublikowano

Ale tylko w jednej lampie nie było masy najpier myślałem że jest złe przewodzenie prądu ale sprawdziłem miernikiem i był OK. Zmieniałem też żarówkę ale tak samo dopiero na końcu pociądłem troche kabelka od drugiej lampy z minusem i działało :rolleyes: Wystarczyło trochę pokręcić lampą i już działało ;):) To co powinienem sprawdzić najpierw sprawdziłęm na końcu i straciłęm troche czasu. Ale człowiek sie uczy całe życie :)

Opublikowano

a ja w zetorze też mam tak że jedna lampa świeci lepiej a druga gorzej ale na "długich" .Musze sprawdzić czy czasem nie ma tak jak u ciebie @c330ursus

Opublikowano

W zetorach serii 52, 72 kostki do żarówek sprawiają problemy, przegrzewają się styki, gorszy kontakt i słabiej świeci. Zmieniłem na takie jak w dużym fiacie i już nie ma problemu.

Opublikowano

To że przewodzenie masy jest po obudowie jest spoko bo nie trzeba ciągnąć kolejnego kabla. Ale tak jak jest to na maskach w ciagnikach to czasem masa ginie , bo połączenie kabiny z cała rama może odbywać się przez zawiasy, które mogą być juz luźne , albo dobrze nasmarowane, co powoudje przerwe. Reszta maski jest polakierowana i już nie mamy masy tylko choinke w lampach. Ja zawsze przyczepiam kawałek kabla do ramy i maski aby bez wzgledu na mocowanie jej masa nie gineła. Należy dać taki zapas tego przewodu aby przy otwieraniu maski nie przerwać go.

Opublikowano

A czy wpływ na ładowanie alumulatorów w 385 może miec brak "warkocza" łączącego kabinę z ramą/korpusem ?

bo u mnie w 80 nie ma czagos takiego a widze ze w innych jest a na dodatek gdy wciskam lekko nozny gaz to światła przez ułamek sekundy swiecą jasniej - czy to przez brak tego warkocza ?

Opublikowano

To ja miałem małą przygodę tak o godzinie 11 w nocy, tylko że Pronarem. Pracowałem na pełnym oświetleniu roboczym i nagle ciemność. Zostały mi jedynie światła mijania + lampka w środku kabiny. Dojechałem jakoś do gospodarstwa, i na następny dzień szukałem przyczyny. Powymieniałem bezpieczniki od świateł roboczych i nic. Po 2 dniach postanowiliśmy zdjąć panel w kabinie i okazało się że kostki się zakurzyły i przewody nie łączyły.

Opublikowano

Zalecane aby maska miała dobry styk z korpusem ciągnika -przewód i wtedy mniej niespodzianek- dodatkowo nie zaszkodzi przeczyścić pola stykowe reflektorów.Mało kto pamieta o skrzynce bezpieczników uzyć bezpieczników ceramicznych a nie tych aluminiowych...syf.. tak naprawdę za stan instalacji też odpowiada stacyjka...zasilanie świateł mijania i długich -zastosowanie przekaźników -nie wypalają sie styki jak i też świateł dodatkowych Halogeny -tylko przekażniki bo prąd załączenia jest minimalny a elementem wykonawczym jest pole styku przekaźnika -ma odpowiednią wytrzymałość prądową

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napisze tutaj, myślę ze autor tematu się nie obrazi. Mam problem w c330, ze światłami, światła pozycyjne zaczęły mi mrugać wraz z oświetleniem dwuwskaźnika, a gdy dodam gazu to problem ustaje, co może być tego przyczyną, dodam że reszta elektryki działa poprawnie.

Opublikowano

Ale mrugają w rytm obrotów silnika? Sprawdź bezpiecznik czy nie jest luźny, połączenia przewodów przy skrzynce bezp jak i przy stacyjce, jeżeli mrugają w rytm obr to do sprawdzenia szczotki w prądnicy

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no tak mruganie jest rytmiczne, szczotki chyba nic do tego nie mają bo światła drogowe świecą normalnie, wiec jutro sprawdzę przewody, czy sie nie poluzowały.

Opublikowano

styki na skrzynce bezpieczników-do czyszczenia oraz jesli masz bezpiecznik aluminiowy-styki wyrzuć to pieroństwo i kup ceramiczne.

 

ps aby wykluczyć niekontrolowane przebicie do masy od tyłu ciagnika odepnij zasilanie na błotniku -pozycyjne tył i juz bedziesz wiedział gdzie problem-przód czy tył ,nie mozna wykluczyć też wypalonego styku w stacyjce- aby to wyeliminowac odpiąc kabel z stacyjki i na chwilkę połaczyć np z styk 30

Opublikowano

Cześć mam problem ze światłami w moim ursusie.Wszystko było dobrze dopóki nie ściągnąłem maski bo wymieniałem uszczelkę pod głowica ale mniejsza z tym i gdy już założyłem maskę i sprawdziłem czy są światła to okazało się że brakuje jednego światła mijania.Wszystko już sprawdziłem i nie wiem co mam dalej robić.Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia samej żarówki, podłącz ją bezpośrednio pod prą, np pod prostownik,bo nieraz włókno jest dobre a przerwa jest w oprawce

Opublikowano

skoro zdejmowałes maskę i niema świateł mijania to:

 

- sprawdz bezpiecznik od tego obwodu

- sprawdzić złacze w masce-koło atrapy pewnie sie poluzowało albo urwało,nie sadzę aby obydwa leflektory swiatła mijania padły-przepalenie żarnika

- ewentualnośc druga wypiety kabel przy stacyjce

Opublikowano

więc już wiadomo albo suwka albo żarówka :)

ps

dobrze mieć tz masę na kablu od maski do korpusu .. bo jak się okazuje i sprawdzone ..zarówki się nie palą -testowałem u siebie ps zaczepy maski korodują i jak sie okazuje ma to wpływ na zywotnosc zarówki, maska musi mieć stabilność nie tz kołysanie latanie

Opublikowano

U mnie jest taki problem. Brakuje świateł tylnych gdy mam włączone na stacyjce pozycyjne oraz drogowe natomiast gdy mam włączone światła mijania tylne pozycyjne zaczynają się palić. Najlepsze jest to że wtedy nie ma przednich mijania gdy tylnie się świecą. Jaka może być przyczyna? Stacyjka może mieć winę?

Opublikowano

Witam 

Mam problem ze światłami w ursusie c330. Problem jest taki że jak włączę światła krótkie i długie to żarówka oświetla pół lampy. Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v