Polecane posty

radmzes    43

Witam.

 

Mam nadziej, że umieszczam temat w dobrym miejscu.

 

Mam MF 3645 i klimatyzacja w nim nie działa, byłem z tym u mechanika sprawdził i powiedział, że sprężarka jest zatarta można ją zregenerować, cały koszt naprawy płukanie klimatyzacji, napełnienie i odgrzybienie miało by wynieść około 1500-2000zł moim zdanie to trochę za drogo. Nowa sprężarka kosztuje około 1500zł.

 

http://www.agro-technika.com.pl/product-pol-12775-sprezarka-klimatyzacji-MF-Massey-Ferguson-serie-3000-4000-5000-6000-8000.html

 

 

Moje pytania brzmią.

 

Co o tym koledzy myślicie, miał ktoś podobne doświadczenia?

Ile by mogła kosztować regeneracja takiej sprężarki?

Warto szukać używanej, albo jakiegoś tańszego zamiennika, a może pasuje jakaś od samochodu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Regeneracja połowe ceny nowej +- ale płukanie układu cię nie ominie a to takie tanie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Nie wiadomo czy po drodze coś jeszcze nie wyskoczy np chłodnica czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

boku27    222

A na 100% sprężarka jest zatarta ?? Bo że klima nie działą to może być kilka przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Raczej tak o ile pamiętam jak ją sprawdzał to wgl ruszyć się dała, a w układzie wgl czynnika nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Trzeba było spróbować na krótko ją podłączyć i zobaczyć co się stanie Bo min jak nie ma czynnika to też nie ruszy sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

podłączyć bezpośrednio prąd pod sprzęgło które ją załącza i rozłącza. A na chłopski rozum gdyby była sprężarka zatarta to by pasek się nie palił ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Pasek nie paliłby się, gdyż tam jest sprzęgło które rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ale jak ciągnik będzie chodził i poda prąd na sprzęgło to będzie widać czy chodzi czy się pali pasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Już rozumiem Kolego dziś to postaram się sprawdzić.

 

 

Połączone

 

 

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? smile.png

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Jedź teraz na napełnienie ewentualnie szczelność układu. A jeżeli w ukłądzie jest czynnik to masz walnięty czujnik który odpowiada za niezamarzanie układu. Czyli idzie zaoszczędziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Czynnika w układnie nie ma. Na regeneracji sprężarki zaoszczędziłem bo chodzi.

 

Kolego powiedz mi jeszcze czy w sprężarce powinien być olej? I jak to sprawdzić? U góry kompresora jest śruba tak jakby wlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Oj takich szczegółów to ja już nie wiem. Podjedź teraz tam gdzie nabijają klimę i się dowiesz wszystkiego. Tylko musisz wiedzieć ile czynnika ma być w układzie.

 

Do moderatora : Ty byś lepiej Yancentego pilnował bo często pisze post pod postem i jakoś nikt nie ma odwagi zwrócić mu uwagę a nie ostrzeżeniami tu wyjeżdżasz. Pozdrawiam

Edytowano przez boku27
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Właśnie byłem się umówić na sprawdzenie szczelności, ale muszę wiedzieć ile ma być czynnika w układzie. Skąd taką informację zdobyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Kolego ja zadzwoniłem do korbanków i się dowiedziałem że w moim 6180 powinno być 1,7L  - trochę kasy na to idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Ok dzięki, spróbuje też tak zrobić. Tzn. ile Cię to kosztuje dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? :)

 

W jaki sposób ten mechanik sprawdził, że sprężarka jest zatarta? Podłączył maszynę i sprawdzał ciśnienia?

Oleju sam nie sprawdzisz bo krąży on razem z czynnikiem chłodzącym i można go sprawdzić tylko za pomocą maszyny jak się odsysa czynnik.

Czynnika wg. katalogu Bepco powinno być 1,2kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Nie po prostu wziął ręką chciał przekręcić i nie dało rady, a ja jak ją teraz pod prąd podłączyłem bezpośrednio to ruszyła i teraz kręci się nawet jak ręką się weźmie wtedy widocznie jak on sprawdzał to się pewnie za piekło coś i nie można było ruszyć tak na sucho.

 

Kolego to jest pewna informacja co do tego czynnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Jedź do kogoś kto ogarnia klime a nie jakiegoś stodołowego mechanika.

Jak nie ma czynnika to nie ma też smarowania i szybko można sprężarkę zatrzeć.

1,2kg podaje katalog bepco, ale w serwisie klimy na maszynie powinni mieć katalog z danymi do większości pojazdów, przynajmniej maszyna texa ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    43

Jej chyba nie można nawet załączyć ze środka kabiny tzn jest pokrętło, ale nie ma żadnej reakcji i dlatego wydaje mi się, że tylko za stała się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    152

Jak nie będzie czynnika to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć sprężarki żeby jej nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    41

Jakie masz złączki przy ciągniku do napełnania klimy, na gwint czy szybkozłączki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dereniek
      Witam mam pytanie odnośnie trojdzialu, po dobrym rozgrzaniu sie ciagnika wspomaganie słabnie i czytałem gdzieś na forum ,ze trójdział może być przypchany, i tu moje pytanie czy to jest ten dzielnik pod maską i jak sprawdzić czy jest dobry ,jak go wyczyścić, zdj:

    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was mam problem z ciagnikiem dymi na bialo na kazdych obrotch jak parowóz z tego łaczenia tłumnika a turba leci olej a z silnika nie ubywa 30 min pracował przez ten czas co dymił na biało i nie wiem czy to może być uszczelka pod głowicą czy wtryski lub turbina dodam ze jak narazie moc ma a oleju nie ubyło może  30ml 
      Co to może być ze dymi na biało?
    • Przez marcin00
      Witam. Mam problem z moim MF bo coś szwankują mi hamulce. Mam go już z 4 lata i wszystko było ok i nagle pedał hamulca zrobił się miękki i wpada w podłogę. Hamować coś tam hamuje ale to już nie jest to. I teraz takie pytanie za co najpierw się złapać bo tu są chyba te hamulce hydrauliczne bez zbiorniczka i wogole nie tak jak w moim starym ursusie 1012. I tak naprawdę nigdy nie miałem doczynienia z takimi hamulcami. Szukałem czegoś na forum i w Googlach ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Teraz jesień jeszcze przemęczenie ale na wiosnę pasuje to ogarnąć.
    • Przez Maximus13
      Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 
    • Przez Bern
      Witam, jakie powinny być luzy zaworu ssącego i wydechowego w Massey Ferguson 3680? 1990r silnik Valmet, sisu 612DS
      Oraz chciałbym zapytać czy można gdzieś kupić katalog części MF 3680 w języku polskim?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.