Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
3645
radmzes    40

Witam.

 

Mam nadziej, że umieszczam temat w dobrym miejscu.

 

Mam MF 3645 i klimatyzacja w nim nie działa, byłem z tym u mechanika sprawdził i powiedział, że sprężarka jest zatarta można ją zregenerować, cały koszt naprawy płukanie klimatyzacji, napełnienie i odgrzybienie miało by wynieść około 1500-2000zł moim zdanie to trochę za drogo. Nowa sprężarka kosztuje około 1500zł.

 

http://www.agro-technika.com.pl/product-pol-12775-sprezarka-klimatyzacji-MF-Massey-Ferguson-serie-3000-4000-5000-6000-8000.html

 

 

Moje pytania brzmią.

 

Co o tym koledzy myślicie, miał ktoś podobne doświadczenia?

Ile by mogła kosztować regeneracja takiej sprężarki?

Warto szukać używanej, albo jakiegoś tańszego zamiennika, a może pasuje jakaś od samochodu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Regeneracja połowe ceny nowej +- ale płukanie układu cię nie ominie a to takie tanie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Nie wiadomo czy po drodze coś jeszcze nie wyskoczy np chłodnica czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

boku27    222

A na 100% sprężarka jest zatarta ?? Bo że klima nie działą to może być kilka przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Raczej tak o ile pamiętam jak ją sprawdzał to wgl ruszyć się dała, a w układzie wgl czynnika nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Trzeba było spróbować na krótko ją podłączyć i zobaczyć co się stanie Bo min jak nie ma czynnika to też nie ruszy sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

podłączyć bezpośrednio prąd pod sprzęgło które ją załącza i rozłącza. A na chłopski rozum gdyby była sprężarka zatarta to by pasek się nie palił ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ale jak ciągnik będzie chodził i poda prąd na sprzęgło to będzie widać czy chodzi czy się pali pasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Już rozumiem Kolego dziś to postaram się sprawdzić.

 

 

Połączone

 

 

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? smile.png

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Jedź teraz na napełnienie ewentualnie szczelność układu. A jeżeli w ukłądzie jest czynnik to masz walnięty czujnik który odpowiada za niezamarzanie układu. Czyli idzie zaoszczędziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Czynnika w układnie nie ma. Na regeneracji sprężarki zaoszczędziłem bo chodzi.

 

Kolego powiedz mi jeszcze czy w sprężarce powinien być olej? I jak to sprawdzić? U góry kompresora jest śruba tak jakby wlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Oj takich szczegółów to ja już nie wiem. Podjedź teraz tam gdzie nabijają klimę i się dowiesz wszystkiego. Tylko musisz wiedzieć ile czynnika ma być w układzie.

 

Do moderatora : Ty byś lepiej Yancentego pilnował bo często pisze post pod postem i jakoś nikt nie ma odwagi zwrócić mu uwagę a nie ostrzeżeniami tu wyjeżdżasz. Pozdrawiam

Edytowano przez boku27
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Właśnie byłem się umówić na sprawdzenie szczelności, ale muszę wiedzieć ile ma być czynnika w układzie. Skąd taką informację zdobyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Kolego ja zadzwoniłem do korbanków i się dowiedziałem że w moim 6180 powinno być 1,7L  - trochę kasy na to idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Ok dzięki, spróbuje też tak zrobić. Tzn. ile Cię to kosztuje dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? :)

 

W jaki sposób ten mechanik sprawdził, że sprężarka jest zatarta? Podłączył maszynę i sprawdzał ciśnienia?

Oleju sam nie sprawdzisz bo krąży on razem z czynnikiem chłodzącym i można go sprawdzić tylko za pomocą maszyny jak się odsysa czynnik.

Czynnika wg. katalogu Bepco powinno być 1,2kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Nie po prostu wziął ręką chciał przekręcić i nie dało rady, a ja jak ją teraz pod prąd podłączyłem bezpośrednio to ruszyła i teraz kręci się nawet jak ręką się weźmie wtedy widocznie jak on sprawdzał to się pewnie za piekło coś i nie można było ruszyć tak na sucho.

 

Kolego to jest pewna informacja co do tego czynnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Jedź do kogoś kto ogarnia klime a nie jakiegoś stodołowego mechanika.

Jak nie ma czynnika to nie ma też smarowania i szybko można sprężarkę zatrzeć.

1,2kg podaje katalog bepco, ale w serwisie klimy na maszynie powinni mieć katalog z danymi do większości pojazdów, przynajmniej maszyna texa ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Jej chyba nie można nawet załączyć ze środka kabiny tzn jest pokrętło, ale nie ma żadnej reakcji i dlatego wydaje mi się, że tylko za stała się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Jak nie będzie czynnika to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć sprężarki żeby jej nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Jakie masz złączki przy ciągniku do napełnania klimy, na gwint czy szybkozłączki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.