Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
3645

radmzes    40

Witam.

 

Mam nadziej, że umieszczam temat w dobrym miejscu.

 

Mam MF 3645 i klimatyzacja w nim nie działa, byłem z tym u mechanika sprawdził i powiedział, że sprężarka jest zatarta można ją zregenerować, cały koszt naprawy płukanie klimatyzacji, napełnienie i odgrzybienie miało by wynieść około 1500-2000zł moim zdanie to trochę za drogo. Nowa sprężarka kosztuje około 1500zł.

 

http://www.agro-technika.com.pl/product-pol-12775-sprezarka-klimatyzacji-MF-Massey-Ferguson-serie-3000-4000-5000-6000-8000.html

 

 

Moje pytania brzmią.

 

Co o tym koledzy myślicie, miał ktoś podobne doświadczenia?

Ile by mogła kosztować regeneracja takiej sprężarki?

Warto szukać używanej, albo jakiegoś tańszego zamiennika, a może pasuje jakaś od samochodu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

markus1    2

Regeneracja połowe ceny nowej +- ale płukanie układu cię nie ominie a to takie tanie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Nie wiadomo czy po drodze coś jeszcze nie wyskoczy np chłodnica czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


boku27    222

A na 100% sprężarka jest zatarta ?? Bo że klima nie działą to może być kilka przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Raczej tak o ile pamiętam jak ją sprawdzał to wgl ruszyć się dała, a w układzie wgl czynnika nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boku27    222

Trzeba było spróbować na krótko ją podłączyć i zobaczyć co się stanie Bo min jak nie ma czynnika to też nie ruszy sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


boku27    222

podłączyć bezpośrednio prąd pod sprzęgło które ją załącza i rozłącza. A na chłopski rozum gdyby była sprężarka zatarta to by pasek się nie palił ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


radmzes    40

Pasek nie paliłby się, gdyż tam jest sprzęgło które rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boku27    222

Ale jak ciągnik będzie chodził i poda prąd na sprzęgło to będzie widać czy chodzi czy się pali pasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Już rozumiem Kolego dziś to postaram się sprawdzić.

 

 

Połączone

 

 

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? smile.png

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boku27    222

Jedź teraz na napełnienie ewentualnie szczelność układu. A jeżeli w ukłądzie jest czynnik to masz walnięty czujnik który odpowiada za niezamarzanie układu. Czyli idzie zaoszczędziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Czynnika w układnie nie ma. Na regeneracji sprężarki zaoszczędziłem bo chodzi.

 

Kolego powiedz mi jeszcze czy w sprężarce powinien być olej? I jak to sprawdzić? U góry kompresora jest śruba tak jakby wlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boku27    222

Oj takich szczegółów to ja już nie wiem. Podjedź teraz tam gdzie nabijają klimę i się dowiesz wszystkiego. Tylko musisz wiedzieć ile czynnika ma być w układzie.

 

Do moderatora : Ty byś lepiej Yancentego pilnował bo często pisze post pod postem i jakoś nikt nie ma odwagi zwrócić mu uwagę a nie ostrzeżeniami tu wyjeżdżasz. Pozdrawiam

Edytowano przez boku27
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Właśnie byłem się umówić na sprawdzenie szczelności, ale muszę wiedzieć ile ma być czynnika w układzie. Skąd taką informację zdobyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

slajders25    11

Kolego ja zadzwoniłem do korbanków i się dowiedziałem że w moim 6180 powinno być 1,7L  - trochę kasy na to idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Ok dzięki, spróbuje też tak zrobić. Tzn. ile Cię to kosztuje dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? :)

 

W jaki sposób ten mechanik sprawdził, że sprężarka jest zatarta? Podłączył maszynę i sprawdzał ciśnienia?

Oleju sam nie sprawdzisz bo krąży on razem z czynnikiem chłodzącym i można go sprawdzić tylko za pomocą maszyny jak się odsysa czynnik.

Czynnika wg. katalogu Bepco powinno być 1,2kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Nie po prostu wziął ręką chciał przekręcić i nie dało rady, a ja jak ją teraz pod prąd podłączyłem bezpośrednio to ruszyła i teraz kręci się nawet jak ręką się weźmie wtedy widocznie jak on sprawdzał to się pewnie za piekło coś i nie można było ruszyć tak na sucho.

 

Kolego to jest pewna informacja co do tego czynnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Jedź do kogoś kto ogarnia klime a nie jakiegoś stodołowego mechanika.

Jak nie ma czynnika to nie ma też smarowania i szybko można sprężarkę zatrzeć.

1,2kg podaje katalog bepco, ale w serwisie klimy na maszynie powinni mieć katalog z danymi do większości pojazdów, przynajmniej maszyna texa ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radmzes    40

Jej chyba nie można nawet załączyć ze środka kabiny tzn jest pokrętło, ale nie ma żadnej reakcji i dlatego wydaje mi się, że tylko za stała się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Jak nie będzie czynnika to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć sprężarki żeby jej nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ppiotr    28

Jakie masz złączki przy ciągniku do napełnania klimy, na gwint czy szybkozłączki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×