Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
3645
radmzes    40

Witam.

 

Mam nadziej, że umieszczam temat w dobrym miejscu.

 

Mam MF 3645 i klimatyzacja w nim nie działa, byłem z tym u mechanika sprawdził i powiedział, że sprężarka jest zatarta można ją zregenerować, cały koszt naprawy płukanie klimatyzacji, napełnienie i odgrzybienie miało by wynieść około 1500-2000zł moim zdanie to trochę za drogo. Nowa sprężarka kosztuje około 1500zł.

 

http://www.agro-technika.com.pl/product-pol-12775-sprezarka-klimatyzacji-MF-Massey-Ferguson-serie-3000-4000-5000-6000-8000.html

 

 

Moje pytania brzmią.

 

Co o tym koledzy myślicie, miał ktoś podobne doświadczenia?

Ile by mogła kosztować regeneracja takiej sprężarki?

Warto szukać używanej, albo jakiegoś tańszego zamiennika, a może pasuje jakaś od samochodu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Regeneracja połowe ceny nowej +- ale płukanie układu cię nie ominie a to takie tanie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Nie wiadomo czy po drodze coś jeszcze nie wyskoczy np chłodnica czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

boku27    222

A na 100% sprężarka jest zatarta ?? Bo że klima nie działą to może być kilka przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Raczej tak o ile pamiętam jak ją sprawdzał to wgl ruszyć się dała, a w układzie wgl czynnika nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Trzeba było spróbować na krótko ją podłączyć i zobaczyć co się stanie Bo min jak nie ma czynnika to też nie ruszy sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

podłączyć bezpośrednio prąd pod sprzęgło które ją załącza i rozłącza. A na chłopski rozum gdyby była sprężarka zatarta to by pasek się nie palił ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ale jak ciągnik będzie chodził i poda prąd na sprzęgło to będzie widać czy chodzi czy się pali pasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Już rozumiem Kolego dziś to postaram się sprawdzić.

 

 

Połączone

 

 

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? smile.png

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Jedź teraz na napełnienie ewentualnie szczelność układu. A jeżeli w ukłądzie jest czynnik to masz walnięty czujnik który odpowiada za niezamarzanie układu. Czyli idzie zaoszczędziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Czynnika w układnie nie ma. Na regeneracji sprężarki zaoszczędziłem bo chodzi.

 

Kolego powiedz mi jeszcze czy w sprężarce powinien być olej? I jak to sprawdzić? U góry kompresora jest śruba tak jakby wlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Oj takich szczegółów to ja już nie wiem. Podjedź teraz tam gdzie nabijają klimę i się dowiesz wszystkiego. Tylko musisz wiedzieć ile czynnika ma być w układzie.

 

Do moderatora : Ty byś lepiej Yancentego pilnował bo często pisze post pod postem i jakoś nikt nie ma odwagi zwrócić mu uwagę a nie ostrzeżeniami tu wyjeżdżasz. Pozdrawiam

Edytowano przez boku27
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Właśnie byłem się umówić na sprawdzenie szczelności, ale muszę wiedzieć ile ma być czynnika w układzie. Skąd taką informację zdobyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Kolego ja zadzwoniłem do korbanków i się dowiedziałem że w moim 6180 powinno być 1,7L  - trochę kasy na to idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Ok dzięki, spróbuje też tak zrobić. Tzn. ile Cię to kosztuje dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? :)

 

W jaki sposób ten mechanik sprawdził, że sprężarka jest zatarta? Podłączył maszynę i sprawdzał ciśnienia?

Oleju sam nie sprawdzisz bo krąży on razem z czynnikiem chłodzącym i można go sprawdzić tylko za pomocą maszyny jak się odsysa czynnik.

Czynnika wg. katalogu Bepco powinno być 1,2kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Nie po prostu wziął ręką chciał przekręcić i nie dało rady, a ja jak ją teraz pod prąd podłączyłem bezpośrednio to ruszyła i teraz kręci się nawet jak ręką się weźmie wtedy widocznie jak on sprawdzał to się pewnie za piekło coś i nie można było ruszyć tak na sucho.

 

Kolego to jest pewna informacja co do tego czynnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Jedź do kogoś kto ogarnia klime a nie jakiegoś stodołowego mechanika.

Jak nie ma czynnika to nie ma też smarowania i szybko można sprężarkę zatrzeć.

1,2kg podaje katalog bepco, ale w serwisie klimy na maszynie powinni mieć katalog z danymi do większości pojazdów, przynajmniej maszyna texa ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    40

Jej chyba nie można nawet załączyć ze środka kabiny tzn jest pokrętło, ale nie ma żadnej reakcji i dlatego wydaje mi się, że tylko za stała się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Jak nie będzie czynnika to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć sprężarki żeby jej nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Jakie masz złączki przy ciągniku do napełnania klimy, na gwint czy szybkozłączki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
    • Przez Trewq
      Witam
       
      Mam następujący problem rozładował mi się akumulator podładowałem go ale teraz cały czas świeci mi się kontrolka ładowania kluczyk w pozycji 0 gdy przekręcę na 1 to kontrolka gaśnie od ładowania a zapałają się te co zawsze czyli od przedniego napędu i te od oleju i hydrauliki  zapalam wszystko gaśnie, sprawdziłem czy podnośnik działa wszystko chodzi. Gasze ciągniki znów to samo  zapala się od oleju i od hydrauliki czyli standard a od ładowanie nie, przekręcam na 0 kluczyk  zapala się ładowanie i już nie gaśnie  podejrzewam ze gdzieś mi ucieka prąd. Po sprawdzeniu bezpieczników okazało się ze jak wyciągnę bezpiecznik nr 3 25A od zapalniczki i przyłącza prądowego  to żaróweczka od ładowani gaśnie(kluczyk pozycja 0) jak przekręcę kluczyk na 1 wszystko wraca do pierwotnego stanu czyli zapala się lampka ładowania,  oleju i hydrauliki zapalam wszystko jak dawniej ale przecież nie będę jeździł bez bezpiecznika.
      a jak wkładam bezpiecznik to słyszę ze w ehr jakiś przekaźnik pyka.
      spotkał się może kto z takim, przypadkiem?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.