Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowy na Agrofoto, ale chciałbym podyskutować na temat testów prototypów Ursusa szczegolnie modelu c330 3p. Może znajdzie się ktoś na forum kto pracował z ZDCR Ursus lub w instytutach w Kłudzienku gdzie testowano prototypy lub jego pole było używane do owych testów. Mogli by sie podzielić wrażeniami z pracy tych maszyn-bardzo Mnie i innych to interesuje, a tematy choć podobne są na forach AF to sa poblokowane co uważam za kuriozum na tego typu stronie gdzie wielu szuka odpowiedzi na tak nurtujące pytanie: "Dlaczego?"!!!!!!!

Opublikowano

Pytając byłego pracownika o prototyp c-330 3p usłyszałem, że wada jaką pamięta z testów w ZDCR Ursus były wyskakujące biegi-to wada bardzo prawdopodobna bo wiele c330 wychodziło z ta wadą-inżynierowie z Ursusa nawet w jednym z wywiadów mówili nawet o kolejnej generacji skrzyń biegów do c330(tzw. IV generacja), która miała wyeliminować ten feler. Ale to nic  w porównaniu do nie wytrzymującej skrzyni biegów-to najczęściej wskazywany powód dla którego nie wprowadzono c330 3p do produkcji.Nawet słowa i oponie mechanika który montował c330 3p chałupniczo to potwierdzają-twierdzi, że skrzynia od zwykłej c330 wytrzyma obciążenia silnika Perkins a c330M to nawet w zwykłym S312c padała. Zatem uważam, że to prawda, że skrzynie w c330 3p padały bo miały zapewne parametry porównywalne do c330M(dodanie silnika Perkins do skrzyni c330 nic by nie dało oprócz lepszej kultury pracy i mniejszego zużycia paliwa-nie zwiększyło by wydajności tego sprzętu zatem podejrzewam,że zmieniono przełożenia w skrzyni by zwiększyć jego prędkośc a co za tym idzie wydajność tego ciągnika by jak Ja to ujmuję wykorzystać nowy silnik w dotychczasowym modelu w pełni).. Dziwi mnie jednak pewna wypowiedż, którą wypowiedział jeden z forumowiczów, że na jego polu były w 1988 roku testowane c330 3p i siadały w nich....sprzęgła!!!! To mnie bardzo zintrygowało dlatego poruszyłem ten temat, bo co jak co rozumiem nie wprowadzać c330 3p do produkcji bo trzeba popracować i dopracować skrzynię, która nie wytrzymywała obciążeń, ale sprzęgło?!-przecież wystarczyło sprzęgło od c360 3p wziąć i nie ma bata-bez problemu by wytrzymała. I tu zachodzę w głowę-co Ursus zmienił w modelu c330 3p z 1986 roku , który był prezentowany na 40-lecie produkcji ciągników Ursusa w stosunku do c330 3p z 1983 gdy pokazano go z okazji 90-lecia zakładow??? ...to sa dopiero instrygujące pytania na które szukam odpowiedzi od 3 lat. Sądzę, że pewna osoba, która dwa lata temu kupiła ten prototyp na jednej z aukcji zna odpowiedź i mam nadzieję, podzieli się wiedzą na temat tego modelu.Na to liczę:)

 

Opublikowano

u mnie c330 chodzi z silnikiem od tarpana już chyba 3 lata i powiem tak raz na jakiś czas bieg wyskoczy no cóż zdarza się skrzynia ma już blisko 30tys godzin z jednym małym remontem dawno dawno temu poza tym nic skrzyni się nie stało... inne awarie to: przeciągnięty frez na półosi, i 2x zerwane sprzęgło ścina nity na sprzęgle od WOM od jazdy nic się nie dzieje ale to raczej wina tego, że troszkę za płytko na wałek wchodzi tarcza przez co może nie równo pracować. więcej awarii związanych z napędami nie było.

Opublikowano

Ja się zastanawiam w przyszłości nad przeróbką ale chcę rozwiać swoje wszystkie wątpliwości techniczne bo chcę wykorzystywać ten sprzęt do raczej cięższej pracy typu orka na 3 skiby, kultywatorowanie(to byłyby najcięższe prace-gleby raczej piaski).Skrzynia w sprzęcie który aktualnie używam ma przerobione 1550 MTH od nowości rocznik 1981-nic nie zużyte, nic nie zniszczone.Chciałbym założyć silnik z ustawieniami pompy na 38KM by nie przeciążyć skrzyni za bardzo.Czy ty Kolego valadin 1 polecałbyś mi tę przeróbkę? Albo czy byś mi jej nie odradzał tak zapytam?

Opublikowano

A opłaca Ci się przerabiać jak ciągnik ma zrobione zaledwie 1550 godzin??  ten ciągnik ledwo się dotarł :P Ja w Twojej sytuacji bym nie przerabiał tylko problemów sobie narobić możesz.... U mnie to ta cała przeróbka to była zrobiona przy okazji konieczności wymiany silnika (stary silnik 26 tys godzin!! pękł blok i nie było sensu tego robić)

Opublikowano

Czyli raczej radziłbyć jakiegos "dawcę organów" wykorzystać do takiej przeróbki? Też się nad tym zastanawiałem, ale pomyslałem, że długo taki by nie pochodził i dlatego na tym forum sie udzielam by uzyskać info o awaryjności tego sprzętu.O c330M nie ma mowy bym przerabiał-to pewne.Myślałem też nad c335 jakiegoś za 12 tys,. kupić i wmontowac silnik a c330 który uzytkuje zostawić w spokoju, ale znowu sie obawiam, że ten c335 to długo nie pochodzi bo części jak na lekarstwo(podnośnik Agrocontrol) i to ciągniki sprowadzane w większości i z padniętymi podnośnikami:) p.s. apropos podnośnika-swoją drogą podobno prototyp c330 3p dźwigał 1350 kg na zwykłym podnośniku jaki seryjnie montowali w c330!!!

Opublikowano

No i Panowie wywołałem wilka z lasu-a jednak ktos się bawi w montaż silnika 3p w Ursusie c330M!!!!! Oto dowód:http://olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-c-330m-3p-CID757-ID8OyM5.html#64666da7b5  Ciekawe ile taka maszyna pochodzi:) Ale bardzo ciekawie to wykonane-obudowa sprzęgła jest wielu znana ale połączenie silnika ze wspornikiem pierwszy raz spotykam!!!!! ładnie to wygląda ale przez to ciągnik jest nieco dłuższy niż c330 a Ja chciałbym by był porównywalny-największa przeszkoda jest jednak sworzeń wspornika osi przedniej który ogranicza przesunięcie całego wspornika czy to od c360 3p czy 330 w strone silnika niestety....

Opublikowano

Widać, że na zdezelowanej c330 zbudowany. A ten c330M 3p to myslałem  w pierwszej chwili, że to c330 a nie c330M ale wystarczy spojrzeć na wyzłobienia ba obudowie skrzyni biegów w miejscach gdzie przykręca się śruby do mocowania obudowy sprzęgła(pod śrubami sa wyzłobienia by klucz do przykręcania tych śrub się zmieścił podczas montażu-takie wyżłobienia chyba dopiero od 1989 roku montowali).

Opublikowano

juzbond z 3p w 330 nie wyszło nie tylko dlatego że coś nie wytrzymało ale z racji tego że był mf cały , to po co jeszcze 330 z 3p .

Dwa mam 330 m i skrzynia wcale nie siada, tylko skrzynia 330 od 330 M różni się  wałkiem od I stopnia i tu prawdopodobnie oprócz zwolnic jest inne przełożenie. No chyba że silnik zrywniejszy w Mce (tłoki inne to i pewnie głowica). A wracając do skrzyni luzuje się nakrętka od dolnej tulei-wałka i odpada no i brak biegów :P

 

A silnik 3p jest zrywniejszy i mocniejszy w pługu by szedł na tej skrzyni na pewno szybciej bez kombinacji po prostu bieg wyżej . Ale są inne problemy podnośnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v