Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

źle mnie zrozumiałeś 

Producent podaje że ciągnik ma np 125KM   a przy sprawdzeniu na hamowni wychodzi np 115KM (i to nowe ciągniki)

 W  wiekszości modeli power boost nie działa i jest zablokowany (moim zdaniem w 80%). Tuning jest przeprowadzany tak aby wartości mocy były bezpieczne 

 

ale rozmawiamy o mocy na silniku czy na WOM?? bo na wom zawsze będzie niższa

Opublikowano

Tam moment 800, teraz 990Nm to spora różnica. Te 195 to znamionowa mam rozumiec??

Ariona 610C ile KM i Nm, bezpiecznie najwięcej?? 

bezpieczne 

 

moc 150

moment 600

Opublikowano (edytowane)

Chyba oczywiste, że na wom, pod ch*ja go łądujesz??  :D Tak myśle bo hamownia na wałek  :ph34r:

 

To tak w miare chyba pod Ariona 630C podchodzi czyli bezpiecznie. 44tuning kreci do 160km i ponad 600Nm jak dla mnie to chyba za dużo. Poza tym u nich arion 610C ma 130km, raczej nie realne tyle seryjnie. 

 

Edytowane przez Tomek90
Opublikowano

MF 7485 CR - SISU 

moc 195

moment 990

źle mnie zrozumiałeś 

Producent podaje że ciągnik ma np 125KM   a przy sprawdzeniu na hamowni wychodzi np 115KM (i to nowe ciągniki)

 W  wiekszości modeli power boost nie działa i jest zablokowany (moim zdaniem w 80%). Tuning jest przeprowadzany tak aby wartości mocy były bezpieczne 

 

Chyba żartujesz z tym blokowaniem boosta. Boost działa tylko, że w wielu wypadkach ciągnik musi jechać powyżej iluś tam na godzinę np mf 54xx na biegu c lub d powyżej 6 km/h. Nie sprawdzisz mocy z boostem podpinając ciągnik do hamowni stacjonarnej umieszczonej w jakimś busie np. Chyba, że w danym modelu boost działa po włączeniu wom nie zależnie czy ciągnik jedzie czy stoi. Popatrz na testy robione przez dlg lub agroscope. Na wykresach masz dwie krzywe. Moc z boost i bez.

Podajesz ludziom konkretne moce. Przerobiłeś te ciągniki? Czy posiłkujesz się tym co podaje np 44tuning?

 

http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2013d.html

 

Popatrzcie tutaj. Mf 6615 aby mieć boost a musi jechać powyżej 6 km/h. Lub mieć włączony wom i jechać. Ciągnik jd 6 r może mieć boosta w transporcie powyżej 15 km/h lub pracując z woom em jadąc powyżej 1 km/h/ W żadnym boost nie działa na postoju. Mierząc moc przy pomocy hamowni na busie czy jakiejś przyczepce trzeba by ciągnik postawić na stojakach jakichś. Nie wiem jak to zmierzyli w jd. Ale jest to nie zalezny tester. I gdyby te ciągniki miały poblokowane boosty wyszło by to w testach.

Opublikowano (edytowane)

w case wchcodząc do menu serwisowego ciągnika można włączyć wymuszonego boosta i bedzie działał na postoju, ale ty tylko w ustawieniach serwisowych ciągnika

Edytowane przez qazi
Opublikowano

Chyba żartujesz z tym blokowaniem boosta. Boost działa tylko, że w wielu wypadkach ciągnik musi jechać powyżej iluś tam na godzinę np mf 54xx na biegu c lub d powyżej 6 km/h. Nie sprawdzisz mocy z boostem podpinając ciągnik do hamowni stacjonarnej umieszczonej w jakimś busie np. Chyba, że w danym modelu boost działa po włączeniu wom nie zależnie czy ciągnik jedzie czy stoi. Popatrz na testy robione przez dlg lub agroscope. Na wykresach masz dwie krzywe. Moc z boost i bez.

Podajesz ludziom konkretne moce. Przerobiłeś te ciągniki? Czy posiłkujesz się tym co podaje np 44tuning?

 

http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2013d.html

 

Popatrzcie tutaj. Mf 6615 aby mieć boost a musi jechać powyżej 6 km/h. Lub mieć włączony wom i jechać. Ciągnik jd 6 r może mieć boosta w transporcie powyżej 15 km/h lub pracując z woom em jadąc powyżej 1 km/h/ W żadnym boost nie działa na postoju. Mierząc moc przy pomocy hamowni na busie czy jakiejś przyczepce trzeba by ciągnik postawić na stojakach jakichś. Nie wiem jak to zmierzyli w jd. Ale jest to nie zalezny tester. I gdyby te ciągniki miały poblokowane boosty wyszło by to w testach.

sorry ale mamy zrobione więcej ciągników niż 44tuning. koszty u nich są 100% większe a do tego każą sobie płacić za kilometrówke

 . co do boosta możesz mieć racje 

Opublikowano

jakto możesz mieć rację??

robiąc profesjionalnie w tym biznesie takie rzeczy powinieneś wiedzieć bo można zaszkodzić. bo przeprogramowując sterownik silnika mozesz nieswiadomie wyłaczyc tego boosta bo w nowym programie, na nowych mapach tego możesz nie ująć bo niw wiesz na jakiej zasadzie w jakim ciągniku to działa, a łapiesz sie za grzebanie w "głowie" ciągnika

Opublikowano

MF 7485 CR - SISU 

moc 195

moment 990

źle mnie zrozumiałeś 

Producent podaje że ciągnik ma np 125KM   a przy sprawdzeniu na hamowni wychodzi np 115KM (i to nowe ciągniki)

 W  wiekszości modeli power boost nie działa i jest zablokowany (moim zdaniem w 80%). Tuning jest przeprowadzany tak aby wartości mocy były bezpieczne 

 

ale ten ciągnik nie ma boosta przeciesz

Opublikowano

Można powiedziec że chiptuning to prosta rzecz wystarczy hamownia  i zmiana oprogramowania  sterownika silnika , a jak to sie dotyczy silników z mechanicznym wtryskiem?

na przykładzie sinilka perkins 1104 44t euroIIIa, niby norma rygorystyczna ,a kupa dymu z tłumnika a mocy mało  .Co należy zrobic zeby podnieśc troche moc? przyspieszyc kąt wtrysku? bo dawki chyba nie korygowac skoro wali czarnym dymem czyli niespala dobrze mieszanki.

Opublikowano

ale ten ciągnik nie ma boosta przeciesz

 

Na pewno? Zdajesz sobie sprawę z tego co masz?

 

Co do tego perkinsa dymiącego na czarno. To można pomyśleć nad ciśnieniem doładowania. A na początek warto by znaleźć dane odnośnie tego jakie to ciśnienie powinno być. I zmierzyć to jakie jest. Filtr powietrza też można sprawdzić na dzień dobry.

W jakim ciągniku jest ten perkins. Jeśli w polmocie czy czymś takim to tak ma chyba być. Ktoś mi mówił, że jemu tak samo dymi i zdycha poniżej 1500 obr. To już nie te perkinsy co kiedyś. Dlatego mf się z perkinsem rozstał..

Opublikowano

Marka ciągnika nie ma tu nic do rzeczy , ten silnik wykorzystany jest w kilku markach ciagników  i z tego co zauważyłem  to wszystkie  walą czarnym dymem.Ciągnik ma 500godz , a filtry powietrza wymienialem juz dwa razy i czyszczone są po kazdej pracy w polu. Co do zmiany cisnienia doładowania niema takiej mozliowosci sztanga od zaworu upustowego  nie ma regulacji.Mi się wydaje ze problem leży  w tej nieszczęsnej normie spalin euro IIIA , jak by tak przestawic na euro I może to by dało jakies korzyści, tylko w jaki sposób?

Opublikowano (edytowane)

chiptuning powiedz mi ile bezpiecznie podniesiesz moc w mf 5465 z 2009r z perkinsem na CR czy robiłeś już komuś w takim modelu??

Edytowane przez krycha094
Opublikowano

No to widac ze mało umiecie. Tutaj trzeba użyć klucza i podpiąć pod hamownie i kręcić pompą i regulować doładowanie. Robiłem to w autach i przyrosty ok 20% nawet 30% były normą tyle ze do ciągnika nie mam hamowni i dlatego sie pytam.

Opublikowano

No to widac ze mało umiecie. Tutaj trzeba użyć klucza i podpiąć pod hamownie i kręcić pompą i regulować doładowanie. Robiłem to w autach i przyrosty ok 20% nawet 30% były normą tyle ze do ciągnika nie mam hamowni i dlatego sie pytam.

przyjedziemy z hamownią a ty bedziesz kręcić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v