Skocz do zawartości

Kubota M8560 VS New Holland t4.85 VS John Deere 5085M


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. W najbliższym czasie planuję zakup nowego ciągnika o mocy 80-90KM. Będzie to ciągnik pomocniczy. Tylko produkca roślinna, gospodarstwo około 35ha.

Z tych trzech marek kubota jest najtańsza i z najlepszym wyposażeniem. Cena brutto 169tys zł. NH to w pełni mechanik cena około 172tyś zł, i John, mechanik z hydraulicznym rewersem 174tys brutto. Serwis kuboty oddalony jest o 100km, NH i JD o 60km. Jakie są ceny serwisu w Kubocie? Skłaniam się najbardziej ku Kubocie, lecz mam pewne obawy z faktu na małą znajomość tej marki. Kabima trochę mniej komfortowa i bez siedzenia dla pasażera niż konkurencja, ale za to czytając forum to niezawodność lepsza. Co byście polecali?

Opublikowano

kolega ma 2 kuboty 108 i chyba 9960 nie wiem dokładnie jaki ten drugi ma nr i kupuje w tym roku 110gx dodam ze 108 robi rocznie ponad 1500 mth tą mniejszą ok 1000 i chwali sobie te maszyny co prawda wcale o nie nie dba ale coś mu sie musiało spodobać w tej marce skoro tylko to kupuje 

Opublikowano

Witam, tez ostatnio rozglądam się za taką maszyna. Na początku też myślałem o Kubocie, ale jak poczytałem forum to okazało się ze nie jest taka super. Po pierwsze nie jest jakoś wybitne niezawodna, po drugie części zamienne są dosyć drogie, a po trzecie dpf, który trzeba wypalac poprzez zwiększone obroty,a po czwarte serwis. Podoba mi się natomiast w niej bogaty standard, niska masa, prosta obsługa i widoczność. W New Holland nie podoba mi się wykonanie kabiny i obsługa ciągnika. Wsiadajac do Kubota czy JD wiadomo co i jak, a NH trzeba trochę pomyśleć, chyba przez to ze nie jest to przejrzyste. Dodatkowo siedziałem raz na targach w t4 i juz odklejala się naklejka od gazu ręcznego i słupek B kabiny latał we wszystkie strony. I widoczność z NH jest słaba mimo sporych szyb. Z kolei w JD jest lepiej niż w Kubocie z dpf ponieważ CHYBA jest on dopalany, czyli wtryskiwane jest paliwo w celu oczyszczenia dpf. Dzięki temu nie trzeba ciągnika wkręcac na wysokie obroty. Dodatkowo podoba mi się ze kupując 5085m po gwarancji można CHYBA zwiększyć moc do największego modelu z serii czyli 5115. Ciekawi mnie tylko ile kosztuje JD 5085m w bogatszym wyposażeniu tzn. Skrzynia 32/16,ehr, największe koła, mocniejsza pompa, szyberdach. I też mam pytanie, jakie można zamontować największe opony w JD 5m, chodzi mi o szerokość i wysokość? I do założyciela tematu w jakim wyposażeniu ten JD w takiej cenie? Myślałem ze za taką Kubota trzeba dać co najmniej 190 brutto...

Opublikowano (edytowane)

Jakie wyposażenie tego JD skoro taka cena? Widziałem ofertę aktualną za 5085M z gumami 340/85 R24 420/85 R34, skrzynią power rewerser plus (32/16), 2 pary hydrauliki, zaczep automat, kabina supervision z klimatyzacją, hydraulika 94l/min, pneumatyka, komplet oświetlenia, siedzenie pasażera i jakieś tam pierdoły za 163 netto :blink:

@wojtaso do 5m można założyć 440/65 R24 i 540/65 R34, zwiększenie mocy jest możliwe również w kubocie i nh z tym że w JD silnik 4,5L czyil będzie mniej wyżyłowany i będzie miał wyższy moment obrotowy (JD 480 wg. katalogu a NH 461 jednak 100 obrotów niżej czyli będzie minimalnie bardziej elastyczny) . W kubocie można podnieść do 99(?) koni, a w NH do 113 z tym że 113-konny model różni się tylnym mostem, który w T4.85 można mieć za dopłatą.

Edytowane przez Hubert8245
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź. Właśnie z tymi JD tak jest, wszystko ładnie, tylko ta cena... I jeszcze jakby doliczyć te większe opony to będzie ok 170 netto... Chyba trzeba dalej szukać ;-)

Edytowane przez wojtaso
Opublikowano

Jeżeli chodzi o JD to wyposażenie standardowe bez ehr z obciążnikami, pneumatyką, siedzenie pneumatyczne, kilima, rewers hydrauliczny, ale to chyba w standardzie jest.

No właśnie wcześniej nie brałem pod uwagę Kuboty ze względu na cene, ale teraz można tanio kupić. Jeszcze za kubotą przemawia 3letnia gwarancja lub 4tys mth.

Opublikowano

Osobiście odpuściłbym sobie JD i Kubotę ze względu na filtr cząstek DPF,wolałbym poszukać czegoś na AdBlue.

W przypadku Adblue wszystko działa tak że ciągnik ma założony na wydechu odpowiedni katalizator,ma zbiornik na Adblue,pompe i przewody które ciągle pompują Adlbue do katalizatora i tym samym oczyszczają spaliny.

Adblue jest tanie i jego zużycie to 3-5% zużycia paliwa.

Przy DPF ciągnik ma na wydechu filtr DPF i co jakiś czas gdy nazbiera on sadze i wszystkie nieczystośći to silnik przez 10-20 minut podaje dużo więcej paliwa niż normalnie,spalanie w tym czasie jest kilka razy większe niż bez wypalania a paliwo jest droższe niż adblue.

W dodadku DPF oczyszcza spaliny gorzej niż adblue i sam DPF nie wystarczy,dlatego silniki z DPF mają też EGR który działa w ten sposób że część spalin którą silnik wyrzuca wraca z powrotem do komory spalania,wtedy kiedy silnik spala mieszkankę paliwową jednocześnie spala część zanieczyszczeń w spalinach które zostały wpuszczone do komory spalania a do tego potrzeba trochę więcej paliwa niż normalnie.Kolejną komplikacją jest to że silnik dla lepszego spalania posiada intercooler który chłodzi powietrze idące do komory spalania a że spaliny są gorące to przed powrotem do komory spalania prowadzi się je do chłodnicy spalin w celu schłodzenia a to kolejna niepotrzebna komplikacja.

W dodadku zawory EGR potrafią się popsuć,przez EGR często jest syf w kolektorze ssącym i część tego syfu może poleciec na turbinę.

Wpisz w google EGR kolektor to zobaczysz jak EGR potrafi zasyfić silnik.

 

Opublikowano

NH też ma DPF. wszystkie ciągniki wyprodukowane w 2015 mają już ten filr. ostatnie sztuki zostały w case i valtrze z 2014r bez filtra w mojej okolicy. o adblue w ciągnikach poniżej 100km nie słyszałem, chyba że wyższe modele. Zawsze po gwarancji można wywalić DPF. firmy już są które tym się zajmują

Opublikowano

Z tego co pamiętam to EGR w silnikach wysokoprężnych diesla działa głównie na niskich obrotach, kiedy wskaźnik nadmiaru powietrza jest bardzo wysoki, przez co w spalinach jest dużo tlenków azotu. Nowoczesne silniki wysokoprężne nie spisują się dobrze przy lekkich obciążeniach (miasto dla samochodu czy lekkie prace dla ciągnika) przez co wynikają awarie układu EGR czy DPF, które potrzebują do sprawnego działania dość wysokich obciążeń (np autostrada dla samochodu i orka dla ciągnika). 

 

Z własnych doświadczeń z Kubotą M8560 mogę powiedzieć, że serwis działa jak należy, DPF poprzez stosowanie dobrego paliwa nie wypala się zbyt często a i spalanie jest niższe. Ponadto mamy w standardzie bdb wyposażenie (klima, obciążniki itp). Niektórym doskwierać może mała kabina, ale ja pracuję zazwyczaj sam więc mi to nie przeszkadza, przynajmniej małą kabinę łatwo wychłodzić :D 

 

Opublikowano

Na stronie Deutza pisze że posiada EGR i filtr DOC,nie wiem co to jest DOC ale piszą że nie potrzebuje Adblue i nie ma zwiększonego zużycia paliwa i ryzyka zapchania jak przy filtrze cząstek stałych,

Natomiast Ferguson do 100 km posiada DOC a od 110km DOC+SCR (SCR to Adblue),o EGR nic nie piszą.

 

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie do użytkowników kuboty. Ile kosztuje przegląd? ze wszytskim łącznie z dojazdem. Słyszałem że drogi jest przegląd co 1000mtg, ale ile konkretnie kosztuje?

i koszty oleju i filtrów ile kosztują

Opublikowano

wybór padł na NH t4.85 w wersji ze skrzynią 24x24, rewersem elektrohydraulicznym, podnośnik tylny ehr, szyberdach, siedzenie pneumatyczne, klimatyzacja itd. Obawaiam się elektroniki w tym ciągniku ale jak to bedzie czas pokaże.

Opublikowano

Witam odświerzam temat Kubota 8560 Opinie o tym ciagniku ?

-jakie spalanie ?

-jak z awariami ?

zastanaiwam sie nad kupnem ciagniki pomocniczego opryskiwacz, rozsiewacz, formowanie redlin itp.

kusi mnie cena promocyjna i skręt ciagnik

 

Licze  na opinie uwytkownikow a nie psedo uzytkownikow ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v