Skocz do zawartości
wino36

Kubota M8560 VS New Holland t4.85 VS John Deere 5085M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kubota
wino36    4

Witam. W najbliższym czasie planuję zakup nowego ciągnika o mocy 80-90KM. Będzie to ciągnik pomocniczy. Tylko produkca roślinna, gospodarstwo około 35ha.

Z tych trzech marek kubota jest najtańsza i z najlepszym wyposażeniem. Cena brutto 169tys zł. NH to w pełni mechanik cena około 172tyś zł, i John, mechanik z hydraulicznym rewersem 174tys brutto. Serwis kuboty oddalony jest o 100km, NH i JD o 60km. Jakie są ceny serwisu w Kubocie? Skłaniam się najbardziej ku Kubocie, lecz mam pewne obawy z faktu na małą znajomość tej marki. Kabima trochę mniej komfortowa i bez siedzenia dla pasażera niż konkurencja, ale za to czytając forum to niezawodność lepsza. Co byście polecali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega ma 2 kuboty 108 i chyba 9960 nie wiem dokładnie jaki ten drugi ma nr i kupuje w tym roku 110gx dodam ze 108 robi rocznie ponad 1500 mth tą mniejszą ok 1000 i chwali sobie te maszyny co prawda wcale o nie nie dba ale coś mu sie musiało spodobać w tej marce skoro tylko to kupuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtaso    3

Witam, tez ostatnio rozglądam się za taką maszyna. Na początku też myślałem o Kubocie, ale jak poczytałem forum to okazało się ze nie jest taka super. Po pierwsze nie jest jakoś wybitne niezawodna, po drugie części zamienne są dosyć drogie, a po trzecie dpf, który trzeba wypalac poprzez zwiększone obroty,a po czwarte serwis. Podoba mi się natomiast w niej bogaty standard, niska masa, prosta obsługa i widoczność. W New Holland nie podoba mi się wykonanie kabiny i obsługa ciągnika. Wsiadajac do Kubota czy JD wiadomo co i jak, a NH trzeba trochę pomyśleć, chyba przez to ze nie jest to przejrzyste. Dodatkowo siedziałem raz na targach w t4 i juz odklejala się naklejka od gazu ręcznego i słupek B kabiny latał we wszystkie strony. I widoczność z NH jest słaba mimo sporych szyb. Z kolei w JD jest lepiej niż w Kubocie z dpf ponieważ CHYBA jest on dopalany, czyli wtryskiwane jest paliwo w celu oczyszczenia dpf. Dzięki temu nie trzeba ciągnika wkręcac na wysokie obroty. Dodatkowo podoba mi się ze kupując 5085m po gwarancji można CHYBA zwiększyć moc do największego modelu z serii czyli 5115. Ciekawi mnie tylko ile kosztuje JD 5085m w bogatszym wyposażeniu tzn. Skrzynia 32/16,ehr, największe koła, mocniejsza pompa, szyberdach. I też mam pytanie, jakie można zamontować największe opony w JD 5m, chodzi mi o szerokość i wysokość? I do założyciela tematu w jakim wyposażeniu ten JD w takiej cenie? Myślałem ze za taką Kubota trzeba dać co najmniej 190 brutto...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Jakie wyposażenie tego JD skoro taka cena? Widziałem ofertę aktualną za 5085M z gumami 340/85 R24 420/85 R34, skrzynią power rewerser plus (32/16), 2 pary hydrauliki, zaczep automat, kabina supervision z klimatyzacją, hydraulika 94l/min, pneumatyka, komplet oświetlenia, siedzenie pasażera i jakieś tam pierdoły za 163 netto :blink:

@wojtaso do 5m można założyć 440/65 R24 i 540/65 R34, zwiększenie mocy jest możliwe również w kubocie i nh z tym że w JD silnik 4,5L czyil będzie mniej wyżyłowany i będzie miał wyższy moment obrotowy (JD 480 wg. katalogu a NH 461 jednak 100 obrotów niżej czyli będzie minimalnie bardziej elastyczny) . W kubocie można podnieść do 99(?) koni, a w NH do 113 z tym że 113-konny model różni się tylnym mostem, który w T4.85 można mieć za dopłatą.

Edytowano przez Hubert8245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    3

Dzięki za odpowiedź. Właśnie z tymi JD tak jest, wszystko ładnie, tylko ta cena... I jeszcze jakby doliczyć te większe opony to będzie ok 170 netto... Chyba trzeba dalej szukać ;-)

Edytowano przez wojtaso

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Najlepszy stosunek ceny do wyposażenia ma bądź co bądź CNH. 20tys. taniej od JD można mieć lepiej wyposażonego T4.85, z tym że silnik 3400... -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

Jeżeli chodzi o JD to wyposażenie standardowe bez ehr z obciążnikami, pneumatyką, siedzenie pneumatyczne, kilima, rewers hydrauliczny, ale to chyba w standardzie jest.

No właśnie wcześniej nie brałem pod uwagę Kuboty ze względu na cene, ale teraz można tanio kupić. Jeszcze za kubotą przemawia 3letnia gwarancja lub 4tys mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Poczytaj na forum w jaki sposób zmieniła się gwarancja kuboty. Jest dłuższa, ale obejmuje mniej podzespołów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

może i się zmieniło, ale to i tak lepiej niż u konkurencji, która daje w standardzie tylko rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    21

Osobiście odpuściłbym sobie JD i Kubotę ze względu na filtr cząstek DPF,wolałbym poszukać czegoś na AdBlue.

W przypadku Adblue wszystko działa tak że ciągnik ma założony na wydechu odpowiedni katalizator,ma zbiornik na Adblue,pompe i przewody które ciągle pompują Adlbue do katalizatora i tym samym oczyszczają spaliny.

Adblue jest tanie i jego zużycie to 3-5% zużycia paliwa.

Przy DPF ciągnik ma na wydechu filtr DPF i co jakiś czas gdy nazbiera on sadze i wszystkie nieczystośći to silnik przez 10-20 minut podaje dużo więcej paliwa niż normalnie,spalanie w tym czasie jest kilka razy większe niż bez wypalania a paliwo jest droższe niż adblue.

W dodadku DPF oczyszcza spaliny gorzej niż adblue i sam DPF nie wystarczy,dlatego silniki z DPF mają też EGR który działa w ten sposób że część spalin którą silnik wyrzuca wraca z powrotem do komory spalania,wtedy kiedy silnik spala mieszkankę paliwową jednocześnie spala część zanieczyszczeń w spalinach które zostały wpuszczone do komory spalania a do tego potrzeba trochę więcej paliwa niż normalnie.Kolejną komplikacją jest to że silnik dla lepszego spalania posiada intercooler który chłodzi powietrze idące do komory spalania a że spaliny są gorące to przed powrotem do komory spalania prowadzi się je do chłodnicy spalin w celu schłodzenia a to kolejna niepotrzebna komplikacja.

W dodadku zawory EGR potrafią się popsuć,przez EGR często jest syf w kolektorze ssącym i część tego syfu może poleciec na turbinę.

Wpisz w google EGR kolektor to zobaczysz jak EGR potrafi zasyfić silnik.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

NH też ma DPF. wszystkie ciągniki wyprodukowane w 2015 mają już ten filr. ostatnie sztuki zostały w case i valtrze z 2014r bez filtra w mojej okolicy. o adblue w ciągnikach poniżej 100km nie słyszałem, chyba że wyższe modele. Zawsze po gwarancji można wywalić DPF. firmy już są które tym się zajmują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Simmi    93

Z tego co pamiętam to EGR w silnikach wysokoprężnych diesla działa głównie na niskich obrotach, kiedy wskaźnik nadmiaru powietrza jest bardzo wysoki, przez co w spalinach jest dużo tlenków azotu. Nowoczesne silniki wysokoprężne nie spisują się dobrze przy lekkich obciążeniach (miasto dla samochodu czy lekkie prace dla ciągnika) przez co wynikają awarie układu EGR czy DPF, które potrzebują do sprawnego działania dość wysokich obciążeń (np autostrada dla samochodu i orka dla ciągnika). 

 

Z własnych doświadczeń z Kubotą M8560 mogę powiedzieć, że serwis działa jak należy, DPF poprzez stosowanie dobrego paliwa nie wypala się zbyt często a i spalanie jest niższe. Ponadto mamy w standardzie bdb wyposażenie (klima, obciążniki itp). Niektórym doskwierać może mała kabina, ale ja pracuję zazwyczaj sam więc mi to nie przeszkadza, przynajmniej małą kabinę łatwo wychłodzić :D 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtaso    3

Jeszcze chyba Deutz w serii 5 nie ma dpf, tylko doc. A adblue powyżej 100 KM,wiec jesteśmy skazani na technologię dpf :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    21

Na stronie Deutza pisze że posiada EGR i filtr DOC,nie wiem co to jest DOC ale piszą że nie potrzebuje Adblue i nie ma zwiększonego zużycia paliwa i ryzyka zapchania jak przy filtrze cząstek stałych,

Natomiast Ferguson do 100 km posiada DOC a od 110km DOC+SCR (SCR to Adblue),o EGR nic nie piszą.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

Mam jeszcze pytanie do użytkowników kuboty. Ile kosztuje przegląd? ze wszytskim łącznie z dojazdem. Słyszałem że drogi jest przegląd co 1000mtg, ale ile konkretnie kosztuje?

i koszty oleju i filtrów ile kosztują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

a jak sprawa wygląda w NH? czy jest mały przegląd i duży? czy tylko duży co 600mth? i co ile duży przegląd się robi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

mały co 600 (chociaż ja wolałbym robić co 300) duży co 1200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

wybór padł na NH t4.85 w wersji ze skrzynią 24x24, rewersem elektrohydraulicznym, podnośnik tylny ehr, szyberdach, siedzenie pneumatyczne, klimatyzacja itd. Obawaiam się elektroniki w tym ciągniku ale jak to bedzie czas pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Powiedz kolego w jakiej cenie ten NH wyszedł? :) I na jakich oponach, oraz czy ma pneumatykę?


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

Jednak ostatecznie wybrałem kubotę. Zrezygnowałem z NH ze względu na dużą elektronikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly43213    0

Witam odświerzam temat Kubota 8560 Opinie o tym ciagniku ?

-jakie spalanie ?

-jak z awariami ?

zastanaiwam sie nad kupnem ciagniki pomocniczego opryskiwacz, rozsiewacz, formowanie redlin itp.

kusi mnie cena promocyjna i skręt ciagnik

 

Licze  na opinie uwytkownikow a nie psedo uzytkownikow ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrass
      Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?
    • Przez Farmer4255
      Zamierzam niedługo kupić używany ciągnik. Troche czytałem na temat tych ciągników i rozmawiałem z właścicielami, ale chciałbym żebyście i wy mi doradzili. Jakie macie zdania na temat Case MX 120 czy Fendt Favorit 512 lub ich serii. 
    • Przez pawelkarczewski
      Witam Wszystkich, Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników do 100KM, planuje zakup ciągnika lecz zupełnie nie wiem jaką markę wybrać w tym przedziale mocy, jedyne jaka marka mnie nie interesuje to Fendt I JD, reszta może być. I tak wstępnie myślę nad Steyr lub Valtra. Mogę liczyć na waszą pomoc i konkretne informacje poparte praktyką i doświadczeniem?
      Dodam tylko że cena to drugorzędna sprawa
    • Przez xdx
      co sadzicie o ciągniku solis 60 
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×