Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) 


 


Mam problem z orbitrolem w zetorze 7745 przy jeździe i postoju na wolnych obrotach wolno się kręci( tzn da radę skręcić ale bardzo wolno jak dla mnie :/ ) moim zdaniem jak jest wspomaganie na orbitrol to powinno nawet 1 palcem sie kręcic a tu niestety nie da rady :/ przy wiekszych obortach mozna powiedziec że jest dobrze ale jeszcze nie idealnie. w czym jest problem ?  wina orbitrolu czy pompy ?  jeszcze zauważyłem że gdy kierownica skrecam w lewo to są 2 oborty  a jak w prawo 2,5 to da rade jakos zrobić żeby było po równo  ? jest w orbitrolu jakis zawór do podkręcenia cisnienia żeby była lepsza wydajnosc ? i czy przy zgaszonym silniku kierownica chyba nie powinna sie obracac a u mnie sie obraca 


 


Z góry dzieki za pomoc :) 


Opublikowano

przy zgaszony silniku można kręcić:) i ruszają się kola :) jeżeli zostawiłeś oryginalną pompę to będzie ciężko chodziło:) mam w c360 wspomaganie na orbitrolu bułgarskim (też w wlewo mam 2 obr w prawo ze 2,5;p tanie orbitrole to mają) i mam piompę od T25 na 800oobr z sianokiszonką mogę w miejscu kręcić a sąsiad ma pompe jak w ostrówku i na tych obrotach chodzi ciężko;/ jest różnica 18 a 12 L/min bo jak mówisz że wolno sie kręci tzn że pompa zbyt wolno napełnia cylinder siłownika:) 

Opublikowano

Witam. Wspomagania na orbitrolu z współpracą ze siłownikiem dwustronnego działania przymocowanym do jednego kółka  tak mają, że w jedną strone zawsze będzie inna liczba obrotów niż w drugą. Wynika to z tego że ilość oleju potrzebna do przesunięcia tłoka z jednej strony jest inna niż z drugiej, a dokładniej tam gzie jest tłoczysko zawsze będzie mniej oleju. Orbitrol natomiast na jeden pełny obrót przepuszcza określoną ilość oleju. Ważną sprawą jest żeby dobrać odpowiedni orbitrol do wielkości siłownika- wtedy wyjdzie konkretna liczba obrotów na pełny skręt. To zaś czy kręcić się będzie lekko czy ciężko zależy od przepustowości pompy (ilość litrów na min.)

Opublikowano (edytowane)

racja luk21 bo komora cylindra jest pomniejszona o objętość tłoka !!! masz rację!! i tym samym siłownik z mniejszą siłą może np ściągnąć!! :) zgadza się orbitrol 100przepuszcza 100ml/obr i wystarczy podzielić pojemność komory tłoka  na 100 i mamy ilość obr:) ale z obserwacji zaznaczę że 18L to trochę za dużo;/ 12 za mało żeby pracować na małych obrotach przy orbitrolu 100 i siłowniku jak przy zestawach z agricoli:) 

Edytowane przez Genius9872

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v