Skocz do zawartości

Problem z wspomaganiem własnej konstrukcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z wspomaganiem swojej konstrukcji do władimirca. Otóż wszystko jest już zamontowane i poskładane a tu wyszedł zonk bo po zalaniu olejem i odpaleniu traktorka kierownica wcale się nie obraca a raczej stoi w miejscu tak sztywno jak zaspawana. Dodam że bez oleju orbitrol się obracał razem z kierownicą.bez problemu. Orbitrol mam firmy DANFOSS OSPC 125ON przewody siłownika podłączone do L i R. Zasilanie do P, zaś powrót do T. Pompa została założona od hydrauliki władimirca czyli NSZ10 lewa w miejsce sprężarki tak jak w konstrukcji AGRICOLI. Wlot oleju z zbiornika od góry gdzie pisze po rosyjsku "wchod". Prosiłbym o rady bo nie wiem od czego zacząć.

Opublikowano

Węże od siłownika odkręcałem i trochę oleju z niego wyleciało. Tyle że sprawdziłem jeszcze podnosząc przednią oś działanie wspomagania no i objawy te same. Kierownica sztywna ani drgnie. Co do orbitrola to jest używany ale woziłem go do sprawdzenia no i niby mechanior mówił że działa.


A co do pompy to jest NSZ lewa zamontowana kołem pasowym w stronę silnika.

Opublikowano

Nie zdziwił bym się gdyby ktoś w nim grzebał. Wystarczy że dał grubszy oring zmieniły się luzy i przestaje działać, wypadła kulka zaworka zwrotnego z jednego z otworów i przestaje działać, zawieszony jest zawór przelewowy i przestaje działać. To powinien sprawdzić ktoś kto ma pojęcie. 

 

Opublikowano

Gdyby z jakiegoś powodu był zablokowany to nie będzie się obracał bez względu na to czy dostaje ciśnienie czy nie. Jeśli czegoś w nim brakuje, jest źle złożony lub zablokował się któryś z zaworków (są najmniej dwa) to reakcja może być różna. Albo ciśnienie unieruchomi kierownicę albo samoczynnie będzie nią kręcić we wszystkich kierunkach skokowo.

Jesteś pewny że podłączony jest prawidłowo?

Opublikowano

Podłączony jest prawidłowo. L w lewo, R w prawo, P przewód zasilający od pompy no i T powrót oleju do zbiornika. W moim przypadku właśnie tak jest że chyba zawór unieruchamia wspomaganie. Dodam że odkręciłem podczas pracy przewód do siłownika przy orbitrolu i leciał z niego energicznie olej.


A co gdyby ciśnienie pompy było niskie. Jakie wtedy byłyby objawy na wspomaganiu?

Opublikowano

Takie same. Nie kręcisz kierownicą to nie ma ciśnienia. kręcisz kierownicą pojawia się ciśnienie ale tylko takie jakie jest potrzebne do skręcenia kołami. Siłownik osiąga krańcowe położenia ciśnienie osiąga graniczna wartość otwiera się zawór przelewowy.

Jeśli orbitrol jest sprawny to będzie się obracał bez względu na ciśnienie tzn. nie będzie zablokowany jak u ciebie. 

Opublikowano

Tak myślałem ze nawet przy małym ciśnieniu powinna kierownica się obracać. A u mnie nawet na zgaszonym ciągniku i podniesionej przedniej osi tak samo sztywno jest. Nie da się nawet na 5cm pokręcić. A czy nie powinien się obracać tyle że siężko. Dopiero jak poodkręcam przewody to zaczyna powoli się obracać. Jutro wykręcę orbitrol z Bizona bo tam jest takii sam i zobaczę jakie będą efekty po zmianie. Być może że orbitrol jest do regeneracji.

Opublikowano

W orbitrolu są dwie zębatki jedna o uzębieniu wewnętrznym a druga mniejsza zewnętrznym  umieszczona w tej pierwszej. Obie pomiędzy dwoma płytkami. Jeśli np. luz pomiędzy płytkami a zębatką środkową jest zbyt duży olej przedostaje się na wyjścia siłownika. Efekt jest taki że albo kierownica świruje i szarpie ją tak że nie utrzymasz jej za skarny świata albo zablokuje ją na amen. Wystarczy że oring który uszczelnia te płytki jest za gruby i  orbitrol świruje. 

Opublikowano

Pierwszy raz spotkałem się z takim uszkodzeniem orbitrola a miałem już kilka zepsutych. Przeważnie było to że kręciły się w jedną stronę albo jakieś nieszczelności występowały. A tu taki zonk.

Opublikowano

No i znalazłem usterkę. Po przełożeniu orbitrola od Bizona okazało się że wszystko działa. Czyli orbitrol do naprawy. Albo zakup nowego w tej samej cenie co regeneracja.

Opublikowano

Tak dla podsumowania tematu to wspomaganie śmiga aż się chce jeździć. Uszkodzony orbitrol oddałem w zamian za dobry i dopłaciłem 100zł. No i zmuszony byłem też zakupić nową pompę NSZ 10L bo stara wymontowana z ukłądu hydraulicznego okazała się na tyle zużyta że nie dała radę pompować oleju. Teraz jest wszystko ok. Każdy kto ma w planach montowanie wspomagania do ciągnika niech się nie zwleka tak długo jak ja.

 

Ps. Służę radą jakby ktoś miał pytania odnoiśnie konstrukcji wspomagania.

Opublikowano

Nie baw się w montowanie pomp od samochodu. Ja zamontowałem NSZ10. Ona ma ok 160bar przy 1500 obrotów co w zupełności wystarcza. Kręci się małum palcem kierownica. Koszt takiej pompy to 85zł.


Do pampy NSZ10 trzeba jeszcze dorobić łożyskowanie ponieważ nie wytrzymuje ona obciążeń osiowych. W moim przypadku koszt dorobienia takiego mocowania jak u AGRICOLI to ok 170zł.

Opublikowano

Mam zamiar niedługo wstawiać do miniładowarki przegubowej siłownik do skrętu z orbitrolem. Siłownik miałem długi i skrociłem go do skoku 27cm, bo takiego potrzebowałem. Tłok ma 60 mm średnicy a tłoczysko 35 mm. Teraz pytanie jaki orbitrol wybrać, żeby nie reagowała błyskawicznie na ruchy kierownicą lub żeby nie kręcić po 4-5 obrotów w jedną i drugą stronę. Wiem,że siłownik nieco za duży, ale nie chcę pchać się w koszta kupując kolejny. Czy pompa NSZ będ ie wystarczająca, gdyby padło na orbitrol 160? Będę wdzięczny jak ktoś obeznany w temacie mi odpowie, bo ja we wspomaganiach słabo się orientuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v