Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam
Jestem od 9 lat użytkownikiem Zetora 10540 rok produkcji 1995 wersja na Niemcy. 
Wyposażony w EHR,hydraulikę BOSCHA,  7 gniazdową hydraulike,hamulec na tarczy na przednią oś
Skrzynia 4 z podwójnym wzmacniaczem momentu. Liczba wszystkich biegów 18/6
Do tej pory nie było z nim problemów.Dobry traktor 
Od dwóch miesięcy borykam się ze skrzynia biegów,a dokładnie z wzmacniaczem momentu.
Palą się tarczki na sprzęgle wielotarczowym w bębnie wzmacniacza momentu.
Palące się tarczki to skutek,ale nie przyczyna.Nie dopływa do bębna wzmacniacza odpowiednia ilość oleju,ale co jest dziwne i dla  mnie niezrozumiałe to pod lekkie wzniesienia przodem pusty bez obciążenia nie podjedzie,ale tyłem wyjeżdża bez problemu .
Przy orce na równym na dwóch wolniejszych ciągnie pług,trzeciego szybkiego półbiegu nie ma bo spaliły się traczki,a pod małe wzniesienia bez żadnego obciążenia zatrzymuje się 
Oleju jest wystarczająca ilość w skrzyni ,mikropompka jest nowa,rozdzielacz przeczyszczony i sprawny,kanaliki w skrzyni i rurki przedmuchiwane. 
WOM pod górkę też się sam wyłącza 

Ciśnienie po równym to ma 13 atm,a jak jest lekko pod górkę to się zaczyna ślizgać,ciągnik staje i ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza na rurce wynosi 0 atm

Może ktoś zna przyczyny,proszę o jakieś wskazówki   
 
Edytowane przez Musi
Opublikowano

chciałem napisać ,że pompa ciągnie powietrze przez simmering szczegółnie jak jest go tyle co w rurce zasilającej tą pompę czyli jak jedziesz przodem pod górkę a olej spływa do tylnej części skrzyni ,ale jak jest nowa ?  tak do końca to nie mam pewności ,ale czy mikropomka nie ciągnie oleju tym samaym kanałem co pompa podnośnika ? Możesz sprawdzić czy olej nie jest spieniony . miałem takie przygody ze wspomaganiem . Na zimnym oleju ciągnęla powietrze , piana w zbiornku i zero wspomagania .

Najwyższy (zając)  półbieg zależy od siły tarczy sprężystej we wzmacniaczu ,możejuż straciła swją sprężystość ?

 
 
 
 
 
 
Opublikowano

Piszesz kolego, iż masz problem ze zuźywaniem tarczki na sprzęgle. A powód może leżeć w koszu który jest przez ten problem też zużyty, przypalony i nie spełnia swojej roli powodując ślizganie. A powiedz jak się zachowuje ciągnik przy przełączaniu tych półbiegów, jest reakcja normalna czy raczej spowolniona?   

Opublikowano

Witam koledzy od roku mam 9540 i wtrakcie ostatniej orki ciągnik zaczą mi stawać pod obciązeniem teraz potrafi stanąc pod małym wzniesieniem

ciągnik pracuje z turem

-pojawia sie zpieniony olej

-pompa olejowa sie grzeje

-tur podskakuje

- a wzmacniacz łapie zająca po zmianie biegu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v