Skocz do zawartości

Polecane posty

Musi    0
Witam
Jestem od 9 lat użytkownikiem Zetora 10540 rok produkcji 1995 wersja na Niemcy. 
Wyposażony w EHR,hydraulikę BOSCHA,  7 gniazdową hydraulike,hamulec na tarczy na przednią oś
Skrzynia 4 z podwójnym wzmacniaczem momentu. Liczba wszystkich biegów 18/6
Do tej pory nie było z nim problemów.Dobry traktor 
Od dwóch miesięcy borykam się ze skrzynia biegów,a dokładnie z wzmacniaczem momentu.
Palą się tarczki na sprzęgle wielotarczowym w bębnie wzmacniacza momentu.
Palące się tarczki to skutek,ale nie przyczyna.Nie dopływa do bębna wzmacniacza odpowiednia ilość oleju,ale co jest dziwne i dla  mnie niezrozumiałe to pod lekkie wzniesienia przodem pusty bez obciążenia nie podjedzie,ale tyłem wyjeżdża bez problemu .
Przy orce na równym na dwóch wolniejszych ciągnie pług,trzeciego szybkiego półbiegu nie ma bo spaliły się traczki,a pod małe wzniesienia bez żadnego obciążenia zatrzymuje się 
Oleju jest wystarczająca ilość w skrzyni ,mikropompka jest nowa,rozdzielacz przeczyszczony i sprawny,kanaliki w skrzyni i rurki przedmuchiwane. 
WOM pod górkę też się sam wyłącza 

Ciśnienie po równym to ma 13 atm,a jak jest lekko pod górkę to się zaczyna ślizgać,ciągnik staje i ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza na rurce wynosi 0 atm

Może ktoś zna przyczyny,proszę o jakieś wskazówki   
 
Edytowano przez Musi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HANK    2

czyli pompa nie ciągnie oleju, może na pochyłościach przez pęknięty przewód zasysa powietrze jak nie jest zanurzony w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    56

chciałem napisać ,że pompa ciągnie powietrze przez simmering szczegółnie jak jest go tyle co w rurce zasilającej tą pompę czyli jak jedziesz przodem pod górkę a olej spływa do tylnej części skrzyni ,ale jak jest nowa ?  tak do końca to nie mam pewności ,ale czy mikropomka nie ciągnie oleju tym samaym kanałem co pompa podnośnika ? Możesz sprawdzić czy olej nie jest spieniony . miałem takie przygody ze wspomaganiem . Na zimnym oleju ciągnęla powietrze , piana w zbiornku i zero wspomagania .

Najwyższy (zając)  półbieg zależy od siły tarczy sprężystej we wzmacniaczu ,możejuż straciła swją sprężystość ?

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ak856    0

Piszesz kolego, iż masz problem ze zuźywaniem tarczki na sprzęgle. A powód może leżeć w koszu który jest przez ten problem też zużyty, przypalony i nie spełnia swojej roli powodując ślizganie. A powiedz jak się zachowuje ciągnik przy przełączaniu tych półbiegów, jest reakcja normalna czy raczej spowolniona?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy od roku mam 9540 i wtrakcie ostatniej orki ciągnik zaczą mi stawać pod obciązeniem teraz potrafi stanąc pod małym wzniesieniem

ciągnik pracuje z turem

-pojawia sie zpieniony olej

-pompa olejowa sie grzeje

-tur podskakuje

- a wzmacniacz łapie zająca po zmianie biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×