Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Niedawno zakupiłem zetora 9540. Ostatnio napotkałem problem, a mianowicie podczas pracy nadmiernie grzeje się olej w skrzyni. Jeśli jest to ważne to traktor pracuje z mielakiem napędzanym wałkiem przekaźnika mocy. Po chwili pracy na skrzyni jest taka temperatura, że można się poparzyć.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Opublikowano

maksymalna wydajność pompy w tych modelach to 60 litrów . Jest też chłodnica oleju przekładniowego , może jest zabita  paprochami ( OD ZEWNĄTRZ OCZYWIŚCIE )  bo jest zamontowana przed chłodnicą silnika

Opublikowano

A tam czasem nie ma być wlany półsyntetyk taki jak jest w silniku, u mnie w zetorze na takim biega i nie widzę aby był problem z graniem się oleju

Opublikowano

Tak u mnie zetor 7341 zalany jest olejem, jeden do silnika, skrzyni, zwolnic, w przednim napędzie jest tylko aral fluid, a tak to chyba aral tractoralal.

Opublikowano (edytowane)

przyczyną w tej serii Zetorów  jest brak zaworu bezpieczeństwa  po stronie ssącej pompy ,  a w dodatku mała przepustowść filtr ssącego (tego pod deklem zabezpieczonym drutem)  przy dość dużej wydajności pompy.Pisząc obrazowo wygląda to tak ,że wkład filtra nie jest w stanie przepuścić gęstego oleju ,a pompa ciągnie . W mniejszej serii zetorów typu 7211 na filtrze ssącym był dekielek podparty sprężyną i jak nie szedł olej przez filtr to spręzyna została ściśnięta a pompa ciągnęła olej niefiltrowany.

Miałem ten sam problem na zimnym oleju -szarpanie podnośnika ,  tura i całej hydrauliki. Na zimę poprostu wywalam wkład tego filtra i wszystko chodzi jak powinno . Ja nie widzę innej możliwości  rozwiązania tego problemu ,chyba tylko przez zmianę oleju na 10W40 ,ale takiego nie poleca instrukcja napraw tych Zetorów !!

Z kolei jak Ci się nadmiernie nagrzewa to żeby wykluczyć zawór bezp. należałoby zmierzyć ciśnienie w układzie a w zasadzie  pomiędzy pompą a tym zaworem .

Edytowane przez DarekD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v