Zaloguj się, aby obserwować  
boczek1

Renault 110.14 wspomaganie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
boczek1    0

Witam! Czy któryś z użytkowników renault mógłby mi powiedzieć jaka jest długość siłownika od wspomagania przy maksymalnym jego wyciągnięciu? Bo w moim renault coś jest nie tak ze wspomaganiem. Nie dość że ma bardzo mały skręt do bardzo dużo trzeba kręcić kierownicą żeby zaczął skręcać.. Bardzo bym prosił o podanie tej długości tego siłownika i o dobrą radę co może być przyczyną tak złego skręcania. Z góry dziękuję:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dokładnie, jak @izydor6280 napisał i kolejność jak wyżej.

Od siebie dodam sprawdź stan oleju na początek. Kiedy był wymieniany, jaki obecnie masz ten olej i co z filtrami?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek987    62

Jestem w 99% pewien że to nie olej ani jego brak i nie pompa.

Olej lub jego brak raczej nie ponieważ czuł by takie przycinanie się kierownicy i złe działanie podnośnika a na zimnym kierownica chodziła by ciężko. Pompa też nie poniewaz kręciło by się baardzo ciężko a na wolnych obrotach by nie ukręcił.

 

Wina prawdopodobnie tkwi po stronie orbitrola lub siłownika.

Siłownik - jeśli olej przelewa się pomiędzy komorami siłownika to też będziesz musiał sporo kręcić aby zaczą ruszać się siłownik - to wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ ciągnik by "gonił po drodze" i nie mógł byś prosto jechać

Orbitrol -  według mnie tutaj tkwi problem - nie puszcza oleju, jest wyrobiony. Kup kolego najtańszy orbitrol aby zgadzała się tylko jego przepustowość i powinno działać a po naprawie sprawdź jaki masz olej i czy nie powinien być zmieniony.

 

PS Zauważyłem że koledzy @izydor oraz @AlaCapone wiele napraw zaczynali by od wymiany oleju i powinno pomóc.... Moje zdanie jest takie że w sprzętach tylko i wyłącznie mechanicznych wymiana oleju nic nie zmieni. Ponieważ zły olej mógł spowodować szybsze zużycie danej części a nie on jest samą awarią. Owszem po naprawie jak najbardziej zalecany jest nowy olej. Takie jest moje zdanie i w zadnym wypadku nie chciałbym abyście panowie się na mnie zezłościł. Pozdrawiam

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Czyli w renówkach, w razie wymiany orbitrola nie trzeba wymieniać na oryginalny, może być jakiś zamiennik? Jak tak to z czego najlepiej podpasować, albo gdzie takowy znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    652

ja sie nie obrazam, ale wiem co ludzie potrafia wlac do zachodniego ciagnika, do tego kolega nie napisal nic o oleju, wiec od tego wypadalo by zaczac

 

orbitol jest zapewne taki sam jak w innych zachodnich ciagnikach, takie rzeczy sa znormalizowane i nie problem je dostac, wystarczy spisac numer lub czesc w reke i pedzic do dobrego sklepu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Nie wiem jak w serii 14 (prawdopodobnie jest jeden siłownik) ale w serii 54 (są dwa siłowniki) to ma być "o przepływie 125) Wcześniej na próbę założyłem ruski orbitrol 100 to też ładnie działał tylko musiałem więcej razy kręcić kierownicą. Na koniec kupiłem zamiennik 125 za 560zł i chodzi do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boczek1    0

olej koledzy był wymieniany. Ciągnik zalany olejem ambra. Mechanik który robił skrzynię w renówce powiedział że może być nie orginalny siłownik dlatego pytam jaka jest jego długość oryginalnie. Siłownik jest jeden. Bardzo bym prosił o podanie długości tego siłownika. A co do orbitrola to postaram się zrobić jak mówicie, spróbuję podmienić na inny podobny. Maszyna śmiga fajnie ale ten układ kierowniczy to porażka. z przyczepą nie ma szans na manewrowanie..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Gdybyś miał siłownik krótszy to w jedną stronę by skręcał mocniej a w drugą słabiej, chyba że będzie miał przedłużone tłoczysko.

Orbitol możesz kupić nawet z chin, ważne tylko aby budową był taki sam tzn. niektóre mają dodatkowo w miejscu wejść na węże taką "nadbudowę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Czyli oryginalnie w renówkach jest orbitrol o objętości 125cm3, a gdybyb tak założyć taki 160cm3? Trzeba by było mniej kręcić kierownicą i skręcać można by było szybciej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

W renówkach serii ...54. Mają one dwa siłowniki, nie wiem jak jest z jednym siłownikiem. Jak testowałem 100cm (stary padał i nie wiedziałem czego to wina) to na ostrych zakrętach musiałem zwalniać bo nie zawsze mogłem nadążyć skręcać. Myślę że 160 będzie za duże, kierownica będzie bardzo czuła i po drodze możesz miec problem.

Czyli miałeś inny siłownik i dlatego był słaby skręt...? Jednak to że musisz kilka razy obrócić kierownica aby zaczą skręcać  to wydaje mi się że to będzie wina orbitrola. Bo orbitrol nawet na zgaszonym silniku musi działać (awaryjne kierowanie) U mnie jak tylko trochę przekręcę to koła już reagują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam chciałbym się dowiedzieć co te kontrolki oznaczają.

    • Przez GRWielkopolska
      Witam mam problem z ciągnikiem Renault 133.14 chłodnica jest umyta a ciągnik się grzeję.Proszę o odpowiedź
    • Przez Patryk212
      Czy da się samemu zkalibrować rewers? Jak to zrobić?
    • Przez BartekSzulc
      Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.
    • Przez nuszka007
      Witam, mam problem z Renault Ares556rx. Nie załącza się napęd, a świeci się kontrolka. Nim oddam go do mechanika chciałbym samodzielnie dojść o co chodzi jeśli to możliwe. Oleje i filtry po wymianie, po podlewarowaniu przodu można poprzez koła zakręcić wałem zarówno na włączonym jak i zgaszonym silniku. Frez na wale ok. Chciałbym zacząć od podstaw typu bezpieczniki i elektrozawory lecz nie wiem gdzie owe się znajdują. Nie ma też bezpiecznika i przekaźnika typowo od napędu. Pomożecie? Pisałem w innym temacie lecz bez odpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.