Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
boczek1

Renault 110.14 wspomaganie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
boczek1    0

Witam! Czy któryś z użytkowników renault mógłby mi powiedzieć jaka jest długość siłownika od wspomagania przy maksymalnym jego wyciągnięciu? Bo w moim renault coś jest nie tak ze wspomaganiem. Nie dość że ma bardzo mały skręt do bardzo dużo trzeba kręcić kierownicą żeby zaczął skręcać.. Bardzo bym prosił o podanie tej długości tego siłownika i o dobrą radę co może być przyczyną tak złego skręcania. Z góry dziękuję:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3622

Dokładnie, jak @izydor6280 napisał i kolejność jak wyżej.

Od siebie dodam sprawdź stan oleju na początek. Kiedy był wymieniany, jaki obecnie masz ten olej i co z filtrami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek987    61

Jestem w 99% pewien że to nie olej ani jego brak i nie pompa.

Olej lub jego brak raczej nie ponieważ czuł by takie przycinanie się kierownicy i złe działanie podnośnika a na zimnym kierownica chodziła by ciężko. Pompa też nie poniewaz kręciło by się baardzo ciężko a na wolnych obrotach by nie ukręcił.

 

Wina prawdopodobnie tkwi po stronie orbitrola lub siłownika.

Siłownik - jeśli olej przelewa się pomiędzy komorami siłownika to też będziesz musiał sporo kręcić aby zaczą ruszać się siłownik - to wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ ciągnik by "gonił po drodze" i nie mógł byś prosto jechać

Orbitrol -  według mnie tutaj tkwi problem - nie puszcza oleju, jest wyrobiony. Kup kolego najtańszy orbitrol aby zgadzała się tylko jego przepustowość i powinno działać a po naprawie sprawdź jaki masz olej i czy nie powinien być zmieniony.

 

PS Zauważyłem że koledzy @izydor oraz @AlaCapone wiele napraw zaczynali by od wymiany oleju i powinno pomóc.... Moje zdanie jest takie że w sprzętach tylko i wyłącznie mechanicznych wymiana oleju nic nie zmieni. Ponieważ zły olej mógł spowodować szybsze zużycie danej części a nie on jest samą awarią. Owszem po naprawie jak najbardziej zalecany jest nowy olej. Takie jest moje zdanie i w zadnym wypadku nie chciałbym abyście panowie się na mnie zezłościł. Pozdrawiam

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Czyli w renówkach, w razie wymiany orbitrola nie trzeba wymieniać na oryginalny, może być jakiś zamiennik? Jak tak to z czego najlepiej podpasować, albo gdzie takowy znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

ja sie nie obrazam, ale wiem co ludzie potrafia wlac do zachodniego ciagnika, do tego kolega nie napisal nic o oleju, wiec od tego wypadalo by zaczac

 

orbitol jest zapewne taki sam jak w innych zachodnich ciagnikach, takie rzeczy sa znormalizowane i nie problem je dostac, wystarczy spisac numer lub czesc w reke i pedzic do dobrego sklepu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Nie wiem jak w serii 14 (prawdopodobnie jest jeden siłownik) ale w serii 54 (są dwa siłowniki) to ma być "o przepływie 125) Wcześniej na próbę założyłem ruski orbitrol 100 to też ładnie działał tylko musiałem więcej razy kręcić kierownicą. Na koniec kupiłem zamiennik 125 za 560zł i chodzi do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boczek1    0

olej koledzy był wymieniany. Ciągnik zalany olejem ambra. Mechanik który robił skrzynię w renówce powiedział że może być nie orginalny siłownik dlatego pytam jaka jest jego długość oryginalnie. Siłownik jest jeden. Bardzo bym prosił o podanie długości tego siłownika. A co do orbitrola to postaram się zrobić jak mówicie, spróbuję podmienić na inny podobny. Maszyna śmiga fajnie ale ten układ kierowniczy to porażka. z przyczepą nie ma szans na manewrowanie..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Gdybyś miał siłownik krótszy to w jedną stronę by skręcał mocniej a w drugą słabiej, chyba że będzie miał przedłużone tłoczysko.

Orbitol możesz kupić nawet z chin, ważne tylko aby budową był taki sam tzn. niektóre mają dodatkowo w miejscu wejść na węże taką "nadbudowę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    0

Czyli oryginalnie w renówkach jest orbitrol o objętości 125cm3, a gdybyb tak założyć taki 160cm3? Trzeba by było mniej kręcić kierownicą i skręcać można by było szybciej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

W renówkach serii ...54. Mają one dwa siłowniki, nie wiem jak jest z jednym siłownikiem. Jak testowałem 100cm (stary padał i nie wiedziałem czego to wina) to na ostrych zakrętach musiałem zwalniać bo nie zawsze mogłem nadążyć skręcać. Myślę że 160 będzie za duże, kierownica będzie bardzo czuła i po drodze możesz miec problem.

Czyli miałeś inny siłownik i dlatego był słaby skręt...? Jednak to że musisz kilka razy obrócić kierownica aby zaczą skręcać  to wydaje mi się że to będzie wina orbitrola. Bo orbitrol nawet na zgaszonym silniku musi działać (awaryjne kierowanie) U mnie jak tylko trochę przekręcę to koła już reagują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×