Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam zetora już 3 lata i mam kilka pytań.

 

1. Do czego służy sprzęgło sprzęgło 5 minutowe jak się go używa , zastosowanie w maszynach

2. Dźwignia od sterowania podnośnikiem D M P, do czego to służy i ich zastosowanie.

3. Gdy chce włączyć WOM strasznie trzeszczy skrzynia nawet kiedy jest na bardzo niskich obrotach.

4. Kiedyś mi się zakleszczył i śćiągnął mechanik pokrywę skrzyni biegów w kabinie i odkleszczył. Po tym jego zabiegu gdy włączę biegi terenowe strasznie coś trzeszczy w skrzyni biegów jak by coś było źle złożone

5 Półbiegi jak się je załącza ( wiem że chodzą one ze sprężarką) a więcej nie wiem nic jak to działa.

6 Wom 500/100 jak się go przełącza ( ze sprzęgłem czy bez)

 

Za odpowiedzi na te pytania był bym bardzo wdzięczny.

Opublikowano

1. wajcha obok ręcznego, jak chcesz wyłączyć WOM na chwile, to zaciągasz go i rozłączasz napęd wałka bez wciskania sprzęgła nożnego, dobry patent do prasy

2. to pozycje pracy podnośnika tylniego - siłowa, pozycyjna, mieszana. tzn jak ma pracować podnośnik, na siłowej jak ciąnik będzie miał ciężko, to będzie delikatnie podrywać podnośnik, ale jak się szybko jedzie to mocno szarpie, optymalna jest pozycyjna, mieszanej nie używam

3. aby dobrze włączyć wom trzeba wcisnąć sprzęgło nożne, potem zaciągnąć wajche z pkt.1 i wtedy ruszyć wajchą po lewej stronie pod siedzeniem. możliwe też że masz zjechane sprzęgło, wtedy będzie mocno zgrzytać, ale da się z tym żyć

4. cholera wie

5 półbiegi były w modelach eksportowych, ale załączało się je (chyba) tak jak blokade tyniego mostu, tylko włącznik był pod lewą nogą

6. lepiej użyć sprzęgła z pkt. 1

Opublikowano (edytowane)

1 i 3. Sprzęgło nożne po co? Po to jest sterowanie 2 stopnia w dźwigni żeby się z nożnym nie męczyć. Na tym sprzęgle możesz jeździć do 5 minut bez żadnej szkody dla ciągnika (teoria) więc na wszelkie nawroty, przejazdy zaciągasz dźwidnie bez zatrzymywania się i jedziesz dalej podobnie z załączaniem. Jak trzeszczy to trzeba je (linke) wyregulować na początek

 

Odnośnie półbiegów poczytaj:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/23790-zetor-5211-polbiegi/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/9062-kupilem-5211/

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

Chciał bym zapytać jeszcze o cos forumowiczów. Sytuacja jest tego typu i następująca. Leje mi olej z silnika na łączenia skrzyni biegów i silnika. Co to może być?

 

I jeszcze jedno zbliża mi się remont silnika. Dzisiaj jak orałem na glinie na 2 skibach to ledwo szedł. Wiec pytanie jaki koszt remontu silnika wraz z robocizną? Proszę o odp.

Opublikowano

To i ja dorzucę kilka pytań:

1. Poleciłby ktoś porządną pompę podnośnikową do 5211?

2. Ile może kosztować remont/regeneracja układu kierowniczego? Dokładniej chodzi mi o ruch jałowy kierownicy.

3. Od niedawna Zetor nie ma siły jechać, nie przyśpiesza do pełna a ponadto jego dźwięk jest teraz jakiś dziwny i sporo głośniejszy, ktoś kojarzy co się mogło stać?

4. Jakim dokładnie olejem przekładniowym polecacie zalać dekiel od hydrauliki? Czy trzeba wlać olej do pełna, czy można trochę ograniczyć jego ilość?

5. Co może być przyczyną niedziałającej dźwigni od sprzęgła WOM? Po zaciągnięciu WOM nie wyłącza się.

6. Czy to normalne, że po wciśnięciu sprzęgła nożnego WOM nadal pracuje?

Opublikowano (edytowane)

1. Oryginał Zetor

3. Może powietrza łapie, albo pompka zasilająca sie kończy i sie zapowietrza lekko to takie mniej kosztowne możliwości

4.Zgodny z zaleceniami producenta... może być Agrol u a najlepiej jak masz hydraulikę używaną w innych ciągnikach w miarę możliwości taki sam jak w innych aby nie mieszać. Poziom ma być między min a max na miarce

http://www.lotos.pl/321/p,69,c,468/dla_biznesu/oleje/oleje_i_smary_dla_rolnictwa/oleje_dla_rolnictwa/agrol_u

5. Na początek wyregulować linkę od dźwigni wom-u

6. Sprzęgło nożne nic nie ma do wom-u patrz #3

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

2. tyle ile 2 klucze 30 -dokrecasz nakretki na dole walu kierownicy i to powinno wystarczyc a jak nie to 200 zl i troche roboty z wymiana przekladni kulkowej. to jedna z najglupszych wynalazkow zetora.

3 robiles cos z pompa wtryskowa czy zaplon sam sie przestawil lub remont silnika sie klania.

Opublikowano

NO i tak nadszedł remont. Wczoraj został rozebrany silnik bo już na glinie na 2 pługach nie dawał rady.

Okazało się że do wymiany

 

Pierścienie na wszystkich garach + jeden komplet ( tuleja, tłok) simeringi na wał, pompa wody, sprzęgło całe kompletne do tego łozyska na sprzęgle, panewki korbowodowe i wiele innych pierdoł. 

 

Wkurwiło mnie jedynie w sklepie ze nie mozna dostać oryginalnych części. O agromie w rzeszowie to lepiej juz nie wspominać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v