Skocz do zawartości
PatrykMajcher

Kilka pytań o Zetora (5211)

Polecane posty

Witam posiadam zetora już 3 lata i mam kilka pytań.

 

1. Do czego służy sprzęgło sprzęgło 5 minutowe jak się go używa , zastosowanie w maszynach

2. Dźwignia od sterowania podnośnikiem D M P, do czego to służy i ich zastosowanie.

3. Gdy chce włączyć WOM strasznie trzeszczy skrzynia nawet kiedy jest na bardzo niskich obrotach.

4. Kiedyś mi się zakleszczył i śćiągnął mechanik pokrywę skrzyni biegów w kabinie i odkleszczył. Po tym jego zabiegu gdy włączę biegi terenowe strasznie coś trzeszczy w skrzyni biegów jak by coś było źle złożone

5 Półbiegi jak się je załącza ( wiem że chodzą one ze sprężarką) a więcej nie wiem nic jak to działa.

6 Wom 500/100 jak się go przełącza ( ze sprzęgłem czy bez)

 

Za odpowiedzi na te pytania był bym bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    14

1. wajcha obok ręcznego, jak chcesz wyłączyć WOM na chwile, to zaciągasz go i rozłączasz napęd wałka bez wciskania sprzęgła nożnego, dobry patent do prasy

2. to pozycje pracy podnośnika tylniego - siłowa, pozycyjna, mieszana. tzn jak ma pracować podnośnik, na siłowej jak ciąnik będzie miał ciężko, to będzie delikatnie podrywać podnośnik, ale jak się szybko jedzie to mocno szarpie, optymalna jest pozycyjna, mieszanej nie używam

3. aby dobrze włączyć wom trzeba wcisnąć sprzęgło nożne, potem zaciągnąć wajche z pkt.1 i wtedy ruszyć wajchą po lewej stronie pod siedzeniem. możliwe też że masz zjechane sprzęgło, wtedy będzie mocno zgrzytać, ale da się z tym żyć

4. cholera wie

5 półbiegi były w modelach eksportowych, ale załączało się je (chyba) tak jak blokade tyniego mostu, tylko włącznik był pod lewą nogą

6. lepiej użyć sprzęgła z pkt. 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

1 i 3. Sprzęgło nożne po co? Po to jest sterowanie 2 stopnia w dźwigni żeby się z nożnym nie męczyć. Na tym sprzęgle możesz jeździć do 5 minut bez żadnej szkody dla ciągnika (teoria) więc na wszelkie nawroty, przejazdy zaciągasz dźwidnie bez zatrzymywania się i jedziesz dalej podobnie z załączaniem. Jak trzeszczy to trzeba je (linke) wyregulować na początek

 

Odnośnie półbiegów poczytaj:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/23790-zetor-5211-polbiegi/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/9062-kupilem-5211/

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chciał bym zapytać jeszcze o cos forumowiczów. Sytuacja jest tego typu i następująca. Leje mi olej z silnika na łączenia skrzyni biegów i silnika. Co to może być?

 

I jeszcze jedno zbliża mi się remont silnika. Dzisiaj jak orałem na glinie na 2 skibach to ledwo szedł. Wiec pytanie jaki koszt remontu silnika wraz z robocizną? Proszę o odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Zużył się uszczelniacz na wale korbowym i dlatego leje się olej. Przy okazji remontu wymienisz go sobie.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    162

To i ja dorzucę kilka pytań:

1. Poleciłby ktoś porządną pompę podnośnikową do 5211?

2. Ile może kosztować remont/regeneracja układu kierowniczego? Dokładniej chodzi mi o ruch jałowy kierownicy.

3. Od niedawna Zetor nie ma siły jechać, nie przyśpiesza do pełna a ponadto jego dźwięk jest teraz jakiś dziwny i sporo głośniejszy, ktoś kojarzy co się mogło stać?

4. Jakim dokładnie olejem przekładniowym polecacie zalać dekiel od hydrauliki? Czy trzeba wlać olej do pełna, czy można trochę ograniczyć jego ilość?

5. Co może być przyczyną niedziałającej dźwigni od sprzęgła WOM? Po zaciągnięciu WOM nie wyłącza się.

6. Czy to normalne, że po wciśnięciu sprzęgła nożnego WOM nadal pracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

1. Oryginał Zetor

3. Może powietrza łapie, albo pompka zasilająca sie kończy i sie zapowietrza lekko to takie mniej kosztowne możliwości

4.Zgodny z zaleceniami producenta... może być Agrol u a najlepiej jak masz hydraulikę używaną w innych ciągnikach w miarę możliwości taki sam jak w innych aby nie mieszać. Poziom ma być między min a max na miarce

http://www.lotos.pl/321/p,69,c,468/dla_biznesu/oleje/oleje_i_smary_dla_rolnictwa/oleje_dla_rolnictwa/agrol_u

5. Na początek wyregulować linkę od dźwigni wom-u

6. Sprzęgło nożne nic nie ma do wom-u patrz #3

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    164

2. tyle ile 2 klucze 30 -dokrecasz nakretki na dole walu kierownicy i to powinno wystarczyc a jak nie to 200 zl i troche roboty z wymiana przekladni kulkowej. to jedna z najglupszych wynalazkow zetora.

3 robiles cos z pompa wtryskowa czy zaplon sam sie przestawil lub remont silnika sie klania.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    192

Polecam pytającym pewną biblię: http://www.cals.cz/zetorservice/files/1/UR%20I_5211_7745%20PL.pdf

I jeszcze to:

http://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor/ur-i-proxima/5211-7745/rejstrik-9/rizeni-a-regulace-paliva-8/?p=253

Do skasowania luzu w przekładnii kierowniczej trzeba wymienić część 7011 3502

Olej wlewaj do skrzyni, jest wspólny z hydrauliką.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NO i tak nadszedł remont. Wczoraj został rozebrany silnik bo już na glinie na 2 pługach nie dawał rady.

Okazało się że do wymiany

 

Pierścienie na wszystkich garach + jeden komplet ( tuleja, tłok) simeringi na wał, pompa wody, sprzęgło całe kompletne do tego łozyska na sprzęgle, panewki korbowodowe i wiele innych pierdoł. 

 

Wkurwiło mnie jedynie w sklepie ze nie mozna dostać oryginalnych części. O agromie w rzeszowie to lepiej juz nie wspominać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal7913
      Witam
      W moim Zetorze posiadam nieoryginalne ciegła dolne, ba nie są one nawet takie same. 
      Czy mógł by mi ktoś podać wymiar, podrzucić zdjęcie jak to powinno wyglądać ?
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Michał
    • Przez kubaursus3p
      Czy opony 18.4/34 będą się zgrywać z przodem. przód 12.4/24 tył aktualnie 16.9/34
    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Jarek22B
      Witam
      Ostatnio trochę remontowałem swojego 5245 głównie nowe uszczelniacze i drobne rzeczy. Niestety po remoncie coś mi zgrzyta i i czuję drżenie/wibracje z lewej strony podłogi (jak dźwignia od przedniego napędu). Te zgrzytnięcia są co pewien czas - mam wrażenie że jak ciągnik jedzie pod górkę (nawet ta małą) - ale mogę się mylić bo boję się więcej jeździć.
      Miał ktoś coś podobnego? Jakieś wskazówki?
      Dodam że ściągałem dekiel ze skrzyni i wymieniłem bezpieczniki oraz rozbierałem przystawkę od przedniego aby wymienić uszczelniacze. Niby wszystko złożone prawidłowo ale jakiś problem jest. Nie wykluczam tez usterki bo Zetorkowi stuknęła 30-tka.
       
    • Przez Pawel64
      Witam, mam problem z zetorem 7245, ponieważ kręci a nie chce odpalić , proszę o podpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.