Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin
Opublikowano

nie kupuje przypadkowych produktów bez faktury szczegółnie

mój czas jest dużo bardziej cenny jak te farby i chce zeby było zrobione raz a dobrze, z jedna dziwna farbą już pojadłem

Opublikowano

Racja yacenty ,chyba że sprawdzone produkty ,na swoim przykładzie ,kupilem chlorokauczuk z Pro -chem  ,i z czerwonej po roku zrobił sie biały od slońca ,a paragonu nawet nie wziolem . ;[ :(

Opublikowano

Farby Hempel kosztuję około 100 zł/l jest to farba profesjonalna, a na OLX sprzedają przeważnie firmy co po remontach im zostało.  Sam kupiłem od takiego za 1/3 ceny,  i farby rewelacja.

Z chlorokauczukiem to prawie norma, już go nie chcę widzieć u siebie.

  • Root Admin
Opublikowano

Rozmawiałem dziś w hurtowni
Chłopaki mówią ze poliuretan nie pójdzie przez niskocisnieniowy pistolet pneumatyczny. Bo jest za gruby i będzie bardzo pylić a pózniej raczej skorka cytrynowa czyli coś co już przetrawilem do tej farby albo agregat albo wałek albo inna farba do pistoletu.
Czym wiec malujecie aby farba się ładnie rozlała i powierzchnia była gładka?

Opublikowano

Koniecznie zmień hurtownie.

Tak zwana skórka z pomarańczy wychodzi gdy jest za dużo warstw, za niska temperatura i za niskie ciśnienie w pistolecie, za gęsta farba.

Staraj się malować dwie cieńkie warstwy, pierwsza kontaktowa druga po lekkim wyschnięciu na wysoki połysk.

Wstaw zdjęcia jak przyjdzie, dobierze się jakiś lakier i jakieś napisy.

  • Root Admin
Opublikowano

ja to ja, taki ze mnie malarz jak z koziej d*py trąba, poki co pomalowałem 3 przyczepy bardziej dla sportu niż czego kolwiek innego.

poprzednia farba Jotun xp to własnie był poliuretan, pomalowałem nią dwie przyczepy, obie 2 warstwy podkładu - który był przez sprzedawce dobrany na starą mechanicznie oczyszczoną stal i farba nawierzchniowa - tez 2 warstwy, obie warstwy były z utrwardzaczami, wszystko było gotowe do zmieszania więc cięzko mówić o mojej pomyłce. Farba rzeczywiście była bardzo gęsta. Za zimno? raczej nie, bo malowane maju i całe szczęście ze pod wiatą bo inaczej to bym zwariował od ciepła. Starałem się malować cienko, w pierwszej wartstwie w wielu miejscach przebijał podkład. Pistolet niskociśnieniowy, a na wyjściu z kompresora miałem nastawione 4atm.

Co ciekawe, tą farbę dałem chłopakom, którzy odnawiali mi brandyskę, chłop zrobił dziesiątki przyczep, mówił ze wcześniej był lakiernikiem i takiej sytuacji jeszcze nie widział. Pojechał do innego ziomka, we 2 cwiczyli i dalej była skórka pomarańczy.

Dlatego teraz chciałbym tego uniknąć. Przyczepa będzie na sztukę, nie planuję w nią bardzo mocno inwestować ale nie może też straszyć, bo to o mnie będzie swiadczyło czym jeżdżę. Nie mam póki co przekonania czy to dobry sprzęt, więc tylko lekko oczyszcze i chce dać przyzwoitą farbę, może 3 może 5 lat w żniwa posłuży. Jak mi się spodoba to wiem gdzie zawieźć i chłopaki ładnie górę zrobią, ramę wypiaskują i będzie jak nóweczka, ale to na pewno nie w najbliższej 3-latce

Opublikowano

ja to ja, taki ze mnie malarz jak z koziej d*py trąba, poki co pomalowałem 3 przyczepy bardziej dla sportu niż czego kolwiek innego.

poprzednia farba Jotun xp to własnie był poliuretan, pomalowałem nią dwie przyczepy, obie 2 warstwy podkładu - który był przez sprzedawce dobrany na starą mechanicznie oczyszczoną stal i farba nawierzchniowa - tez 2 warstwy, obie warstwy były z utrwardzaczami, wszystko było gotowe do zmieszania więc cięzko mówić o mojej pomyłce. Farba rzeczywiście była bardzo gęsta. Za zimno? raczej nie, bo malowane maju i całe szczęście ze pod wiatą bo inaczej to bym zwariował od ciepła. Starałem się malować cienko, w pierwszej wartstwie w wielu miejscach przebijał podkład. Pistolet niskociśnieniowy, a na wyjściu z kompresora miałem nastawione 4atm.

Co ciekawe, tą farbę dałem chłopakom, którzy odnawiali mi brandyskę, chłop zrobił dziesiątki przyczep, mówił ze wcześniej był lakiernikiem i takiej sytuacji jeszcze nie widział. Pojechał do innego ziomka, we 2 cwiczyli i dalej była skórka pomarańczy.

Dlatego teraz chciałbym tego uniknąć. Przyczepa będzie na sztukę, nie planuję w nią bardzo mocno inwestować ale nie może też straszyć, bo to o mnie będzie swiadczyło czym jeżdżę. Nie mam póki co przekonania czy to dobry sprzęt, więc tylko lekko oczyszcze i chce dać przyzwoitą farbę, może 3 może 5 lat w żniwa posłuży. Jak mi się spodoba to wiem gdzie zawieźć i chłopaki ładnie górę zrobią, ramę wypiaskują i będzie jak nóweczka, ale to na pewno nie w najbliższej 3-latce

 

Jak farba za gęsta to jak Ty chcesz nią malować pistoletem??

 

Ma być konsystencji mleka, tyle w temacie.

 

To że dali Ci utwardzacz i farbę nie znaczy że rozcieńczalnika nie trzeba używać.

Opublikowano

czasem trzeba dać wiecej do 15 % , zalecenia zaleceniami ale czasem farba moze byc jednak gęściejsza i trzeba bardziej rozcięczać :) co do skórki to jak zrobic własnie rzadszą to wtedy bd miał własnie lustereczko :) co do farb , to podkład epoxydowy i na to syntetyczna baza i powłoka lakiernicza odporna na chemię :) stosowałem na opryskiwaczu i rozsiewaczu , bardzo polecam :)  ale cenowo drogo wychodzi :) , co do przyczep jestem w trakcie remontu bradyski ps 7 to tam sam jeszcze nwm co bd używał ale mysle dać epoxyd podkład i na to akrylówkę  z utwardzaczem lub bez bezbarwnego :) sądze ze tez długo wytrzyma :) 

  • Root Admin
Opublikowano

ja z grubsza liczę 10m z litra farby.

teraz na brandyskę dużą zamawiam 20l farby, 10 czerwonej na podwozie i 10 zielonej na pakę, maluję 2 warstwy

  • Root Admin
Opublikowano

dużo nie dużo - maluje swoje nie na handel, niech mi tylko ta dodatkowa warstwa przedłuży żywotność powłoki o 3 lata - praca kosztuje.

Jakies 1500-1800zł trzeba dać - ale to brandyska więc znacznie większa od autosanki

 

  • Root Admin
Opublikowano

zależy,

jak robię duży remont to piaskuję ramę - góra nowa.

jak mały remont - odnowienie tylko- wtedy najpierw myjka, później 2 popołudnia ze szczotką drucianą (na szlifierce kątowej i ręczna), na koniec myję benzyną ekstrakcyjną i leci podkład i podkład jednego dnia, drugiego kolor i kolor i po malowaniu

Opublikowano (edytowane)

czym lepiej czyscic szczotka druciana na szlifierce czy tarcza listkowa na szlifierke?

 Tarczą z włosem murzyna do kątówki  :)

262082-64540-image1---1431335831-64540.j

Edytowane przez MirekJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v