Skocz do zawartości

Motocykle i motorowery czyli jednoślady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja się już od dłuższego czasu czaję na Yamahę DT 50 koniecznie z papierami :) Ale jak już się coś fajnego trafi to na drugim końcu Polski :)

Opublikowano

 

 

Małe pytanko: Jak to do końca jest z tym stożkiem w skuterach!? Jedni mówią że to coś daje w 2-suwach, a jedni że w 4-suwach. Według mnie to ne jest do końca takie super. Ze zmianą filtra na taki wiąże się większa ilość przepływanego powietrza, a co za tym idzie? Wiele ustawień i poprawek między innymi dyszy, gaźnika i dawki paliwa. Bez tego jest gorzej niż normalnie. Wiem bo próbowałem :) No i te czyszczenie... Masakra

A Wy co sądzicie o stożku?!

 

Mam stożek w Aprili Rally. Z moich obserwacji wynika że można się w to bawić przy konkretnym tuningu mechanicznym i przy tym jeżdżąc po asfalcie bo kurz na zmianę z błotem zatyka go i trzeba często myć bo brakuje powietrza. Fakt daje fajny głos przy silniku 2-suwowym. Tak więc na wiejskie bezdroża i przy seryjnym silniku nie polecam, bo w sumie nic to nie da a tylko kłopot z ciągłym czyszczeniem. Ja już opracowałem technikę mycia myjką ciśnieniową :)

Opublikowano

Z tym filtrem to tak jak myślałem... A przeanalizujmy kolejny element tuningu. Bierzemy pod lupę Wydech Sportowy. Powszechnie wiadomo, że każdy skuter ucharakteryzowany na typowo sportowy tryb jazdy i osiągi z tym związane posiada taki wydech. Coraz częściej spotykam normalne skuterki bez żadnych modernizacji silnika ze sportowym układem wydechowym. Wiadomo także że to nie jest taki tani interes i zakup takiego czegoś musi być pieczołowicie przemyślany. Dobre wydechy firmy ARROW, Giannelli, LeoVince, Minarelli itp. słono kosztują. Przy tym pytanie: Czy prócz pięknego basowego dźwięku naszego jednośladu zyska on przyzwoite jak na taki zakup osiągi. Nie chodzi tutaj o wielki szybkości, ale przy fabrycznym silniku jakieś 5-10 km/h. Jeszcze jedno ale, czy jest to jakieś obciążenie dla silnika? Jeżeli tak, to jak duże i czy zmniejsza to żywotność motoru?

Opublikowano

Do mojej Aprili mam założony wydech Tecnigas next-R, wiadomo nie jest to wydech z górnej półki ale po założeniu i "dobrym" zestrojeniu (dysza, wariator, sprężynki, pasek itp) wnet rwie na koło :)

Zawrotnej prędkości nie osiągnąłem ale moc znacznie wzrosła (przy seryjnym cylindrze).

Niestety trzeba się liczyć że nie wszystkie części wytrzymają takie obciążenie np. ze zwykłego paska który kosztował 40 zł, przejechałem na nim do 400 km to tylko strzępy zostały :) więc zainwestowałem w Hebo coś około 100 zł.

Oprócz tego przytrafiło mi się jeszcze parę nie fajnych zdarzeń :)

Opublikowano

Ja tam cały rok jeżdżę. Najlepiej jak jest ładna asfaltowa droga a na niej ubity śnieg to tylko nogi wystawiam i ściskam do squtra daje gaz i zarzucam kierownicą... niezapomniane przeżycia z driftu :):) :)

 

 

@RobertKowalewo-Cały wariator mam inny i rolki też różne zakładam w zależności jak coś innego ustawie...

Opublikowano

chłopaki, zostawcie te skutery, pozarzynacie je :)

lepiej cos full crossa albo jakiego enduraka. Tym sprzetom nie straszna odkrecona maneta. Polecam ktorzy chca poczuc moc pod tylkiem :)

Sam osobiscie teraz latam i jest luz :) zima to najlepsza szkołą jazzdy.

Opublikowano

no wlasnie.

wyibraz sobie, ze masz pod tylkiem 6 biegową maszyne, 50KM na silniku (na kole bedzie to nieco ponad 42KM), i wazy niewiele ponad 100kg :)

w terenie mieli kołem na kazdym biegu;P i stawia na koło z 3 samą przepustnicą. Jak sie nauczysz to i z 5 strzelisz ze sprzegla i jedziesz!!! hehe..

Opublikowano

no wlasnie.

wyibraz sobie, ze masz pod tylkiem 6 biegową maszyne, 50KM na silniku (na kole bedzie to nieco ponad 42KM), i wazy niewiele ponad 100kg :D

w terenie mieli kołem na kazdym biegu;P i stawia na koło z 3 samą przepustnicą. Jak sie nauczysz to i z 5 strzelisz ze sprzegla i jedziesz!!! hehe..

 

Kolego z piątego biegu to ja swojej r1 na koło nie postawie. Chyba nie bardzo wiesz co mówisz

Opublikowano

Kolego z piątego biegu to ja swojej r1  na koło nie postawie. Chyba nie bardzo wiesz co mówisz  

kolego, widze ze nie miales okazji jezdzic na crossie :D

tam jest zupelnie inaczej niz na szosowym przecinaku!

najpierw przejedz sie jakas yzf450, albo crf450, albo cr 250, albo ktm sx 450, dopiero wtedy bedziemy mogli pogadac! :(

 

dla nieogarniających:

przelozenia w mocnym enduro czy crossie sa zupelnie inaczej zestrojone niz w standardowej r1, gsxr czy innym scigancie! to zupelnie inne doswiadczenia. Dlatego mozliwe jest wheelie nawet na 5 biegu. Ten kto jezdzi tylko na szosie, niewie, jakie przyspieszenie moze miec mocne enduro badz cross, wiec najpierw popróbujcie, a pozniej pogadamy :D Zaden sredni scigacz nie prostuje tak rąk, jak wlasnie cross;)

Opublikowano

tak się składa że sciągam z bratem trochę tego sprzętu (gównie motocykle sportowe) miałem w tym sezonie doczynienia z translapem ,owszem idzie na koło ale napewno nie z tak wysokiego biegu... jak już jedziesz na gumie to wtedy biegami można iśc w górę ale napewno nie uwierze że maszyna o mocy 40~`50koni stanie z 5   

Opublikowano

transalp??? przeciez to strasznie ciezkie turytyczne enduro na szose. wiesz ile to wazy?? prawie 200kg!!!!!!!

nie porownuj starego ciezkiego enduro, do wspolczesnych maszyn ktore waza niewiele ponad 100kg i maja 50KM.

 

nie rozrozniasz takich rzeczy. Jesli przywolujesz mi transalpa, to tak jakbys w ogole nie mial do czynienia z hard enduro :D

 

nie wierzysz? zapraszam, chetnie pokaze Ci jak to sie robi :D

Enduro w moim przekoniau, to:

WR, CRF, DRZ, EXC, GAS GAS, HUSABERG, no i moze jakies starsze DRki, KLX, czy KLR.

Wszystkie wymienione wyzej maja prawie lub ponad 50KM, i waza niewiele ponad 100kg (max 120) - jezdziles??

Opublikowano

mimo tegoże jest cięzki jest zaliczany do enduro... co do nowoczesności to zależy od rocznika... napewno nie jest to torowa czy wyczynowa crosówka ale przy niewielkiej mocy ma bardzo duży moment obrotowy co jak zapewne wiesz odgrywa kluczową rolę przy jezdzie na gumie :D tak naprawde masa motocykla jest sprawą drugorzędną, napewno dużo zależy od kierowcy i zębatek

 

niestety nie było mi dane jezdzić typami które wymieniłeś (raz jezdziłem kawą YZ) więc nie mam punktu odniesiena

 

mimo wszystko uważam że z 5 biegiem przesadziłeś, ale to tylko moje zdanie...

 

myśle że mógłbyś wrzucić jakiś filmik..

 

ps.widze że jesteś z okolic lublina.... czesto jeżdze tam na zlociki... pzdr

Opublikowano

waga ma kolosalne znaczenie!

zobacz:

Yamaha YZ 450F/ Honda CRF 450/ Kawasaki KX 450F/ Suzuki RMZ 450/ KTM SX 450 - kazdy z tych motocykli to obecnie nowoczesne enduro, z ultralekkim silnikiem jednocylindrowym. moc - katalogowo w zaleznosi od producenta, ale około 45-50 KM na kole. Czyli na silniku byloby to odpowiednio 55-60. Kazdy z nich wazy max 110kg.

Teraz zestaw sobie proporcje scigacza sportowego. Musi miec co najmniej 200Km i wazyc nie wiecej do 200kg. Tyle ze full cross (takie jak powzyej) jada max do 120-140 zalezy od modelu. Za to maja piekielnie mocny dół, i ogromne przyspieszenie wlasnie w dolnym zakresie obrotow! To daje mozliwosc takiego zapasu momentu, ze nawet wpinajac 5 przy predkosci 80-90km/h mozesz dac na kolo! To jest zasadnicza roznica miedzy sportowymi motocyklami - rzedowki japonskie, a jednotaktowymi ultralekkimi wyczynami w teren!

 

w ogole na sportach sa zupelnie inne wrazenia, niz na enduro badz cross. W swojej R1 zaprzesz sie tylkiem o zadupnik odkrecasz manete i jedziesz, ale nie ma takiego szoku w zapasie mocy jak w czterosuwie 450 full cross. Jesli bedziesz mial okazje to przetestuj jakiegos, ale te dobre wyzyłowane silniki zaczynaja sie od 2000 roku w zwyz. Wtedy zobaczysz o co mi chodzi;)

pozdro!

 

napewno znasz ten filmik, ale wrzucam na przypomnienie.

husaberg 60KM (na kole) vs suzuki hayabusa około 180KM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v