Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wariator reaguje poprawnie na dźwignię (przyspieszanie bądz spowolnienia pojazdu) w przypadku gdy przyspieszamy pojazd, natomiast gdy dźwignię skierujemy w kierunku zmniejszenia predkości to nie ma reakcji.

 

Co zrobiłem:

-został zregenerowany siłownik wariatora (brak wycieków),

- został sprawdzony rozdzielacz wariatora.

 

Serdecznie proszę o pomoc.

Opublikowano

Nie wiem jaki tam masz wariator czy taki jak w bizonie (podobny).Ale w bizonie miałem podobne zachowanie na zimnym wszystko w porządku działało a jak pochodziło to nie wracał problem to wyrobiona tuleja czy co tam jest gdzie koła się przesuwają ma za duży luz i pasy się wtapiają i siłownik nie może dać rady powrócić czyli czas zregenerować wariator (zespół kół pasowych ).

Opublikowano (edytowane)

Mam kolego to samo, z tym, że ja u siebie też miałem regenerowany siłownik, dorabiane było tłoczysko i założone nowe uszczelniacze, gdyż na starych częściach olej lał się niesamowicie. Siłownik przed remontem działał poprawnie co do kwestii regulacji czyli wysuwał się i wsuwał jak należy. Problem musi leżeć w samym siłowniku gdyż po wysunięciu tłoczyska i zdjęciu piasty z siłownikiem wcześniej dało się normalnie wsunąć tłoczysko (olej wylatywał obrotową końcówką), w tej chwili tłoczysko trzyma i nie wyrzuca oleju.

 

Wariator raczej się nie zaciera - dlaczego? Otóż dlatego, że problem nie leży w tym, że siłownik nie da rady pasa wyciągnąć na zewnątrz koła, a w tym żeby pas wszedł w środek koła, zatem pas nic tu nie blokuje - wręcz powinien pomóc. Pas jezdny jest jeden, wariator w Fahrze działa na innej zasadzie jak w Bizonie, wariator nie pracuje góra-dół jak w Bizonie tylko jest jedna tarcza pływająca i to ona odpowiada za położenie pasa w kole jezdnym.

 

Rozbierałeś sam w ogóle ten siłownik? Ja swój rozbierałem po regeneracji i okazało się, że był źle złożony (zamienione 4 elementy zaznaczone na obrazku na czerwono) - siłownik dałby radę się schować, ale wysunąć go się nie dało - zawiozłem dziś go jeszcze raz i fakt, poprawili to, przełożyli elementy, ale czy w środku wszystko jest na swoim miejscu to nie wiem, ale pewnie nie skoro siłownik się wysuwa, a nie chce się wsunąć.

 

Zaznaczone:

post-2658-0-43292200-1406064668_thumb.jpg

 

 

Obraz oryginalny:

post-2658-0-18483100-1406063964_thumb.png

Edytowane przez Marcin91
Opublikowano

Dzięki Marcin za info. U mnie problem polegał na czym innym. Musiałem dotoczyć podkładkę 1,5mm pasującą do otworu 30mm, znajdującą się przy zabezpieczeniu z drutu. Znajduje się tam otwór w tłoczku 1,5mm. Ten tłoczek nie może mieć luzu wzdłużnego, ponieważ blokuje powrót oleju. Kombajn przyspiesza i nie zwalnia. pozdrawiam

Opublikowano

A teraz już działa wszystko dobrze? Bo u mnie kombajn zaczął trochę reagować na zwalnianie zatem kosić się da przyzwoicie, ale super to to nie jest. Pokaż na schemacie gdzie tą podkładkę umieściłeś.

Opublikowano

Nie umię zaznaczyć. Na zespole części gdzie ty zaznaczyłeś tą podkładkę umieściłem na początku po prawej stronie. Znajduje się tam oring uszczelniający i zabezpieczenie z drutu, które łączy się z obrotową końcówką.

Opublikowano (edytowane)

A ten zaworek to nie pełni przypadkiem funkcji dławika żeby kombajn nie szarpał przy przyspieszaniu? Mam ten sam problem w M 1300 i zastanawiam się czy nie wyrzucić tego i po prostu delikatnie obchodzić się z wajchą

Dziś wyjąłem sprężynkę i kulkę i zaczął reagować na zwalnianie, przy przyspieszaniu bez zmian -powoli

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

Odświeżę temat. W tym siłowniku zamontowany jest tzw. zamek hydrauliczny i to on powoduje że olej jest tłoczony do siłownika i nie może wrócić. W skład tego zamka wchodzą mała sprężynka, kulka, mały  tłoczek z otworem, większy tłoczek i druga mocniejsza sprężyna. Nie można usunąć tych elementów ponieważ w tłoczysku jest otwór który powoduje że tłoczek może się przesuwać (nie wytwarza się próżnia).

Problem tkwi w tych tłoczkach. Za ciasne są nowe oringi i tłoczki się nie przesuwają  lub zużyta jest iglica na większym tłoczku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v