Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z Case mx 110, mianowicie stopniowo w ciągu dwóch dni coraz bardziej słabnie wspomaganie, chwilowo kiedy nie można skręcić pomaga pociągnięcie za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podłączonego odbiornika, poza tym wydaje mi się, że rewers zaczyna szarpać, dzieje się tak bez wyraźnej przyczyny i usterka coraz bardziej postępuje (trzeba bardzo wolno skręcać) wygląda na usterkę dzielnika strumienia, czy można jakoś podkręcić ciśnienia w obwodzie wewnętrznym. Na ciągniku jest ładowacz, który unosi dobrze, więc pompa działa poprawnie. Mam ten ciągnik od niedawna, proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

Może być coś z orbitrolem ale może też byc wiele innych rzeczy poczynając od zablokowania się dysz/suwaków w zaworze priorytetowym, źle ustawione ciśnienie, zablokowany sygnał do kompensatora. Tam jest pompa o zmiennym wydatku i jak nie ma zapotrzebowania czy to na wyjściach hydraulicznych, podnośniku czy wreszcie podczas skręcania kołami to pompa pracuje na minimalnym wydatku dopiero jak zaczniemy skręcać kołami to do pompy idzie przewodem sygnał (olej) z każdego takiego odbiornika i pompa wtedy zwiększa wydatek. Zaciekawiło mnie to, że problem na chwilę ustępuje gdy ciągniesz za dźwignie hydrauliki bo wtedy też idzie sygnał do kompensatora z tych rozdzielaczy i pompa pracuje z większym wydatkiem więc po sprawdzeniu orbitrola lub przed można by było więc sprawdzić czy z zaworu od sterowania idzie sygnał na pompę. Można by też sprawdzić ciśnienie ale z tego co patrzyłem to jest to dość ciężka sprawa bo według instrukcji trzeba by za pompą wpiąć trójnik z ciśnieniomierzem. Jak nie wiesz który to przewód to wieczorem ci wytłumaczę.

 

Orbitrola to raczej sam nie sprawdzisz musisz wykręcić i dać do specjalistycznego zakładu.

Edytowane przez grego
Opublikowano

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź. Teraz to już wiem czego szukać. Od samego początku podejrzewałem zacięty zawór dzielący strumień oleju, ale o zasadzie działania zmiennego wydatku to mnie w tej chwili oświeciłeś. Z pociągnięciem za dźwignię chodzi o to, że kiedy trzymam za dźwignię hydrauliki zewnętrznej bez podpiętego odbiornika to olej nie wraca przewodem powrotnym do skrzyni i wzrasta do maksymalnego ciśnienie w przewodzie doprowadzającym olej do zewnętrzego rozdzielacza, aż do otwarcia zaworu nadciśnieniowego. Wtedy jak mniemam cały olej idzie do orbitrola i kierownica kręci się lekko, tak samo jest kiedy siłowniki w ładowaczu są już w maksymalnym położeniu, a dalej podaje się do nich olej. Po puszczeniu dźwigni wszystko wraca do normy, czyli w tej chwili na postoju prawie nie można skręcić i jest coraz gorzej, w czasie jazdy można tylko bardzo wolno kręcić kierownicą, jakby za mało oleju dochodziło pod niskim ciśnieniem do orbitrola. Gdyby była oddzielna pompa do wspomagania to objawy wskazywałyby na jej zużycie. Usterka występuje bez względu na temperaturę oleju. Dodam jeszcze, że kiedy podniosę turem przód do góry wtedy skręca się prawidłowo. Tur unosi dobrze i szybko, ale jakby wolniej niż przed wystąpieniem problemu, siłę ma więc pompa podaje olej. Wcześniej, ok 10 godzin pracy temu kręciło cię bardzo lekko, szybko i nie było nic niepokojącego, może poza tym, że w czasie obracania kierownicą czuć było bardzo lekkie nie przeszkadzające w jeździe jakby pulsowanie, nierównomierny opór, jakby delikatne przeskoki o oporze jaki stawia kierownica, normalne to raczej nie było.

Rozumiem, że zawór priorytetowy, to pierwszy dzielnik za pompą?

Jak go zdiagnozować i naprawić?

Opublikowano

Najprostszym i jednocześnie najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana dzielnika i zaworu bez diagnozy

Wiadomo, tak najłatwiej i najpewniej, ale podobno pieniądze zaoszczędzone, to pieniądze zarobione. A maszyna ma na siebie zarabiać.

Opublikowano

Mam to samo nie idze przekrecic kirownica dopiero gdy pociagne za wajhe hydrauliki to wszystko wraca do normy. Wyjmowalem juz 2 zawory te co sa pod podloga kabiny i nic. Nie wiem nawet gdzie szukac. Podpowiecie cos?

Opublikowano

Mam new hollanda t6020 i mam problem z ladowaczem podnosi okolo 1t (powinien 2t) jak zablokuje zawor hydrauliki zewnetrznej to podnosi jak powinien co moze byc przyczyna?

Opublikowano

Witam mam dokładnie taki sam problem w moim case mx 100c nie działa poprawnie wspomaganie rozkręciłem cały dzielnik sprawdziłem, wymyłem niby wszystko jest w nim ok ale po założeniu nadal wspomaganie strasznie ciężko i powoli działa gdzie szukać problemu może ktoś się wypowie jak sobie z tym poradziliście co było przyczyną.  

Opublikowano

Ale kombinujecie a nie lepiej powierzyć maszynę dobremu mechanikowi który bez problemu znajdzie usterkę bo widzę że szukacie po omacku i to nie tam gdzie trzeba. A takim rozbieraniem zaworu priorytetowego bez wiedzy, jak z powrotem ustawić go prawidłowo, to gratuluję za takie podpowiedzi.....

Opublikowano

Nie wszystko jest do opinii publicznej wielu mechaników jak również ja z takiej wiedzy żyje, i raczej też nie dzielisz się z wszystkimi tym skąd bierzesz pieniądze i jak coś umiesz to całej wsi nie mówisz róbcie to co ja..... tylko pilnujesz swojego interesu.

Opublikowano

Witam. Mam taki sam problem ze wspomaganiem. Dodam że wspomaganie wraca do normy gdy olej pobudzi pompę przez naciśnięcie zaworu na wyjścia hydrauliczne.  Wszystko inne działa poprawnie.  Na wyjściu z tyłu 210bar. Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną lub naprawił taka usterkę proszę o odpowiedź 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 15.09.2019 o 09:10, grzesiek999x napisał:

Witam. Mam taki sam problem ze wspomaganiem. Dodam że wspomaganie wraca do normy gdy olej pobudzi pompę przez naciśnięcie zaworu na wyjścia hydrauliczne.  Wszystko inne działa poprawnie.  Na wyjściu z tyłu 210bar. Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną lub naprawił taka usterkę proszę o odpowiedź 

Witam udało Ci się naprawić to wspomaganie mam case mx 170 i mam ten sam problem 

 

Edytowane przez GrLukaszewski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v