Skocz do zawartości

Twój Ursus


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W C-360 to najgorszy jest ten huk od silnika i skrzyni,zwolnice u mnie nie wyją.

Mogła by być trochę szybsza żeby wyciągła ze 30km/h.

Co do spalanie to znowu tak dużo nie pali,przy orce zimowej z pługiem 3skibowym na głębokość 25cm spaliła 10litr/he.

Opublikowano

Ursus c-360 był stworzony do pracy w rolnictwie albo do czego był potrzebny. A nie kolega powyżej nażeka że komortu nie ma. To co kolega chce nim robić? że konfort potrzebny. A na temat mostu i skrzyni to ja swoją c-360 mam od 11 lat chodzi w warunkach ekstremalnych i na most i skrzynie nie nażekam. Zależy też jak kto złoży.

 

A co komfort nie potrzebny? no to może Ty wolisz robić w tym hałasie rób rób nie bronie 12 godzin z prasa rypać tym ciągnikiem w żniwa to męka głośno jak ch... Czemu inne marki robiły super kabiny i ciche mosty? Ale ursusowi się nie chciało bo w PGR kto umiał jechał ile szło. Wytrzymały był, w podorywce palił ok 7x25 ale w orce troszke zdaje mi sie że wiele troche za wiele fakt faktem że nogi lekkiej nie mam. Gość który kupował ja stwierdził ze cicho jest w środku także wyobrażam sobie jak niektóre którymi jeździł były głośne. Ale juz nie ma ostatni ursus B)

No u mnie na 30 cm 2x40 no to jak szło na 3 jechać to na hektar przyzwoite spalanie ale na 2 to już niezbyt biegów brakło tych polowych za dużo. 5 i 4 polowa innych nie użwało się nigdy w tym ciągniku bo tak wolne do czego? Między 2 a 3 do orki i między 4 a 5 do bron tych mi brakowało

Opublikowano

W tym ciągniku akurat mi konfort nie potrzebny! Bo kierowca ma w tym robić a nie muzyczki posłuchadż! Akurat te sprzęty takie są jakie są dość często się psują i tżeba słuchać jak sprzęt pracuje a nie się opie.....ć. Ja akurat wiem co to znaczy chałas i prasowanie kostką i dużą prasą c-360 po 12 godz bo prasowałem po 12 i po więcej jak drugi kierowca się urżnoł. W eskaerze nie było lekko. A na dzień dzisiejszy też jestem kierowcą czasami c-360 czasami c-385 nie po 12 godz tylko po 8 godz.

Opublikowano

A co komfort nie potrzebny? no to może Ty wolisz robić w tym hałasie rób rób nie bronie 12 godzin z prasa rypać tym ciągnikiem w żniwa to męka głośno jak ch... Czemu inne marki robiły super kabiny i ciche mosty? Ale ursusowi się nie chciało bo w PGR kto umiał jechał ile szło. Wytrzymały był, w podorywce palił ok 7x25 ale w orce troszke zdaje mi sie że wiele troche za wiele fakt faktem że nogi lekkiej nie mam. Gość który kupował ja stwierdził ze cicho jest w środku także wyobrażam sobie jak niektóre którymi jeździł były głośne. Ale juz nie ma ostatni ursus B)

No u mnie na 30 cm 2x40 no to jak szło na 3 jechać to na hektar przyzwoite spalanie ale na 2 to już niezbyt biegów brakło tych polowych za dużo. 5 i 4 polowa innych nie użwało się nigdy w tym ciągniku bo tak wolne do czego? Między 2 a 3 do orki i między 4 a 5 do bron tych mi brakowało

 

 

O ile widziełem to w Mtz też ci most wyje...

Opublikowano (edytowane)

Ja raz w swoim życiu jechałem MTZetem. Idzie, szybkość osiąga, ale mosty nie msty też wyją troche mniej jak w c-360 ale też wyło. A co do konfortu kabiny to 1% lepiej niż w c-360. I drzwi się nie domykały nie wspomne o dachu który pod wpływem wiatru się unosił.

 

A tak apropo to w moich stronach ( Wielkopolska powiat Koniński) bardzo słynne zrobiły się Belarusy 820 ( nowe ). I zastanawiam się nad kupnem tego sprzętu, może koś ma i wypowie się na jego temat? :)

Edytowane przez Dawid18
Opublikowano

Ursus 3502 KSM Bis

rok produkcji : 2004

I właściciel

mth - 895

 

wady:

-słbo wyciszona kabina

-brak przedniego napędu - najwiękasza wada

-bak paliwa nad silnikiem , cięzko lać z karnistra

-brak instalacji do radia

-szyby mogły by być klejone dodatkowo , jak sie szyba wybije to leci w drobny mak i te kawałki bardzo kaleczą , mialem okazję tego doświadczyć będąc w sadzie i kosząc trawę akurat bylem w krótkich spodenkach , nie życze nikomu

-brak elektrycznej pąpki paliwa

 

zalety:

-małe spalanie

-wytrzymały

-duży uciąg

-duża masa

-wydajna nagrzwnica

-dobrze odpala w niskie temperatury

 

Ciągnik pracuje w gospodarstwie sadowniczym , jest wykorzystywany do wszystkiego gdyż to jeden ciągnik jest na gospodarstwie , ciągnik też ciąga przyczepy od samochodów ciężarowych oczywiście pustych , z ciągnikiem nie ma problemu , bardzo dobrze odpala w wyskie mrozy .

 

Ciagnk współpracuje z :

Pilmet Millenium 2000l

rozdrabniacz Pomer 1,8 m

przyczepa sadownicza - 198 skrzynek na 1 raz wozi

rozrzutnik nawozów

glebogryzałka

przyczepa od samochodu cięzarowego 11t pusta

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem posiadaczem ursusa c-385 de luxe od 2 lat. Zachowuje mi się dość dobrze.

 

zalety

 

- Bardzo mocny podnośnik udżwik ok 5t

 

Taa 5 ton, podczepiałeś coś o takiej masie że tak piszesz, ursus c-385 ma udźwig na końcach ramion 1700 kg czyli o 3300 kg mniej niż ty napisałeś

Edytowane przez zeno
Opublikowano

co do C-360 to narzekać nie ma co, bo jest to dobry ciągnik i samemu go naprawisz, a z nowymi już tak nie jest,co do kabiny to mogłoby być lepiej, ale jak na tamte czasy co były produkowane to i tak jest bardzo dobrze, z tym komfortem to może jest tak dlatego, że C-360 fabrycznie nie wychodziły z kabiną jak C-362 czy C-385, a jak samemu dokupiłeś to już nie jest tak wyciszona, dopasowana itp... teraz też można założyć cichszą kabinę i będzie lepiej się jeździć, ale nie ma to jak w polu słyszeć dźwięk silnika, bo jak coś z ciągnikiem się dzieje to możesz wyłapać na słuch, a jak będziesz słuchał radia, to możesz tylko bardziej popsuć ciągnik, nie słysząc, że coś jest nie tak i "katować" go jeszcze bardziej... coś za coś<_<

Opublikowano

Kolego @Dawid18 coś chyba oszukujesz, 4,2 tony ma dopiero 912 a przecież przed nim jest jeszcze 902 z jeszcze mniejszym udźwigiem a dopiero potem c 385 no chyba że de luxe ma taki jak w 912

Opublikowano (edytowane)

Zgodze się w 100% z kolegą @zetorek1607, mi tam konfort nie potżebny w tym sprzęcie, a usterkę szybciej się wyczuje na słuch niż na widok pracy maszyny. Kierowca ma w tej maszynie robić a nie słuchać radyjka i gazetke w cieniu czytać.

 

A co do kolegi @zeno to, mam pytanko.

Czym się rużni pompa od podnośnika w 912 od pompy w c-385 czy nawet w 1014???? B)

Edytowane przez Dawid18
Opublikowano

chociaż komfort w kabinie w C-360 mógłby być lepszy, radio nie jest konieczne, ale wyciszona kabina i byłoby super... dobrze, że u mnie C-360 już od kilku lat jest ciągnikiem pomocniczym i ja dużo nim nie robię tylko tata :P

Opublikowano

Ja jestem posiadaczem 3 ciągników w planie 4. Ja jeżdże c-385 takrze nie nażekam, a na pozostałych pracownicy, to niech się męczą. chociaż na zetorku ma lepiej niż ja. ;[

Opublikowano

kolego @Dawid18 pompa może niczym się nie różnić, ale np, rozdzielaczem i zadnimi siłownikami bo jeden może nie mieć a drugi może mieć 1 lub 2 takie siłowniki.

Opublikowano

Ja jeszce nie widziałem dwuch siłowników głównych zawsze jest jeden, może tylko być drugi siłownik pośredni czyli pomocniczy. A co do rozdzielacza to z c-385 przełoże do 1234 ( robiłem tak ) i będzie chodził. Czyli wszystkie mają jednakowy udżwig, a jak nie to prosze mi wyjaśnić czemu mają nie jednakowy udżwig.

Opublikowano

O ile widziełem to w Mtz też ci most wyje...

 

Wyje ale w skrzynie na 9 biegu ale nie tak bo majac radio słychać je dobrze w transporcie. O czym w ursusie mi sie nawet nie śniło.. Każdy ciagk cos tam wyje nawet nowy jak przejeżdża Jaohn koło mnie z gazem w podłodze to słychac te wszyskie patenty daja dźwięk ale kabina szczelna i wygłuszona. Podłoga najważniejsza.

 

Ale tak czy siak nie zgodze się że w C-360 było dobrze jak na tamte czasy. Bo Zetor lepiej to wykombinował w chociaz 5011. Ciężka seria ursusa to już o wiele lepsza bajka. Nawet myślałem o 385A ale znaleść takiego w dobrym stanie graniczy z cudem

Opublikowano

Jak ktoś nie umie tańczyć to mówi że ma majtki za ciasne, kolega teraz się doczepił że radyjko gra i wyrażnie nie słychać. A no właśnie radyjko gra i zwolnice i skrzynie słychać czyli jak na tamte czasy to też to nie był relaks.

Opublikowano

Ursus C-360

 

ursus C-360 rok prod. 1980 jestem jego trzecim właścicielem od 1995. Ursus najpierw pracował w kółku rolniczym potem u jakiegoś profesora a później już u mnie

ma przepracowane ponad 20 tyś mtg, jest ciągnikiem głównym

 

dwa lata temu był wymieniany wał korbowy i poza tym były wymieniane takie drobne usterki jak np:tarcza sprzęgłowa 1i2 stopnia, hamulce i zwolnice, układ kierowniczy

ciągnik był przemalowany na kolor ciemno brązowy

 

na razie tylko jedna

post-24984-0-40773500-1298151733_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Więc tak: Ja posiadam 3 Ursusy na placu:

 

C-328 Rocznik 1964 Zakupiony w 1978r przez dziadka w pełni oryginalnym stanie oprócz maski Obecnie posiada silnik trzydziestki(poprzednik został zamrożony) Wykonuje drobne prace w gospodarstwie: sadzenie ziemniaków pryskanie siew nawozów oraz praca przy ładowaczu Troll Od 15 lat nie remontowana

 

C-355 Rocznik 1976 Zakupiony w 2006r Został w niej przeprowadzony gruntowny remont Obecnie pełni rolę pomocnika w pracach polowych (wożenie obornika orka) Jest on sporadycznie używany w zimę Wkrótce otrzyma Tura potrzebnego do zwózki balotów

 

C-355(M)? Rocznik 1973 Główny ciągnik w moim gospodarstwie Zakupiony w 1997r od wujka w oryginale Nie jestem pewien ale to musi być jakaś inna wersja ponieważ osiąga prędkość ok 30km/h Wyprzedza wszystkie ciągniki na wsi Pracuje w prasie Z-224 pługu 4x30 Najcięższa praca to wozenie pomiotu z fermy drobiu (ponad 7 ton na przyczepach) Ma założoną pompe paiwowa z regulatorem obrotow od stara 200 oraz deskę rozdzielcza z c-360-3p Od 13 lat nie remontowana

 

Zdjęcia tych ciągników znajdują sie na moim profilu :rolleyes:

Edytowane przez pawel94
Opublikowano

Ja mam c-355 rocznik 1971 z poczatku produkcji numer 124xxx. Drugi własciciel-od nowosci 10 lat w SKR. narazie ciagnik główny ale przynierzam sie do kupna c-385/902. odkad został porządnie wyremontowany nie ma większych usterek9juz kilka ładnych lat) 3 lata temu miałzrobiony lifting-zdjecia w mojej galerii

Opublikowano

Witam.Mój C 360 rocznik 1984,u mnie od 2007r.

Co w nim zauważyłem-opony 14.9,nawet radialki są za wąskie.Na 16.9 a zwłaszcza 420/70 ma dużo większy uciąg.

Zamontowałem wentylator od zetora i jest dużo lepsze chłodzenie niż na normalnym.

Rozrusznik magneton,alternator i aku 120ah.W chłodnicy płyn.

Dołożyłem po jednym pierścieniu do obciążników na tył.

Ogólnie za te pieniądze to nie jest zły ciągnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SZYMQ
      Cześć wyszyskim 🙂
      Mam takie do was pytanie czy ktoś testował doszedł z pływakami i wskaźnikami poziomu paliwa 
      Bo ja przetestowałem chyba wszystkie pływaki i wskaźniki paliwa jakie są dostępne i prawie żaden nie zgrywa się z wskaźnikiem 
      1:

      2:
      3:
      Tylko ten zestaw poprawnie dziala :

      Pływak nr.89352973 wskaźnik: 89352972
      Tylko w tym zestawie jest minus że lampka rezerwy jest podłącza pod wskaźnik paliwa i ciągle się świeci czym większą rezystancja (oporność) tym mocniej świeci 
       
      Reszta pływaków pokazuje że jest paliwo do połowy lub odwrotnie pokazuje zero że jest full a full jak jest zero paliwa 
      Może ktoś doszedł z tymi plywakami  i wskaźnikami i wie który zestaw dobrze będzie działa razem
      Dziękuję za pomoc z góry 
      I na pewno to będzie informacja dla innych pokoleń 
    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v