Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, Tomek90 napisał:

@damianzbr akurat wyeliminowanie 4x4 na rzecz gąsek to nie jest dobre rozwiązanie ten rok pokazał. U nas mają lexa 770tt na gąskach i nie daje rady w mokrym, a chlop csx 4x4 oblatuje. 

U nas też ma gość lexa 600 Tt i widać że brakuje mu 4x4 bo jeździ dopóki gąsienica nie zacznie się topić, jak zrobi trochę koleiny to nie da rady się przebić, fakt że i gąsienice ma nie za luksusowe bo bieżnika tam już dużo nie ma

Opublikowano
10 godzin temu, damianzbr napisał:

 

2. Co do klepiska.

Weź odmierz z obu klepisk np. 30 cm. Ustaw wierzchołek na osi bębna. Następnie jedno ramię przyłóż od wierzchołka do punktu na początku klepiska, drugie ramie od wierzchołka do punktu na 30 centymetrze długości klepiska.

Czyli matematycznie mówiąc, oblicz kąt wycinka koła, z założeniem np. 30 cm długości łukowej koła. W innym przypadku obliczenia miją się to z celem bo jeden kombajn może mieć klepisko dłuższe drugi krótsze. Jedyny skuteczny wzór aby obliczyć agresywność zakrętu.

A długość klepiska, odcinek do pokonania po nim to jest zupełnie co innego

To jest proste jak budowa cepa, połóż oponę od buldożera a obok oponę od rowerka dziecięcego. Wpuść do środka chomika biegającego po krawędzi i stwierdź w którym z kół chomik pokonuje ostrzejszy zakręt.

Mniej prospektów a więcej wyobraźni.
W clasie masa młócona jest agresywniej traktowana gdyż porusza się po mniejszym okręgu, pokonuje ostrzejszy zakręt.
 
EDIT:
A przypominam, omłot odbywa się metodą udarową. Klepisko ma nierówności (druty itp) Przeciągnijmy wóz z ziemniakami 60km/godz po kocich łbach, przeciągnijmy wóz z ziemniakami po kocich łbach na łagodnym zakręcie 60km/godz i jeszcze przeciągnijmy wóz z kartoflami po kocich łbach na ostrym zakręcie 60 km/godz.
 

 

Chciałoby się powiedzieć " kończ waść wstydu oszczędź", albo chociaż "zjedz snikersa". Twoje ego zapędziło Cię w ślepą uliczkę, i teraz nie można przyznać się do błędu. A fakty są takie: kąt opasania w jd to 116st., w claasie 151st. Koniec kropka. A to obliczanie agresywności zakrętu, szkoda klawiatury.

Masz jakąś wiedzę, ale trochę pokory.

Opublikowano
12 godzin temu, tomek73 napisał:

TC ma benben odrzutnik i separator wtedy krótsze  wytrząsacze.

 

Ty Tomku masz chyba właśnie taki kombajn, coś  mi świta. Więc separator jest na początku klawiszy od razu za młocarnią czy w połowie nad nimi jak w JD 1470? I czy zawsze ma ten separator czy tylko jako opcja?

 
12 godzin temu, jacek1296 napisał:

Chciałoby się powiedzieć " kończ waść wstydu oszczędź", albo chociaż "zjedz snikersa". Twoje ego zapędziło Cię w ślepą uliczkę, i teraz nie można przyznać się do błędu. A fakty są takie: kąt opasania w jd to 116st., w claasie 151st. Koniec kropka. A to obliczanie agresywności zakrętu, szkoda klawiatury.

Masz jakąś wiedzę, ale trochę pokory.

Zamiast wyjeżdżać tu z waszą możnością być przytoczył wzór matematyczny na obliczenie tego kąta. Ale rozumiem, wygodniej słać docinki bo lenistwo górą, a może brak wiedzy panie od snikersów??

Opublikowano

Tak mam TC 5060, prawie 5070, separator jest na początku wytrząsaczy przez co wytrząsacze są krótsze. w tym roku dokładnie  widziałem bo  w rzepaku 4 razy stanął  winny był pasek. musiałem wchodzić i rwać wszystko z niego a kolega ciągnał młocarnie a ja w środku łomem  separator.

Opublikowano

oo kur... To słaba akcja. Ale ja kiedyś też łomem odblokowywałem młocarnię. Z 3 godziny się męczyliśmy, więc współczuję bo doskonale wiem co to znaczy, a zwłaszcza gdy zapchasz go mokrawą pszenicą porośniętą ostrożeniem tzw. ostem. (kombajn nie miał rewersu :S)

A po za tym nie wiedziałem że TC ma takie coś.

Opublikowano

Damian, bez urazy, ale po kiego grzyba wzór, skoro w danych technicznych kąt opasania klepiska jest podany? I to w claasie jest większy, tego nie zmienisz wymyślając "agresywność zakrętu".

Co innego droga,czyli długość klepiska, która musi pokonać młócona masa. Bęben claasa jest mniejszy od tego w jd(chyba, bo nie sprawdzałem), ale na większej części obwodu owinięty klepiskiem. Stąd droga masy może być może być podobna. Masz rację, że młócona masa w claasie jest traktowana agresywniej. Koniec.

Opublikowano

Też właśnie stoję przed wyborem kombajnu. Głównie będzie kosił kukurydzę na ziarno. Ciężki orzech do zgryzienia aby wybrać coś odpowiedniego. W grę wchodzą trzy kombajny w540, cx 5.80 i tucano 340 bo 320 za mała a serii 400 z apsem nie biorę pod uwagę z racji przewagi kukurydzy nad zbożem. Nie mam tylko oferty na cx. Tucano najdroższe ale i najwydajniejsze powinno być bo 6 klawiszy. Cx pewnie będzie w podobnej cenie co w540 ale będzie heder vario pewnie.

Opublikowano (edytowane)

Cena za w540 to 620k netto. Wyposażenie głównie to co w standardzie plus harvest monitor. Generalnie to jelonka już można powiedzieć odrzuciłem. Na polu bitwy zostanie cx i tucaniec 430. Cx co prawda gorzej wykonany niż claas ale w tej samej kasie mam heder vario, blokadę przedniego mostu, większy o 300l zbiornik ziarna, oświetlenie full ledowe, 3 kamery i większą średnicę bębna

Edytowane przez bartas19
Opublikowano

Potwierdzam ceny tych kombajnów bardzo zbliżone ale jak dla mnie to jakość wykonania, solidna rama, przenośniki o dużym przekroju i wiele wiele istotnych szczegółów stawiają W540 na pierwszym miejscu.

Opublikowano

TC   w zbożu zabić to cud, a le w rapsie to nie problem.  Do dobrego rzepaku jest za słaby. Separator  jest na zamówienie, miałem pęknięty i wyrobiony pas przy 500 ha wykoszonych z  czego 1/3  to rzepak.

Opublikowano

Tylko że w540 akurat najgorzej wyposażony. W cx mam kompletny pakiet mapowania, poziomowanie wzdłużne i poprzeczne, heder vario, największy zbiornik ziarna wśród tych trzech maszyn, bęben + separator plus dwa odrzutniki, blokada i elektryczne sita w standardzie. Co prawda gorzej wykonany ale jd czy tucano w tym wypasie to 50k droższy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik85
      Witam Zwracam się do wszystkich którzy mogą mi coś powiedzieć na temat WW kombajnu interesuje mnie jego awaryjność spalanie wydajność (w praktyce). Zastanawiam się nad tym stworem i potrzebuje informacji .
    • Przez traczyk
      Co wybrac wady i zalety nowego w540 a używanego lexiona 530 1500h na mlocarni
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v