Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

zamierzam kupic tester akumulatorow, na oku mam takie:

http://allegro.pl/te...4169660440.html

 

Czy moze z wyswietlaczem elektronicznym?? :huh:

http://allegro.pl/te...4145100223.html

 

Co o nich powiecie?? Nie chodzi mi o super hiper dokladnosc, do 0,1v czy 10A bedzie ok :)

 

Badanie zwarciem 100% nie jest bezpieczne ani dla aku ani dla mnie a miernikiem po wlaczeniu na Volty tez za wiele sie nie dowiemy, bo aku moze miec te 12,80V a przy obciazeniu spadnie do np. 2V.

Edytowane przez Junkers
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam,

zamierzam kupic tester akumulatorow, na oku mam takie:

http://allegro.pl/te...4169660440.html

 

Czy moze z wyswietlaczem elektronicznym?? :huh:

http://allegro.pl/te...4145100223.html

 

Co o nich powiecie?? Nie chodzi mi o super hiper dokladnosc, do 0,1v czy 10A bedzie ok :)

 

Badanie zwarciem 100% nie jest bezpieczne ani dla aku ani dla mnie a miernikiem po wlaczeniu na Volty tez za wiele sie nie dowiemy, bo aku moze miec te 12,80V a przy obciazeniu spadnie do np. 2V.

No akurat w przypadku tych wynalazków z linków nie można mówić o dokładności, to są raczej wskaźniki. Poza tym takie sprawdzenie niewiele mówi o stanie akumulatora. Testery akumulatorów mierzą rezystancję wewnętrzną. Żaden inny pomiar nie powie wiele o stopniu zużycia akumulatora. Tylko, że na taki przyrząd mogą pozwolić sobie osoby testujące dziennie setki akumulatorów. Ceny zaczynają się od 10k PLN. Ja osobiście używam testera własnej konstrukcji, pracującego na podobnej zasadzie co urządzenie fabryczne, o dużo mniejszej dokładności, ale za to o znacznie niższej cenie.

Opublikowano (edytowane)

Kupilem tez z wyswietlaczem analogowym i nie zaluje, sprzet spelnia swoje zadanie znakomicie. Daje 100A obcizenia i widac co sie dzieje z napieciem. Z drugiej strony sam bym sobie takie cos zrobil, wystarczylo by dociac odpowiednia dlugosc Konstantanu czyli drutu oporowego i podlaczac razem z miernikiem za 20zl pod akumulator. Ale nie wiedzialem jak zbudowane jest to urzadzenie.

Edytowane przez Junkers
Gość Profil usunięty
Opublikowano

I po takim sprawdzeniu możesz stwierdzić ile jeszcze będzie pracował dany akumulator? Aha, mierzyłeś czy rzeczywiście obciąża prądem 100A?

Opublikowano (edytowane)

Nie moge stwierdzic ile bedzie pracowal, pokazuje ile jest wart na chwile obecna. Chociaz nie do konca bo jesli aku stal dlugo nieuzywany i spadek napiecia jest nieznaczny to rokowania ma dobre i w dobrej instalacji "troche pochodzi".

Nie mierzylem czy rzeczywiscie obciaza 100amperami, na moje oko moze i ma 100a ale to tylko moje subiektywne zdanie. W srodku jest widoczny drut pewnie (oporowy). Moglbym w przyblizeniu podac jego srednice, dlugosc juz latwiej zmierzyc. Wtedy bys wyliczyl sobie opor tego urzadzenia.

Ostanio znajomemu znalazlem aku do c330 za 30zl 55ah i ilestam A rozruchu i jest zadowolony.

Edytowane przez Junkers
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ok, wszystko rozumiem, tylko chodzi mi cały czas o to, że taki tester jak dla mnie nie praktycznie żadnego zastosowania. Bo jak klient wezwie mnie do sprawdzenia akumulatorów i płaci za to, to oczekuje odpowiedzi na pytanie jak długo będzie jeszcze mógł eksploatować dany akumulator. Dlatego używam sprzętu, który mi to umożliwia. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do sprawdzenia są akumulatory podtrzymujące zasilanie, których w pakiecie jest kilkaset. Wtedy bez testera za 10k PLN, o którym pisałem wcześniej nie ma co podchodzić. Ale to tylko jako ciekawostka.

Opublikowano

To tak jak robiłem wydruki z testera w serwisie ASO to tam napięcie poniżej 12V i już do drukowało że nie sprawny aku.Diagnostyka po ch*ju że tak powiem...

Opublikowano

Ok, wszystko rozumiem, tylko chodzi mi cały czas o to, że taki tester jak dla mnie nie praktycznie żadnego zastosowania. Bo jak klient wezwie mnie do sprawdzenia akumulatorów i płaci za to, to oczekuje odpowiedzi na pytanie jak długo będzie jeszcze mógł eksploatować dany akumulator. Dlatego używam sprzętu, który mi to umożliwia. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy do sprawdzenia są akumulatory podtrzymujące zasilanie, których w pakiecie jest kilkaset. Wtedy bez testera za 10k PLN, o którym pisałem wcześniej nie ma co podchodzić. Ale to tylko jako ciekawostka.

 

Wszystko się zgadza, ale zazwyczaj taki tester potrzebny jest aby stwierdzić czy padł rozrusznik czy akumulator a nie do oceny długości eksploatacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez slajders25
      Witam. Nurtuje mnie takie pytanie. Jak ładujecie swoje akumulatory. U mnie w 6180 są dwa połączone równolegle tj. napiecie instalcacji 12V. Teraz gdy trochę przymroziło ledwo ciągną. Chcę je podładować nie wyciągając ich. Jak i gdzie mam się wpiąć prostownikiem żeby naładować dwa akumulatory równomiernie.
    • Przez ziom5
      Nabyłem Kwasomierz -pH metr niby w occie pokazuje z 6 w Coca-cola ok 5 a na glebie wszędzie gdzie się da pokazuje 7 jak by coś było nie tak może złe robię pomiary jak ktoś ma taki wynalazek niech pomoże
    • Przez Robert1414
      Witam. Tematów było sporo, ale brak opini na dzień dzisiejszy, a więc jako tester diagnostyczny polecacie do ciągników rolniczych? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v