Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie do uzytkowników MF z serii 42xx.Kupiłem traktoor na jesień po drogach ani w transporcie nie jezdziłem bo to był koniec prac polowych itp.W tym roku jeżdrząc wiecej po drodze zauważyłem problem z przełączaniem biegow jeśli sie właczy to bez zgrzytu itp.ale bardzo cieżko wdusic bieg np.z2na3,albo 3na4 albo 3na2.Na postoju lub na zgaszonym silniku jest idealnie bez problemu.Dodam jeszcze że jesli skrzynia sie nagrzeje to dzwignia od biegów cieżko chodzi prawo lewo.Może ktoś coś wie na temat tego problemu mam tylko nadzieje że to jakaś błachostka.

Opublikowano

Masz krótki lewarek w konsoli? Też zauważyłem u siebie problemy z przesuwaniem lewarka prawo lewo. Biegi co prawda da się przełączać ale jak się nagrzeje chodzi jakoś oporniej. Jaką masz skrzynie z rewersem elektrohydraulicznym czy mechanicznym?

Opublikowano (edytowane)

Masz krótki lewarek w konsoli? Też zauważyłem u siebie problemy z przesuwaniem lewarka prawo lewo. Biegi co prawda da się przełączać ale jak się nagrzeje chodzi jakoś oporniej. Jaką masz skrzynie z rewersem elektrohydraulicznym czy mechanicznym?

Tak mam krótki lewarek i i rewers elektrohydrauliczny.

Edytowane przez dudas83
Opublikowano

Jeśli na postoju wszystko dobrze chodzi może być problem ze sprzęgłem.. A dokładniej jego sterowaniem, czujnik położenia pedału sprzęgła, potencjometr. Nie zaglądałem jak to jest zbudowane. Nie migają ci żadne kontrolki?

Co do samej zmiany biegów mam też 4255 z długim lewarkiem do podłogi.Komfort obsługi przekładni jest dużo lepszy. Chociaż przy redukcjach gdy ciągnik się toczy jest ciężej przełączać. Ale to takie skrzynie. W górę natomiast biegi wchodzą bez problemów w jednym i drugim.

Możesz przejżec mechanizm sterowania zmiana biegów i przesmarować co się da. Jednak gdyby to była wina mechanizmu na postoju pracował by równie ciężko.

Gość Truskawkarz92
Opublikowano

U mnie jest tak od nowości. 2 i 3 wchodzą ciężko, szczególnie na szybkiej skrzyni (H). Zachowują się jakby nie były zsynchronizowane, trzeba je wrzucać na odpowiedniej prędkości. Mam skrzynie 24x24 właśnie na tej krótkiej dźwigni. Po prostu trzeba się przyzwyczaić np. w lekkim transporcie nie używam 3 tylko 1-2-4 bo się łatwiej wrzuca.

Opublikowano

Truskawkarz92 zgodze sie z Toba ale u mnie dzwignia jak było koło 20 stopni to chodziła lużno prawo lewo jak były upały 30 stopni albo skrzynia sie nagrzała to już dzwignia chodziła cieżko ale wszystko już ok tulejka z tworzywa która jest na wałku przy skrzyni podczas wysokiej temp sie nagrzewała i dawała opór podczas zmiany biegów ,tulejka zostala rozszlifowana i nasmarowana i jest ok :)

Opublikowano (edytowane)

U mnie też to jest. Z 2 na 3 ciężko trafić. Sam bieg wchodzi normalnie ale ciężko wyczuć ile przesunąć lewarek w prawo. Co do temperatury też to mam. Gdy jest gorąco ciężej chodzi lewarek na boki. Ale tragedii nie ma więc się tym nie zajmowałem.

Edytowane przez hubertuss
Gość Truskawkarz92
Opublikowano

dudas83 niewiele pomogłem ale dzięki za info będę wiedział co się dzieje jak u mnie zacznie ciężej chodzić !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v